2001 Chrysler Sebring Coupe

2001 Chrysler Sebring Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2001 Chrysler Sebring Coupe

Coupé Sebring pojawiło się w czasach, gdy Chrysler i Mitsubishi dzieliły platformy i silniki, a co zaskakujące, ten model był bardziej spokrewniony z Eclipsem niż z czterodrzwiowym Sebringiem, jeśli chodzi o inżynierię.

Podczas gdy wersje sedan i kabriolet Sebring opierały się na platformie Chryslera JR, wersja coupé dzieliła swoje podzespoły z Mitsubishi Eclipse. To była nietypowa decyzja, która przyniosła korzyści amerykańskiemu producentowi, który uczył się na błędach japońskiego producenta, tworząc tę wersję Sebringa.

Sebring Coupé z 2001 roku był przystępnym cenowo, prawdziwym czteroosobowym coupé, które mogły wykorzystywać młode rodziny lub nastolatkowie na co dzień. Prawdopodobnie nie miał tak dramatycznie sportowego wyglądu jak Eclipse, ale był podobny pod względem osiągów i lepszy w ocenie wnętrza. Co więcej, dłuższy rozstaw osi sprzyjał komfortowi.

W latach 2000. dział projektowy Chryslera prowadził Thomas C. Gale, który był również odpowiedzialny za projekt Sebring Coupé. On i jego zespół stworzyli przedni pas podobny do tego, który zamontowano w wersji sedan, z organicznie ukształtowanymi reflektorami, które łączyły światła drogowe i mijania oraz kierunkowskazy pod jedną, zaokrągloną szybą.

Powyżej zderzaka nie było górnej kratki, tylko dolna umieszczona w przedniej osłonie, która zawierała opcjonalne światła przeciwmgielne oraz parę dekoracyjnych wlotów powietrza. Z profilu, kabina miała styl kabinowy z zaokrąglonymi liniami i dużymi powierzchniami okien. Ponadto, nie było ram okiennych w drzwiach, co sprawiało, że samochód wyglądał jeszcze bardziej sportowo.

Na końcu, z tyłu, krótki bagażnik miał design przypominający sedan Chrysler 300M, z lampami tylnymi umieszczonymi w rogach i zapadniętą klapą bagażnika na tylnym pasie. Zderzak został estetycznie zintegrowany z kształtem samochodu i miał światła przeciwmgielne oraz lampy wsteczne.

W środku, z przodu, Chrysler zamontował wygodne fotele kubełkowe, które, w zależności od poziomu wyposażenia, były pokryte tkaniną lub skórą, podczas gdy z tyłu producent dodał kanapę dzieloną 60/40. Przed kierowcą znajdowało się stanowisko wskaźników, który ujawniał zapadnięte wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego oraz duże wskaźniki w środku dla prędkościomierza i obrotomierza.

Na centralnym panelu Chrysler umieścił swoje radio CD z opcją czterokrotnego odtwarzacza CD oraz trójdrożnym korektorem, który zachwycał klientów siedmiogłośnikowym systemem audio. Poniżej, ale wciąż wyżej niż w Eclipse, Sebring Coupé miało sterowanie HVAC.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.