2002 Chevrolet TrailBlazer EXT

2002 Chevrolet TrailBlazer EXT

Przejdź do galerii zdjęć2002 Chevrolet TrailBlazer EXT

Dwa lata po wprowadzeniu modelu TrailBlazer, Chevrolet rozważył powiększenie rozstawu osi SUV-a, co zaowocowało wersją EXT.

Podczas gdy inne marki oferowały już SUV-y z siedmioma miejscami, Chevrolet próbował znaleźć bardziej przystępne rozwiązanie. Ponieważ TrailBlazer był pojazdem na ramie, producent musiał jedynie stworzyć wydłużone podwozie i założyć na nie zmodyfikowaną nadwozie. Co więcej, aby obniżyć koszty produkcji, większość komponentów była wspólna z GMC Envoy XL i XUV. Niestety, oba te modele zostały wycofane z produkcji w 2006 roku, kiedy GM zamknęło fabrykę w Oklahoma City w stanie Oklahoma, w której były produkowane.

Do słupka B, TrailBlazer EXT miał te same panele nadwozia, co model standardowy. Z kolei tylne drzwi nie miały wycięcia na nadkola, ponieważ oś tylna była znacznie dalej. Dodatkowo, trzecia linia okien była szersza. Z tyłu natomiast nie wprowadzono żadnych zmian w pokrywie bagażnika. Łatwo było dostrzec, że SUV nie był projektowany od początku z myślą o takiej długości, co nadawało mu nieco disproporcjonalny wygląd.

W środku największą zmianą było dodanie trzeciego rzędu siedzeń. Były one wystarczająco przestronne nawet dla dorosłych pasażerów, ponieważ dodatkowe 16″ (40 cm) długości między osiami zostało przeznaczone wyłącznie dla nich. Pierwszy rząd siedzeń był podobny do tych w standardowym TrailBlazerze, z jedyną istotną różnicą w przypadku środkowych siedzeń, które mogły być pochylane.

Pod maską, TrailBlazer EXT rozpoczął swoją karierę z silnikiem sześciocylindrowym w układzie rzędowym, a później otrzymał lepszy silnik V8. Jednak dodatkowa waga sprawiła, że samochód był mniej zwrotny w porównaniu do zwykłego TrailBlazera i znacznie bardziej paliwożerny.

 Chevrolet TrailBlazer to średniej wielkości SUV oferowany przez markę Chevrolet, będącą częścią koncernu General Motors. Model zadebiutował w 1999 roku jako luksusowa wersja Blazera, a od 2002 roku stał się osobnym modelem. Linia Blazer kontynuowała produkcję, ale z powodu nowego TrailBlazera, wersja TrailBlazer z Blazera została wycofana. TrailBlazer zdobył nagrodę North American Truck of the Year. Zastąpił Blazera jako SUV średniej wielkości firmy, chociaż produkcja 2-drzwiowego Blazera pokrywała się z nowym 4-drzwiowym TrailBlazerem przez kilka lat (4-drzwiowy Blazer produkowano tylko na zamówienia flotowe).

SUV jest zbudowany na podwoziu ciężarówki, a wszystkie modele mają w ofercie napęd na cztery koła z automatycznym włączaniem oraz bardziej tradycyjnymi ustawieniami „4 High” i „4 Low”. Pojazd ma wystarczającą prześwit, aby umożliwić pewne użytkowanie w terenie. Jego główną wadą jest zwiększona szerokość (w porównaniu do Suzuki Samurai czy Jeepa Wranlgera) oraz ograniczony skok zawieszenia, co powoduje trudności na nawierzchniach o dużych nachyleniach lub w przypadku dużych kamieni. Dodatkowo, brakuje mu blokad kół lub dyferencjału o ograniczonym poślizgu, chociaż ten ostatni jest dostępny jako opcja.

Silniki

2002- LL8 4.2 L (256 in³) I6
2003- LM4 5.3 L (323 in³) V8

EXT

Jednym z unikalnych elementów linii TrailBlazer była dostępność wersji EXT z trzema rzędami siedzeń dla 7 pasażerów. Pojazd ten jest o 16 cali (406 mm) dłuższy i ma wyższą linię dachu, co ułatwia dostęp do trzeciego rzędu siedzeń. Dach jest zamaskowany standardowymi bagażnikami dachowymi.

Produkcja modelu EXT była realizowana przez zakład montażowy w Oklahoma City w stanie Oklahoma. Ostatni TrailBlazer EXT zjechał z taśmy montażowej 20 lutego 2006 roku, ponieważ GM zamknął ten zakład, co sprawiło, że 2006 rok był ostatnim rokiem produkcji TrailBlazer EXT.

SS

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.