Toyota odświeżyła ósmą generację Corolli w 2000 roku, tworząc wspólny język stylistyczny dla całej rodziny tego modelu.
Corolla była najlepiej sprzedającym się samochodem Toyoty, a wersja trzydrzwiowa miała inną przednią część niż reszta rodziny. Klienci jednak niezbyt ją doceniali. Dodatkowo, ta koncepcja powodowała więcej problemów logistycznych dla działu części zamiennych. Gdy producent zauważył, że wszystkie jego wysiłki idą na marne, zjednoczył wygląd całej linii samochodów wraz z odświeżoną wersją na rynku w 2000 roku.
Trzydrzwiowa Corolla wyglądała bardziej stonowanie, wyposażona w poziome reflektory, które nawiązywały do już nieaktualnego trendu bio-design. Możliwe, że straciła nieco z odważnego wyglądu oferowanego przez duże, okrągłe reflektory wcześniejszej wersji, lecz byli bardziej akceptowalni dla swoich klientów. Z drugiej strony, profil pozostał bez zmian z dużym oknem za drzwiami i opadającą ku przodowi klapą bagażnika.
Wewnątrz samochód miał nową deskę rozdzielczą, która obejmowała przeprojektowaną górną część nad centralną konsolą. Pojawiło się również nowe koło kierownicy, a w większości wersji standardowo oferowano system poduszek powietrznych dwuetapowych. Niemniej jednak, fotele wciąż nie były zbyt dobrze wyprofilowane. Ostatecznie, to nie był w końcu żaden sportowy hatchback.