Peugeot to producent, który stworzył pierwszy samochód z składanym twardym dachem, a model 206 CC z 2001 roku kontynuował tę zapomnianą lekcję historii.
Przed II wojną światową, w 1935 roku, Peugeot wprowadził na rynek pierwszy produkcyjny samochód wyposażony w składany twardy dach: model 402 Eclipse. Choć była to innowacyjna funkcja, to jednak ten model nie odniósł wielkiego sukcesu ze względu na wysoką cenę. Niemniej jednak, w połowie lat 90-tych, po tym jak Mitsubishi zaprezentowało model 3000 GT Spyder, a Mercedes-Benz SLK, francuska marka zintensyfikowała prace w swoim dziale projektowym, by stworzyć podobny pojazd.
W 2000 roku, na targach motoryzacyjnych w Genewie, Peugeot zaprezentował model koncepcyjny 2-Heart-6, który zapowiadał wersję otwartą 206. Wiele osób uważało, że producent nie wypuści tej wersji do produkcji, jednak Peugeot zrobił to. We wrześniu tego samego roku, na swoim macierzystym rynku, francuski producent ujawnił model 206 CC, gdzie skrót oznaczał Coupe-Cabriolet.
Dzięki 206 CC, francuski producent przyciągnął wielu klientów z innych segmentów samochodowych. Przód pojazdu przypominał pozostałe modele z serii 206, jednak to było jedyne rzeczywiste powiązanie. Jego organiczne reflektory inspirowane były oczami kota. Flankowały one smukłą górną kratkę, która była przecięta jedną żebrem i nosiła logo producenta.
Na dolnej części zderzaka, producent dodał szerszą, dodatkową kratkę o stylizacji siatkowej. Dolna czarna listwa zamontowana pod zderzakiem podkreślała sportowy charakter pojazdu. Z profilu, mały 206 CC odsłonił swoje wygięte i nachylone przednie szyby wspierane grubymi słupkami A. Za krótkimi drzwiami, Peugeot stworzył charakterystyczny kształt tylnych błotników, aby dopasować się do mechanizmu składanego dachu.
Pomimo niewielkich rozmiarów pojazdu, producent zdołał stworzyć układ siedzeń 2+2 dla modelu 206 CC. Jako że samochód kierowany był do klientów poszukujących eleganckiego coupe-kabrioletu, który sprawdzi się w miejskich warunkach, oferował skórzaną tapicerkę wewnętrzną z sportowymi fotelami z przodu. Tylną kanapę podzielono, a miejsca na nogi było w zasadzie brak, przynajmniej na dłuższą metę.
W zestawie przyrządów z czterema wskaźnikami, ozdobionym chromowanymi detalami, producent dopasował wygląd do droższych modeli na rynku. Dodatkowo, skórzana kierownica z trzema ramionami wyglądała na premium. Klienci mogli zamówić zaawansowany system audio zamontowany nad kontrolkami HVAC w środkowym panelu.
Peugeot umieścił przycisk między przednimi siedzeniami na konsoli środkowej, aby otworzyć lub zamknąć samochód. Samochód musiał być zatrzymany, a potem mogła się rozpocząć prawdziwa ceremonia. Cały proces opuszczania szyb, zakrywania lub odkrywania składanego dachu oraz zamykania bagażnika trwał około 20 sekund.