Suzuki wprowadziło nowy model do swojej oferty – Aerio/Liana, który zastąpił wcześniejszy model Baleno na większości rynków, łącząc tym samym trzy pojazdy w jeden, zwłaszcza w wersji hatchback.
Podczas gdy w Stanach Zjednoczonych pojazd ten znany był jako Aerio, reszta świata poznała go jako Liana. I nie, to nie była nazwa od dziewczyny. To był skrót od Life In A New Ege. W wersji hatchback łączył cechy MPV, wersji z napędem na wszystkie koła oraz rodzinnego sedana. Taki był pomysł crossovera, który Suzuki miało w 2001 roku, kiedy wprowadziło ten model na rynek.
W wersji hatchback, Aerio miało przedni pas identyczny z jego sedanowym odpowiednikiem. Z przodu znajdowały się pary zakrzywionych, trójkątnych reflektorów z dwuskrzydłową kratką pomiędzy nimi, na której widniał znak Suzuki. Jego owinięty plastikowy zderzak miał szeroką kratkę na środku, po bokach z dwoma fałszywymi wlotami powietrza lub parą świateł przeciwmgielnych, w zależności od opcji. Profil ujawniał długi dach oraz pochyloną ku przodowi klapę bagażnika.
Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w zakrzywioną plastikową deskę rozdzielczą z jasnoszarymi wykończeniami na centralnym panelu oraz wlotach powietrza. Zaokrąglona tablica rozdzielcza miała panel z dwoma większymi wskaźnikami dla prędkościomierza i obrotomierza oraz dwoma mniejszymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, z opcją cyfrowej tablicy rozdzielczej. W przeciwieństwie do swojego sedanowego odpowiednika, hatchback Aerio/Liana był wyposażony w tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40, która mogła pomieścić do trzech pasażerów.