Na rynku pojawiła się druga generacja Eurovanów w 2002 roku, a Peugeot 807 był częścią tego zestawienia obok Citroena C8 oraz włoskich modeli Fiat Ulysse i Lancia Phaedra.
Pokonanie Renault na jego terenie, gdzie dominowało ono z modelem Espace, było trudne, ale współpraca między PSA (Peugeot-Citroen) a Fiatem (Fiat-Lancia) wydawała się udana. Mimo to, po tej drugiej generacji, obaj producenci musieli zrezygnować. Rynek MPV okazał się zbyt mały, a segment SUV-ów zyskiwał na popularności. Mimo to, Peugeot produkował model 807 do 2014 roku, wprowadzając odświeżoną wersję w 2008 roku, kiedy to firma musiała dostosować się do norm emisji Euro 5.
Zaokrąglone kształty modelu 807 podążały za nowym trendem nowoczesnego designu, którego popularność rosła, koncentrując się na ostrych krawędziach i zaokrąglonych liniach, zwłaszcza w obrębie świateł. Pomiędzy nimi producent zainstalował kratkę z poziomym prętem, który wspierał logo marki. Z profilu, 807 ukazywał opadającą przednią część, zaczynającą się od stromej i krótkiej maski, a następnie przechodzącą w długą szybę. Pasażerowie mieli dostęp do kabiny przez drzwi otwierane od przodu oraz szerokie drzwi przesuwne. Z tyłu, smukłe i bardzo wysokie światła tylne flankowały klapę bagażnika.
Wnętrze modelu 807 wyposażono w trzy rzędy siedzeń, z opcją na maksymalnie siedem miejsc. Poza przednimi fotelami, wszystkie pozostałe miejsca mogły przesuwać się, odchylać lub być demontowane. Producent nie oferował siedzeń składających się na płasko, ponieważ uważał, że nie jest to najlepszy pomysł dla tego rodzaju pojazdu. Uznał jednak, że umieszczenie zestawu wskaźników w centralnym miejscu deski rozdzielczej było genialne, ponieważ ułatwiało to przejście produkcji z wersji prawostronnej na lewostronną.