2001 Mercedes-Benz C-Class T-Modell AMG (S203)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2001 Mercedes-Benz C-Class T-Modell AMG (S203)

Przejdź do galerii zdjęć2001 Mercedes-Benz C-Class T-Modell AMG (S203)

Mylilibyś, myśląc, że hybrydowe lub elektryczne modele AMG są pierwszymi przykładami, gdy sportowa marka Mercedes-Benz postanowiła wyjść poza utarte schematy. Termin „myślenie poza schematami” miał miejsce wielokrotnie w historii AMG, ale po raz pierwszy w XXI wieku wydarzyło się to prawdopodobnie z modelem C-Klasy T-Modell generacji S203.

Nieco zaskakująco, C 32 AMG w wersji T-Modell oraz C 30 CDI AMG były prawdziwą rewolucją w gamie Mercedes-AMG na początku lat 2000. Po pierwsze, w wersji C 32 był to pierwszy oficjalny model AMG w nadwoziu kombi, podczas gdy dotychczas tuner koncentrował się głównie na coupe i sedanach.

Po drugie, C 32 był pierwszym i jedynym modelem AMG, który oferował doładowany silnik w C-Klasie. Model napędzał doładowany, 3,2-litrowy silnik V6, który dostarczał nie mniej niż 354 PS (349 KM) i 450 Nm (332 lb-ft) momentu obrotowego, co było znacząco większą wartością niż w prostolinijnym silniku sześciocylindrowym w BMW M3 E46. Należy jednak zauważyć, że te liczby były również niższe niż te, które oferowała konkurencja z Audi w jedynym innym bezpośrednim rywalu C 32, czyli RS4 Avant.

Mając to na uwadze, C 32 AMG, zarówno w wersji sedan, jak i kombi, stał się znaczącym krokiem milowym dla przyszłych modeli AMG C-Klasy, szczególnie że towarzyszyła mu jeszcze bardziej nietypowa wersja AMG. Nazwana C 30 CDI AMG (w naszym przypadku T-Modell), była to pierwsza i jedyna wersja AMG z silnikiem diesla i jednym z najrzadszych modeli z logo Affalterbach.

Jej 3,0-litrowy turbodoładowany silnik diesla to pięciocylindrowy silnik oparty na niezawodnej konstrukcji OM612, która początkowo miała pojemność 2,7 litra i dostarczała 170 PS (168 KM) z momentem obrotowym 400 Nm (295 lb-ft). Po przejściu „diety sterydowej” AMG, jednostka napędowa C 30 CDI rozwijała 231 PS (228 KM) i imponujące 540 Nm (398 lb-ft) momentu obrotowego. Chociaż liczba koni mechanicznych była znacznie niższa niż w przypadku C 32 AMG, to wartości momentu obrotowego były bezprecedensowe w tej klasie samochodów.

C 32 oraz C 30 CDI AMG przekazywały moc wyłącznie na tylne koła za pomocą 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów, którą inżynierowie AMG udoskonalili pod kątem szybszej zmiany biegów. Oba modele miały podobny ulepszony system hamulcowy, z powiększonymi tarczami i tłokami, które zapewniały znacznie lepszą siłę hamowania w porównaniu do standardowej C-Klasy.

Inne modyfikacje w porównaniu do zwykłej C-Klasy obejmowały specyficzny dla AMG pakiet stylistyczny z przednim zderzakiem w kształcie litery A, który zapewniał lepsze chłodzenie, powiększone progi boczne oraz inaczej ukształtowany tylny zderzak. Zaskakujące, że dwa wyloty wydechu znajdowały się tylko po lewej stronie z tyłu, niezależnie od tego, czy mówimy o dieslu, czy o doładowanym V6.

Oprócz kilku innych, mniej imponujących modyfikacji wizualnych, obie wersje AMG były niemal identyczne z ich standardowymi odpowiednikami, oferując przyzwoitą ilość miejsca w środku i tyle praktyczności, ile można by oczekiwać od kompaktowego executive kombi. Choć dostarczały całego adrenaliny sportowego samochodu, mogły również poradzić sobie z codziennymi zadaniami, takimi jak zakupy czy rodzinne wyjazdy, dzięki swojemu nadwoziu kombi. Bagażnik zapewniał dużo miejsca na ładunek, a tylne siedzenia można było złożyć, by uzyskać jeszcze więcej przestrzeni.

C 32 AMG T-Modell potrafił przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, podczas gdy C 30 CDI AMG potrzebował na to 6,8 sekundy. Może to nie wydaje się zbyt imponujące według dzisiejszych standardów, ani w porównaniu do początku lat 2000, ale warto zauważyć, że był to ogromny krok naprzód w porównaniu do C 270 CDI, które potrzebowało prawie 9 sekund, by osiągnąć 100 km/h.

32 Kompressor 5AT (354 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3199 Cm3
Moc260 Kw @ 6100 Rpm
354 Hp @ 6100 Rpm
349 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy332 Lb-Ft @ 4400 Rpm
450 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyDoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (5G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 Zr17 || 245/40 Zr17
Długość182.1 In (4625 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/58.9 In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3509 Lbs (1592 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4840 Lbs (2195 Kg)
Spalanie miasto14 Mpg Us (16.8 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Średnie spalanie19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Emisja CO2285 G/Km

30 CDI 5AT (231 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2950 Cm3
Moc170 Kw @ 3800 Rpm
231 Hp @ 3800 Rpm
228 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy399 Lb-Ft @ 2000 Rpm
540 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (5G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 Zr17 || 245/40 Zr17
Długość182.1 In (4625 Mm)
Szerokość68.7 In (1745 Mm)
Wysokość57.3 In (1455 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.3/Na In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Prześwit4 In (102 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3531 Lbs (1602 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4862 Lbs (2205 Kg)
Spalanie miasto22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Spalanie trasa38.5 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2210 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.