Jaguar zaktualizował całą gamę modeli XK w 2002 roku, a wraz z modelem XK8, poprawił także coupe i kabriolet XKR, podnosząc ich osiągi i funkcje.
Stylizacja zaprojektowana przez Sir Iana Calluma była trudna do poprawienia bez jej zepsucia, ale wnętrze i napęd można było ulepszyć. Dzięki wsparciu finansowemu ze strony Forda, Jaguar pracował nad sześcioletnim modelem XKR, wprowadzając do niego pewne ulepszenia. W 2002 roku zaprezentował odświeżoną wersję tego brytyjskiego samochodu grand tourer. Wymagało to uważnego oka, aby odróżnić modele XKR z lat 1998 i 2002. Niemniej jednak zmiany były widoczne w kilku kluczowych obszarach, co docenili klienci.
Z przodu producent kontynuował instalację metalowej siatki w grillu w owalnym wlotcie w zderzaku, co pozwalało na chłodzenie powietrza i dostarczanie go do silnika. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, nowa wersja miała nieco inny dolny fragment zderzaka, wyposażony w większe światła przeciwmgielne. Otrzymała również nowy zderzak z trzema szczelinami do poboru powietrza. Maskownica wyglądała podobnie, z tą samą szeroką bruzdą i dwoma otworami wentylacyjnymi, które pomagały w ucieczce gorącego powietrza z komory silnika.
Z boku wprowadzono więcej zmian, w tym nowe pięcioramienne felgi aluminiowe. Dodatkowo tylne opony były szersze, co poprawiało stabilność i pozwalało na szybsze pokonywanie zakrętów. Te nowe zestawy kół umożliwiały klientom podziwianie większych, perforowanych tarcz hamulcowych z przodu i z tyłu. Wcześniej XKR był wyposażony w wentylowane tarcze z przodu i solidne z tyłu. Długie i niskie okno dachowe wciąż wyglądało elegancko. Inżynierowie zajmujący się aerodynamiką w Jaguarze zdecydowali, że samochód potrzebuje nowych progów bocznych o bardziej pionowym designie, aby obniżyć efekt podciśnienia. Odkryli również, że XKR potrzebuje solidniejszego spojlera na bagażniku, więc go dodali. Ostatecznie, jako wyróżniający się element dostępny wyłącznie w wersji doładowanej XK8, światła tylne były otoczone cienką chromowaną ramką.
Wewnątrz producent zamontował skórzaną tapicerkę i drewniane wykończenia na desce rozdzielczej z zagłębionymi wskaźnikami przed kierowcą. Jednak środkowy panel był teraz dostępny z kolorowym wyświetlaczem dla systemu infotainment. Jeśli klienci nie wybrali tej opcji, otrzymywali parę ws wskaźników obok analogowego zegara. Między przednimi siedzeniami z wbudowanymi zagłówkami Jaguar zainstalował szeroki środkowy tunnel, w którym znajdował się dźwignia zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów, kilka przycisków i podłokietnik. Z tyłu wciąż brakowało wystarczającej przestrzeni dla dorosłych.