2002 Infiniti G35 Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

G35 Coupe był gwiazdą stoiska Infiniti podczas Nowojorskiego Salonu Samochodowego w 2002 roku, i to nie bez powodu: był prawdziwym osobistym luksusowym coupe opartym na modelu, który już zdobył serca ludzi, Nissan 350Z.

Nissan znów przeżywał rozkwit po tym, jak Carlos Ghosn objął stery japońskiego producenta samochodów, a G35 był częścią strategii marki dotyczącej rozwoju na rynku północnoamerykańskim. Podczas gdy 350Z był coupe dla mas, Infiniti G35 to samo auto w eleganckim wydaniu. Dodatkowo, umożliwiało pasażerom noszenie eleganckiego stroju bez obaw o to, jak będą wyglądać wysiadając przed luksusową restauracją czy operą. G35 Coupe dzielił swoje podzespoły z 350Z.

Przednia fascia, która przejęła elementy z G35 Sedan, wyróżniała się wysokimi reflektorami z opcjonalnymi xenonowymi światłami. Kratka między nimi ozdobiona była chromowanymi poziomymi listwami, a poniżej, na zderzaku, producent dodał parę wlotów powietrza, które pomagały w chłodzeniu chłodnic i skraplacza klimatyzacji.

Z profilu G35 ukazywał swój prawdziwy kształt coupe, w przeciwieństwie do swojego brata z Nissana, który był hatchbackiem z trzema drzwiami. Klienci mogli wybierać auto z felgami o średnicy 17 lub 18 cali. Krótkie zwisy i długi rozstaw osi to tylko niektóre z powodów, dla których właściciele pokochali ten samochód. Dzięki umiejscowieniu silnika z przodu i w środku, G35 Coupe miał długi, niski nos oraz wygiętą, nachyloną szybę. Z tyłu, szerokie i w kształcie litery L lampy tylne, które otaczały klapę bagażnika, nie były najbardziej spektakularne na rynku, ale były bardzo widoczne i miały charakterystyczny wygląd.

Wnętrze samochodu powstało z myślą o luksusowym, ale i sportowym stylu. Z przodu pasażerowie byli otoczeni wygodnymi, wysoko podpierającymi fotele. Skórzana tapicerka była standardem. Infiniti zainstalowało wysuwany wyświetlacz na centralnym panelu dla systemu nawigacji, którym sterowano za pomocą małego panelu. Nawet jeśli nie był to najbardziej praktyczny system na rynku, był jednym z najlepszych według standardów z 2002 roku. Pod tym panelem umieszczono sterowanie klimatyzacją oraz znakomity system dźwiękowy Bose z odtwarzaczem CD i kasetowym. W zależności od wersji, w konsoli centralnej znajdował się dźwignia biegów lub selektor biegów. Przed kierowcą znajdowała się kierownica z kilkoma przyciskami do obsługi systemu audio i tempomatu. Po dostosowaniu jej do kąta, poruszała się wraz z zegarami instrumentów. Pomarańczowe tarcze i wskaźniki były typowe dla Nissana z początku lat 2000. Z tyłu, kanapa składana w jednym kawałku oferowała miejsce dla dwóch osób. Niestety, przestrzeń na głowę była znacznie ograniczona.

Pod maską nie było dużych niespodzianek. G35 Coupe był napędzany przez 3,5-litrowy silnik V6 z naturally aspirated. Nissan połączył ten silnik z pięciobiegową automatyczną lub sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Niezależne zawieszenie we wszystkich narożnikach oraz długi rozstaw osi sprawiły, że G35 był bardzo komfortowym i doskonale prowadzącym się samochodem.

 Infiniti G35 to sportowy luksusowy samochód, który zadebiutował w Ameryce Północnej w roku modelowym 2003. W Japonii znany jest jako 11. generacja (V35) Nissana Skyline, a w innych częściach świata nosi różne nazwy. Dostępny jest w wersji sedan i coupe. W 2003 roku na sedanie pojawiła się 6-biegowa skrzynia manualna jako model 2003.5 (coupe zawsze miało tę opcję). W latach modelowych 2003-04, silnik V6 generował 260 koni mechanicznych i 260 ft·lbf momentu obrotowego w sedanie, a 280 koni i 270 ft·lbf w coupe. W modelach z lat 2005 i 2006, wersje z automatycznymi skrzyniami biegów (zarówno sedan jak i coupe) osiągały 280 koni mechanicznych i 270 ft·lbf momentu obrotowego, podczas gdy modele z manualnymi skrzyniami generowały 298 koni i 260 ft·lbf momentu (znów, zarówno w wersji sedan, jak i coupe). G35 jest montowany w Tochigi w Japonii, a pierwszy egzemplarz zbudowano 12 marca 2002 roku jako model 2003.

G35 jest oparty na platformie FM Nissana, dzielonej z sportowym Nissanem 350Z i luksusowym SUV-em Infiniti FX. G35 został uznany za Samochód Roku przez magazyn Motor Trend w 2003 roku i zyskał uznanie zarówno wśród mediów, jak i klientów jako realna alternatywa dla droższych samochodów luksusowych. W tym roku G35 był również nominowany do nagrody North American Car of the Year i znalazł się na liście Dziesięciu Najlepszych magazynu Car and Driver w latach 2003 i 2004.

Z zaawansowanym silnikiem VQ35DE, Infiniti G35 wykorzystuje układ silnika umieszczonego z przodu (front-midship) oraz napęd na tylne koła (wersja G35x sedan ma opcję napędu na wszystkie koła), osiągając rozkład masy 52/48 (52% z przodu/48% z tyłu). Oba nadwozia dostępne są z 5-biegową automatyczną lub 6-biegową manualną skrzynią biegów, chociaż automatyczna jest jedyną dostępną dla wersji AWD. Model z napędem na wszystkie koła nosi oznaczenie G35x i wykorzystuje inteligentny system AWD firmy Aisin-Warner, który rozdziela moc na koła z najlepszą przyczepnością.

Różnice pomiędzy coupe G35 z lat 2003 i 2004 są niewielkie. Oba modele 03 i 04 6MT standardowo wyposażone są w hamulce Brembo oraz Pakiet Opon i Kół Performance. W modelach coupe z 2005 roku wprowadzono trzy nowe kolory: 'Athens Blue’, 'Lakeshore Slate’ i 'Serengeti Sand’, które zastąpiły 'Twilight Blue’, Caribbean Blue oraz 'Desert Platinum’. Zlikwidowano materiał Willow Cloth, a dostępne było wnętrze w kolorze Stone. W modelach 2005 zastosowano sportowe wskaźniki oraz lepsze wykończenia wnętrza i pokrętła. Wykończenie z prawdziwego aluminium zastąpiło „przyciemnione” wykończenia wnętrza. Dodatkowo, wykończenie z różanego drewna dostępne było jako pakiet w modelach 2005. Hamulce Brembo zostały usunięte z modeli 05 i 06. Zamiast tego, pakiet Sport-Tuned Suspension był standardem we wszystkich modelach 6MT. Modele 2006 otrzymały drobne aktualizacje. Na zewnątrz wprowadzono nowe reflektory, lampy tylne, spoiler i przedni zderzak. Do wnętrza dodano funkcjonalność Bluetooth do bezprzewodowego korzystania z telefonu. Aktywne wspomaganie kierownicy z tyłu również było dostępne jako opcja w modelu ’06 5AT.

3.5L V6 5AT RWD (284 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc208.9 Kw @ 6200 Rpm
284 Hp @ 6200 Rpm
280 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 4800 Rpm
366 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/45 R18 // 245/45 R18
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość54.8 In (1392 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6 In (152 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3527 Lbs (1600 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4360 Lbs (1978 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)

3.5L V6 6MT RWD (284 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc210 Kw @ 6200 Rpm
286 Hp @ 6200 Rpm
282 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy270 Lb-Ft @ 4800 Rpm
366 Nm @ 4800 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/45 R18 // 245/45 R18
Długość182.2 In (4628 Mm)
Szerokość71.5 In (1816 Mm)
Wysokość54.8 In (1392 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.8 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit6 In (152 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3435 Lbs (1558 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4360 Lbs (1978 Kg)
Spalanie miasto19.9 Mpg Us (11.8 L/100Km)
Spalanie trasa27 Mpg Us (8.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.