Mercedes-Benz wprowadził drugą generację swojego podstawowego sedana klasy C w 2000 roku, wewnętrznie oznaczaną kodem W203, co całkowicie zmieniło sposób, w jaki modele tej marki wyglądały i się prezentowały. Niecały rok później, do oferty dołączył model C-Class T-Modell, oznaczony kodem S203, który był wersją kombi tego modelu.
Najbardziej zauważalną zmianą w porównaniu do poprzedników była znaczna ewolucja języka wzorniczego w tej wersji klasy C. Urok 'czterookiego’ wyglądu, który został ponownie wprowadzony przez generację E-Class W210, został zmodernizowany i dostosowany do XXI wieku w modelu W203. Podczas gdy starsza E-Class W210 miała już cztery owalne reflektory, w wersji jej mniejszego brata zastosowano podobną zmianę, jednak tym razem dwa reflektory po obu stronach były ze sobą połączone, a całość miała bardziej płynny design.
Profil w kształcie klina kończył się dość wysoką linią klapy bagażnika, a po obu stronach znajdowały się pary trójkątnych świateł tylnych, które przypominały te znane z S-Class W220.
W porównaniu do swoich dwóch bezpośrednich niemieckich rywali, BMW 3 Series Touring E46/3 oraz Audi A4 Avant 8H, C-Class T-Modell S203 oferował obszerną listę standardowych funkcji niezależnie od poziomu wyposażenia, przyćmiewając zarówno swojego poprzednika, jak i konkurencję z tamtego okresu.
Do kluczowych standardowych funkcji należały klimatyzacja, tempomat, automatyczne światła i wycieraczki, a także program stabilizacji toru jazdy (ESP), który wówczas był dostępny tylko jako opcja nawet w rywalach z wyższych segmentów.
Podwójne reflektory z przodu były halogenowe, ale istniała również opcja reflektorów ksenonowych, a boczne lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami nie tylko wyglądały stylowo, ale także poprawiały bezpieczeństwo. Można by pomyśleć, że zgarbiony profil modelu z tyłu i kompaktowe wymiary sprawiają, że wygląda on modnie, nie oferując jednocześnie największej przestrzeni bagażowej w swoim segmencie, ale to byłby błąd.
Stylowa, łukowata klapa bagażnika otwierała się na pojemność bagażnika wynoszącą od 485 litrów (17,1 cu-ft) do 1,500 litrów (53 cu-ft), co jest porównywalne z tym, co Mercedes-Benz oferuje w większych, nowocześniejszych modelach klasy C.
Identyczny jak sedan W203, S203 C-Class T-Modell charakteryzował się unikalnym designem deski rozdzielczej z dużym prędkościomierzem umieszczonym dokładnie pośrodku oraz standardowym wyświetlaczem komputera pokładowego. Jego główną wadą była brak wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, do którego kierowca miał dostęp tylko za pośrednictwem menu komputera pokładowego.
Przestrzeń dla pasażerów była wystarczająca z przodu, ale nie tak obszerna dla pasażerów z tyłu, którzy cierpieli na względnie krótkim rozstawie osi i kompaktowej długości.
Jeśli chodzi o silniki, Mercedes-Benz pozostawił niektóre jednostki napędowe ze swojego poprzednika, ale także wprowadził nowo opracowaną linię silników wysokoprężnych z wspólną szyną oraz doładowane silniki benzynowe o czterech cylindrach.
Poza rynkiem amerykańskim, gdzie T-Modell nie był w ogóle dostępny, standardową skrzynią biegów dla wersji czterocylindrowych była sześciobiegowa manualna. Nowo opracowana pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów o nazwie 5G-Tronic była dostępna jako opcja lub standard w najpotężniejszych wersjach.