2000 SEAT Cordoba Cupra

2000 SEAT Cordoba Cupra

Przejdź do galerii zdjęć2000 SEAT Cordoba Cupra

Stworzony jako najwyższa wersja modelu Cordoba, Cupra była samochodem, który próbował zapoczątkować trend na małe sportowe coupé w Europie.

Europa wynalazła segment hot-hatch, a hiszpański producent SEAT próbował przekonać klientów, że mały sedan z mocnym silnikiem może być lepszym pomysłem. Co więcej, oferował Cordobę Cupra tylko w wersji dwuosobowej, co przypominało podobne sportowe pojazdy z rynku amerykańskiego. Niestety, klienci nie byli przekonani do tego pomysłu i preferowali hatchbacki z trzema lub pięcioma drzwiami.

SEAT już zaczynał zdobywać renomę na arenie sportów motorowych, gdy wszedł do Mistrzostw Świata w Rajdach, ale na rynku ledwo mógł zaoferować coś unikalnego. Dlatego Cordoba Cupra miała wypełnić tę lukę. Samochód pokazał swoje zamiary większym przednim zderzakiem z żaluzjowym dolnym grillem. Z boku unikalne dla wersji Cupra były standardowe obręcze aluminiowe, kolorowe lusterka oraz klamki. Ważnym elementem było również aerodynamiczne wyposażenie, które obejmowało dolne progi boczne i spojler na klapie bagażnika.

Wewnątrz klienci byli witani parą foteli kubełkowych z wysokim oparciem z przodu oraz częściową skórzaną tapicerką. Kierowcy mieli do dyspozycji trójramienną kierownicę Momo i aluminiowe pedały. Dodatkowo białe wskaźniki i czerwone wskazówki w zestawie wskaźników potęgowały sportowe wrażenia oferowane przez ten samochód. Z tyłu producent zainstalował kanapę odpowiednią dla trzech osób na krótkie dystanse.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.