W 2001 roku Isuzu wprowadziło na rynek północnoamerykański SUV Axiom, próbując przekonać klientów swoimi zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, ale niestety, nie powiodło się to, a samochód przetrwał jedynie trzy lata.
Isuzu chciało pozostać na rynku amerykańskim, ale brakowało mu zasobów do zaprojektowania nowego pojazdu od podstaw. W rezultacie wykorzystano podwozie z modelu Amigo, tworząc Axiom. Nazwa modelu została wybrana w wyniku internetowego konkursu, jednak z perspektywy sprzedaży wydawała się mało inspirująca. Pojazd pojawił się w czasie, gdy większość producentów samochodów zaczęła wprowadzać SUV-y i crossover-y o konstrukcji unibody, a pojazdy na ramie w tej klasie zaczęły znikać. Mimo to Axiom miał kilka asów w rękawie, oferując znaczące udoskonalenia jak na swoje czasy, takie jak adaptacyjne zawieszenie i elektroniczna kontrola stabilności, chociaż były one nazywane inaczej w języku Isuzu: Intelligent Suspension Control i Torque-on Demand, odpowiednio.
Z przodu, Isuzu Axiom z 2002 roku prezentował nowoczesny wygląd z wąskimi reflektorami przypominającymi kocie oczy, które flankowały wąski grill z poziomymi szczelinami, w którym logo marki zajmowało centralne miejsce. Gruby, owinięty plastikiem zderzak poniżej miał sześć poziomych szczelin i zintegrowane okrągłe światła przeciwmgielne w dolnej części. Choć wyglądał futurystycznie, klienci nie byli nim szczególnie zachwyceni.
Z profilu, pięciodrzwiowy kompaktowy SUV Isuzu Amigo z 2002 roku miał lekko wznoszący się kapelusz, który następnie przechodził w nachyloną szybę. Z kolei dach podążał za łukowatą linią, która powoli opadała ku tyłowi i była nagle przerywana przez pionową klapę bagażnika. Aby nadać pojazdowi bardziej luksusowy i solidny wygląd, producent zainstalował poszerzone nadkola wokół standardowych 17-calowych kół aluminiowych. Dodatkowo zamontowano chromowane klamki drzwi i lusterka w kolorze nadwozia. Z tyłu producent umieścił małe, narożne światła tylne, które flankowały szeroko otwieraną klapę bagażnika. Tymczasem poniżej zderzaka umieszczono podwójny wydech z chromowanymi końcówkami.
Wnętrze Isuzu Amigo z 2002 roku zachwycało elegancką kabiną, z dostępnymi podgrzewanymi skórzanymi fotelami z przodu. Kierownica o czterech ramionach otaczała zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza flankowanymi przez wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej po lewej i wskaźnik poziomu paliwa po prawej stronie. Cyfrowy licznik przebiegu był wyświetlany na wyświetlaczu LCD zintegrowanym z tarczą prędkościomierza. Na centralnym panelu Isuzu umieściło Multi-Information Display, coś w rodzaju przodka systemów multimedialnych, gdzie informacje o mediach, danych komputera pokładowego oraz kompensatorze opierały się na amerykańskich satelitach. Z tyłu, rozkładane siedzenie (60/40) mogło powiększyć przestrzeń bagażową z 35,2 cu-ft (997 litrów) do 85,4 cu-ft (2,418 litrów).