2002 Mercedes-Benz E 55 AMG (W211)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2002 Mercedes-Benz E 55 AMG (W211)

Przejdź do galerii zdjęć2002 Mercedes-Benz E 55 AMG (W211)

Choć współpraca między obiema firmami rozpoczęła się znacznie wcześniej, Mercedes-Benz przejął kontrolny udział w AMG w 1999 roku. Następnie, w 2005 roku, stał się jedynym właścicielem tunera, co zapoczątkowało erę niemieckich muscle carów. Wśród szerokiej gamy sedanów, coupe i roadsterów z silnikami AMG, które zadebiutowały po 1999 roku, Mercedes-Benz E 55 AMG (W211) zaprezentowany w 2002 roku to niewątpliwie pierwszy model AMG klasy E, który znacząco wpłynął na sprzedaż BMW M5 i zapoczątkował trwający do dziś wyścig mocy między niemieckimi luksusowymi sedanami.

Jego poprzednik, również noszący nazwę E 55, był wyposażony w ręcznie robiony, wolnossący silnik V8 o pojemności 5,4 litra, generujący 354 KM (349 HP) i 530 Nm (391 lb-ft) momentu obrotowego. Choć te liczby były wystarczające na lata 90., model W211 E-Class AMG zrewolucjonizował dane dotyczące mocy w swoim segmencie.

Po swoim debiucie we wrześniu 2002 roku na wystawie motoryzacyjnej w Paryżu, Mercedes-Benz E 55 AMG (W211) zdobył tytuł najszybszego sedana produkcyjnego na świecie, łamiąc wiele rekordów mocy i przyspieszenia. Jego ręcznie wykonany silnik to V8 o pojemności 5,4 litra z superchargerem typu Lysholm produkowanym przez IHI, rozwijający nie mniej niż 476 KM (469 HP) i imponujące 700 Nm (516 lb-ft) momentu obrotowego. Oznaczony kodem M113K, legendarny już silnik V8 zdobył tytuł Międzynarodowego Silnika Wydajności Roku 2003.

Pomimo tego, że Mercedes-Benz wprowadził już nowocześniejszą 7-biegową automatyczną skrzynię biegów, E 55 wciąż korzystał z niezawodnej skrzyni 5G-Tronic, która miała lepszą zdolność przenoszenia momentu obrotowego, przesyłając całą moc na tylne koła.

Utrzymanie takiej mocy zapewniało zawieszenie Airmatic dostosowane przez AMG, z trzema różnymi ustawieniami jazdy oraz trybem podnoszenia. Siłę hamowania zapewniały wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 14,2 cala (360 mm) z co najmniej ośmioma tłokami z przodu i 13 cali (330 mm) z czterema tłokami z tyłu. Podobnie jak silnik, który był nieco osłabioną wersją napędu SL 55 AMG, system hamulcowy został wzięty prosto z najszybszego roadstera w ofercie Mercedesa.

Chociaż był napędzany tylko na tylną oś, potężny układ napędowy mógł przyspieszyć executive sedan od 0 do 100 km/h (62 mph) w zaledwie 4,7 sekundy według oficjalnych danych, a znacznie szybciej w nieoficjalnych testach. Ogólnie rzecz biorąc, nie był najlepszy na torze wyścigowym, ale był prawdziwym „zabójcą autostrad” w stylu innych tradycyjnych dużych sedanów Mercedesa z potężnymi silnikami.

W porównaniu do modelu nie-AMG, E 55 można było dostrzec po kilku różnicach estetycznych, zaczynając od klasycznego już przedniego zderzaka w kształcie litery A, aerodynamicznych progów bocznych i poczwórnych końcówek wydechu. Nieco szersze przednie i tylne osie z 18-calowymi, charakterystycznymi dla AMG kołami również przyczyniły się do odróżnienia go od zwykłego E 500, na przykład.

5.4 V8 Kompressor

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5439 Cm3
Moc350 Kw @ 6100 Rpm
476 Hp @ 6100 Rpm
469 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2650-4500 Rpm
700 Nm @ 2650-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna With Sekwencyjny Sport Shift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R18 (Front) / 265/35 R18 (Rear)
Długość189.7 In (4818 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.3/61.3 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4045 Lbs (1835 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5203 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto12.3 Mpg Us (19.1 L/100Km)
Spalanie trasa25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Średnie spalanie18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Emisja CO2310 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.