Po sukcesywnym wprowadzeniu linii Silver Seraph, brytyjski producent samochodów Rolls-Royce zrobił kolejny krok, prezentując model Park Ward na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2000 roku.
Podczas gdy większość producentów samochodów zazwyczaj nazywała dłuższe wersje swoich standardowych modeli LWB, brytyjska luksusowa marka Rolls-Royce postanowiła użyć nazwy Park Ward. Było to hołdem dla wysublimowanego wytwórcy nadwozi o tej samej nazwie. Te pojazdy były głównie ręcznie budowane i przeznaczone dla tych, którzy siedzieli z tyłu w najbardziej luksusowych samochodach tamtych czasów.
Silver Seraph był pierwszym modelem Rolls-Royce’a, który miał silnik pochodzący od BMW. Nadwozie zostało zaprojektowane przez brytyjskich projektantów i poddane ulepszeniom aerodynamicznym. W efekcie powstał elegancki pojazd o luksusowym wyglądzie. Reflektory pokryte szkłem i osobno umieszczone kierunkowskazy dodawały mu szyku. Z profilu, wydłużony rozstaw osi o 250 mm (9,8 cala) był bardziej widoczny przy tylnych drzwiach, które były dłuższe.
Wewnątrz Park Ward był dostosowany do potrzeb klientów, ale zawierał drewniane wykończenia na desce rozdzielczej oraz srebrne pierścienie wokół wskaźników. Z tyłu pasażerowie mieli do dyspozycji dużo miejsca na nogi, siedząc na dwuosobowej ławce. W ramach opcji samochód miał lodówkę z butelką szampana i kieliszkami.