Zaledwie trzy lata po wprowadzeniu szóstej generacji modelu Accord, japoński producent samochodów odświeżył go, a zmiany dotyczyły zarówno wersji sedana, jak i hatchbacka.
Model Accord był już uznaną marką na rynku. Klienci znali go i doceniali jego niezawodność oraz bogate wyposażenie w standardzie. Jednocześnie design nie był najsilniejszym punktem sprzedaży tego pojazdu. Niemniej jednak, w przypadku szóstej generacji Accord, japoński producent trafił w gusta Europejczyków i zaprojektował ten średniej wielkości sedan odpowiednio do ich oczekiwań. Jednak już po kilku latach od wprowadzenia modelu, Honda przeprowadziła facelifting, aby utrzymać świeży wizerunek na rynku, który pragnął czegoś nowego. W rezultacie, w 2001 roku producent samochodów zmienił styl Accord i kontynuował jego sprzedaż do końca 2002 roku, kiedy to na rynek wprowadzono jego następcę. Ponadto,
Na pierwszy rzut oka, zmiany w modelu Honda Accord Hatchback z 2001 roku były niewidoczne w porównaniu do wersji sprzed faceliftingu. Jednak osoby zwracające uwagę na szczegóły mogły zauważyć przezroczyste soczewki reflektorów. Pomiędzy nimi, producent umieścił nową kratkę chłodnicy o pięciokątnym kształcie, z ostrzejszymi krawędziami i chromowanym wykończeniem. Ponadto, zderzak otrzymał nowy przedni pas, który miał szerszy wlot powietrza pośrodku, flanki sąsiadowały z parą aerodynamicznych wlotów bocznych, które mogły pomieścić lampy przeciwmgielne.
Pod względem profilu, sportowy wygląd Hondy Accord Hatchback z 2001 roku był identyczny z wersją Sedan do słupków B. Dodatkowo, tylne drzwi były takie same w obu wersjach nadwozia. Jednak słupek C był inny; był szerszy w dolnej części niż w wersji czterodrzwiowej. Zaskakujące było to, że Honda nie zdecydowała się na zainstalowanie klamek drzwiowych w kolorze nadwozia, co już zdobywało zwolenników wśród projektantów. Z tyłu, producent dodał wycieraczkę, aby pomóc kierowcy lepiej widzieć za sobą. Z drugiej strony, światła tylne zostały przeniesione z wersji sprzed faceliftingu. Jednym z niewielkich szczegółów, które różniły odświeżony model od jego pierwowzoru, była antena dachowa. W modelu z 1999 roku była ona zamontowana na tylnym błotniku i była zasilana, podczas gdy model z 2001 roku miał ją zamontowaną na tylnej części dachu, nad klapą bagażnika.
Wnętrze również przeszło niewielkie zmiany po konsultacjach z klientami. Niektórzy z nich skarżyli się na umiejscowienie przycisków sterujących radiem poniżej panelu sterowania klimatyzacją, więc Honda zamieniła ich miejsca, aby gałka głośności była łatwiej dostępna. Ponadto, ci, którzy mieli zainstalowaną automatyczną klimatyzację, mało korzystali z pokręteł wentylacji. Honda oferowała również opcję systemu nawigacji satelitarnej zamiast standardowego odtwarzacza kasetowego, a nawet systemu audio Bose. Nie wprowadzono żadnych zmian w tapicerce z weluru ani w siedzeniach, które nadal były regulowane ręcznie, a nie elektrycznie. Z tyłu, dzielona kanapa zwiększała przestrzeń bagażową.