Normalnie, super samochody, modele w limitowanej edycji i ultra-mocne wersje uznawane są za najrzadsze AMGi w historii. Jednak istnieją jeszcze rzadziej spotykane wersje, z których niewiele osób pamięta. Dwie niezwykle nietypowe wersje AMG to Mercedes-Benz C 32 AMG SportCoupe oraz C 30 CDI AMG SportCoupe, z których jedna jest rzadsza od drugiej i niemal niemożliwa do znalezienia w naturalnym środowisku.
Dla tych, którzy nie pamiętają, C-Class SportCoupe w wersji nie-AMG był najmniejszym Mercedesem-Benz kiedykolwiek oferowanym na rynku północnoamerykańskim na początku lat 2000. Oparty na generacji W203 C-Class, był to kompaktowy hatchback, który miał na celu przyciągnięcie młodszej publiczności dla marki Mercedes-Benz. Był również pierwszym prawdziwym krokiem producenta w świat premium samochodów kompaktowych.
Ponieważ oparty był na platformie C-Class, wszystkie napędy miały układ podłużny i przekazywały moc wyłącznie na tylne koła, co było cechą wspólną jedynie z pechowym BMW 3 Series Compact. Jako że wszystkie silniki były dzielone z większymi modelami, obejmowały również dwie z najrzadszych wersji AMG, jakie kiedykolwiek opuściły Affalterbach.
Co ciekawe, wersja z silnikiem diesla C 30 CDI AMG sprzedawała się lepiej, ale wciąż mówimy o sprzedaży w setkach. Silnik w układzie pięciocylindrowym był oparty na OM612 (270 CDI), ale inżynierowie AMG zwiększyli jego pojemność do 3,0 litrów i zmodyfikowali turbosprężarkę. Ostateczna moc 231 PS (228 HP) nie była imponująca w świecie, w którym 300+ HP w podstawowych premium sedanach było powszechne.
Jednakże moment obrotowy wynoszący 540 Nm (398 lb-ft) był większy niż w modelu C 32 AMG, więc C 30 CDI AMG SportCoupe był w stanie spalić swoje tylne opony na światłach. Mniej niż tysiąc klientów zdecydowało się na wybór hatchbacka AMG z silnikiem diesla.
Nawet mniej klientów, prawdopodobnie w jedną cyfrę, zdecydowało się na zakup jego mocniejszego benzynowego odpowiednika, C 32 AMG SportCoupe. Część problemu polegała na tym, że model ten nie był dostępny w standardowych salonach Mercedesa i można go było zamówić jedynie w latach 2002 i 2003 na specjalne życzenie z AMG Studio.
Układ napędowy był identyczny z tym, który znajdował się w sedanie i kombi C 32 AMG, więc mówimy o doładowanym silniku V6 o pojemności 3,2 litra, generującym 354 PS (349 HP) i 450 Nm (332 lb-ft) momentu obrotowego. Zarówno C 30 CDI AMG, jak i C 32 AMG przekazywały swoją moc na tylne koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów AMG o pięciu biegach z konwerterem momentu obrotowego.