Trend retrodesignu nie był jeszcze znany w przemyśle motoryzacyjnym, gdy brytyjski producent samochodów Morgan wprowadził model Aero 8 w wersji roadster w 2001 roku.
Morgan był znany z produkcji samochodów na drewnianych podwoziach od lat 30. XX wieku i kontynuował to nawet po II wojnie światowej. Dlatego Aero 8 nie był tym, czego można by się spodziewać po brytyjskim producencie. Gdy został zaprezentowany, był to ogromny niespodzianka dla wszystkich. To był pierwszy supersamochód Morgana i pierwszy całkowicie nowy pojazd opracowany od podstaw od 1964 roku.
Design samochodu przypominał przedwojenne samochody sportowe. Miał duże, wyprofilowane przednie błotniki z okrągłymi, wbudowanymi reflektorami, które w rzeczywistości pochodziły z modelu MINI, a nie były zaprojektowane przez Morgana. Z przodu, pochylony grill chłodnicy miał zaokrąglony kształt, nadając pojazdowi staroświecki wygląd. Dodatkowo, komora silnika była wąska, a jej krawędzie były podkreślone przez krzywizny błotników, które ciągnęły się wzdłuż nadwozia. Z tyłu, tylne nadkola miały wydłużony kształt i flankowały spłaszczony tył. Szyba przednia była jedynym elementem, który wystawał ponad linię pasa. A do tego były bardzo małe drzwi.
Wewnątrz Morgan zamontował parę sportowych foteli oraz konsolę środkową, która dzieliła kabinę na dwie części. Przed kierowcą znajdował się panel instrumentów z prędkościomierzem i obrotomierzem oraz kilkoma innymi wskaźnikami. Pośrodku deski rozdzielczej producent zamontował radio oraz kilka przycisków i światełek. Ten minimalistyczny design koncentrował się na jednym: przyjemności kierowcy.