Pięć lat po wprowadzeniu ósmej generacji Corolli, Toyota zaprezentowała odświeżoną wersję tego kompaktowego pojazdu.
Bycie jednym z najlepiej sprzedających się modeli na świecie było trudnym wyzwaniem dla japońskiego producenta, który starał się utrzymać wysokie wyniki sprzedaży Corolli. W 1997 roku udało mu się zdobyć tytuł najlepiej sprzedawanego samochodu. Trzy lata po tym sukcesie, Toyota zaprezentowała odnowioną wersję swojego kompaktowego pojazdu.
Wszystkie modele Corolli zyskały tę samą przednią część, co ułatwiło produkcję dla producenta i ułatwiło klientom ich rozpoznawanie. Toyota rozszerzyła także system podwójnych reflektorów z wersji sedan na wersję pięciodrzwiową. To doprowadziło do zmiany w designie kratki chłodnicy, która teraz miała poziome żaluzje oraz nowy zderzak z plastiku, który obejmował dolną kratkę i parę bocznych wlotów powietrza. Z tyłu, pięciodrzwiowa wersja nie była najlepiej zaprojektowana. Jej nachylona klapa nie przyczyniła się zbytnio do zwiększenia przestrzeni bagażowej, a z punktu widzenia designu również nie była zbyt doceniana.
Wnętrze zostało całkowicie zmienione przez projektantów. Zainstalowano mały wyświetlacz LCD na górze centralnej konsoli oraz przyciski wokół niego. Służył on do systemu audio jako przodek systemów infotainment. Panel wskaźników różnił się w zależności od opcji silnika, z obrotomierzem lub bez. Nie był on najlepszy w swojej klasie, oferując 372 litry (13,1 cu-ft) przestrzeni bagażowej.