2002 Skoda Superb

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Skoda przywróciła do swojej historii nazwę Superb, umieszczając ją na nowym aucie, które stało się flagowym modelem firmy w 2002 roku.

Czeska marka produkowała model Superb w 1934 roku jako swój flagowy samochód. Po II wojnie światowej firma weszła w ciemny okres, w którym komunistyczny kraj musiał budować przystępne cenowo pojazdy dla mas. Jednak po 1990 roku, po upadku reżimu, marka została zakupiona przez Volkswagena i weszła w jaśniejszy czas. Oczywiście, nadal produkowano przystępne samochody, ale idea wytwarzania eleganckiego, dużego pojazdu wciąż dominowała w umysłach zarządzających Skodą. I to się stało w 2002 roku, gdy marka zaprezentowała prawdziwego następcę Superba.

Nie był to całkowicie nowy pojazd, ponieważ przypominał on długą wersję piątej generacji Volkswagena Passata, która była produkowana na rynek chiński i nie była dostępna w Europie. Superb miał charakterystyczny dla Skody przód z wertykalnymi listwami na chromowanej osłonie chłodnicy i szerokimi reflektorami. Wygięta linia dachu przypominała tę z Passata, ale była dłuższa. Do słupków B te pojazdy były niemal identyczne. Jednak tylne drzwi były dłuższe. Na koniec, z tyłu, pionowe światła tylne w rogach otaczały klapę bagażnika.

Wewnątrz minimalistyczny design deski rozdzielczej charakteryzował się zaokrągloną tablicą przyrządów z czterema wskaźnikami oraz wyświetlaczem LCD pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Centralna część miała system audio oraz panel klimatyzacji. Dodatkowo, producent samochodu oferował jednostkę infotainment z nawigacją satelitarną. Jednak inżynierowie Skody poprawili komfort pasażerów na tylnych siedzeniach. Fotel pasażera z przodu miał system składania zintegrowany z oparciem, dzięki czemu pasażer z tyłu mógł rozciągnąć nogi dla większego komfortu. Kolejną nietypową cechą pojazdu był zintegrowany z drzwiami parasol, coś, co w tamtym czasie oferował tylko Rolls-Royce.

Pod maską Superb otrzymał silniki pochodzące z Volkswagena, zarówno benzynowe, jak i turbo-diesel, które przekazywały moc na koła za pomocą pięcio- lub sześciobiegowej skrzyni manualnej lub pięciobiegowej automatycznej.

Kultowy model Škoda Superb stał się nieodłączną częścią oferty Škoda Auto i zyskał miano flagowca marki. W relatywnie krótkim czasie zdobył nie tylko popularność wśród klientów, ale także szacunek specjalistów. Najczęściej podkreślane zalety Škoda Superb to ogólna równowaga, wysmakowane detale poprawiające komfort jazdy, wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, niezwykle wysoki poziom wykonania oraz, w szczególności, bezprecedensowa przestronność wnętrza. Wysoki poziom komfortu oraz cechy zapewniające bezpieczeństwo jazdy także spotkały się z dużym uznaniem.

Škoda Superb to samochód klasy średniej wyższej o klasycznej, trójkomorowej sylwetce z wyraźnie zaznaczoną tylną częścią. Duże tylne drzwi stanowią charakterystyczny element designu, a ich szeroki kąt otwarcia ułatwia dostęp do tylnych siedzeń. Kształt drzwi przypomina znane rozwiązanie stosowane w innych samochodach Škoda, a ich rozmiar stwarza wrażenie przestronności wnętrza.

Wnętrze

Eleganckie, przestronne, funkcjonalne i niezwykle komfortowe wnętrze idealnie współgra z nadwoziem samochodu. Wykorzystanie wysokiej jakości materiałów oraz stylowy design deski rozdzielczej dodatkowo potęgują uczucie komfortu. Oprócz oczekiwanego komfortu w klasie średniej wyższej, wyjątkową cechą Škoda Superb jest przestronność ponad przeciętną. Obszerne tylne siedzenia korzystają z długiego rozstawu osi, oferując wystarczająco dużo miejsca nawet dla wysokich pasażerów.

Innowacją Škody jest podświetlenie klamek drzwi, aktywowane razem z podświetleniem deski rozdzielczej i wnętrza – CatVision. Gdy włączone są światła zewnętrzne, klamki są łatwe do zauważenia nawet w ciemności. Aby ułatwić orientację podczas nocnej jazdy, Škoda Superb jest wyposażona w rozpraszające podświetlenie wnętrza – CatVision (dwie czerwone diody LED zamontowane w opóźnionym podświetleniu). CatVision umożliwia kierowcy dostrzeganie konturów i kształtów wewnątrz samochodu, zwiększając komfort, nie odwracając jednocześnie uwagi od nocnej jazdy.

Wygodne fotele wykonane z wysokiej jakości i trwałych materiałów zapewniają odpowiednie wsparcie ciała z każdej strony. Centralna część oparcia fotela pasażera z przodu zawiera oryginalne rozwiązanie dostępne opcjonalnie w modelach Elegance, podnoszące standard do skórzanego wykończenia wnętrza Viktoria – przechylane centralne miejsce oparcia fotela pasażera – Footboard. Gdy fotel nie jest zajęty, można go przechylić, tworząc przestronną i wygodną podpórkę na nogi dla pasażera w lewym tylnym fotelu. Składany podłokietnik z tyłu zawiera także sterowanie elektrycznie regulowanym fotelem pasażera z przodu, co ułatwia znalezienie najwygodniejszej pozycji. Wykorzystując osłonę ochronną, przechowywaną w kieszeni na oparciu fotela kierowcy, można zredukować potencjalne zużycie fotela pasażera (jako opcja).

Komfort pasażerów w każdym samochodzie można zwiększyć dzięki różnorodnym schowkom. Škoda Superb oferuje wiele opcji, np. podświetlany, zamykany i klimatyzowany schowek; schowek w konsoli centralnej; przestronne kieszenie w przednich i tylnych drzwiach; kieszenie na plecach przednich foteli; Travel-Box – klimatyzowana skrzynka między przednimi siedzeniami; oraz schowek w składanym podłokietniku tylnym.

Škoda Superb ma również różne uchwyty na napoje: dwa w drzwiach schowka, dwa w konsoli centralnej i dwa w podłokietniku z tyłu.

Kieszeń na parasol WetCase w lewych tylnych drzwiach to oryginalne rozwiązanie Škody, które jest standardem w modelach Comfort i Elegance. Duża parasolka z symbolem modelu Elegance może być otwierana/ składana za pomocą przycisku na uchwycie. Kieszeń ma otwór odpływowy, dzięki czemu parasol można przechowywać nawet gdy jest mokry. Ta kieszeń WetCase może być również używana do przechowywania innych przedmiotów, gdy nie jest zajęta przez parasol; ma składany przegrodę do przechowywania drobnych przedmiotów, co utrzymuje je w łatwo dostępnym miejscu pod pokrywą i zapobiega ich wpadają w głąb drzwi.

Bagażnik ma dużą pojemność i wyjątkowo funkcjonalny design. Biorąc pod uwagę trójkomorową konstrukcję nadwozia Škoda Superb, dostęp do bagażnika jest łatwy, pokrywa ma szeroki kąt otwarcia, a specjalne zawiasy w kształcie równoległoboku nie wnikają do wnętrza bagażnika.

Bagażnik wyposażony jest w cztery chromowane oczka do mocowania bagażu za pomocą elastycznej siatki, na przykład, oraz dwa przechylane haki na torby zakupowe. Za składanym podłokietnikiem znajduje się otwór do wnętrza na przewożenie długich przedmiotów, takich jak narty, które można umieścić w specjalnej, demontowalnej torbie. Ten Ski-sack jest standardem w modelach Comfort i Elegance.

Innym oryginalnym rozwiązaniem jest elastyczny system transportowy CargoFlex, który jest dostępny opcjonalnie we wszystkich specyfikacjach. CargoFlex to zaawansowany składany system, który umożliwia optymalne wykorzystanie przestrzeni bagażowej i nie zajmuje przestrzeni. Po złożeniu umieszcza się go za oparciami tylnych siedzeń i pozwala na pełne wykorzystanie przestrzeni bagażowej. Łatwo się go wyciąga na krawędź załadunkową, rozwija i blokuje w pozycji rozłożonej, gdzie można go załadować. Oddzielające przegrody transportowe zapewniają, że przedmioty nie przesuwają się. Gdy CargoFlex jest przesunięty do tylnych oparć, pozostaje wystarczająco dużo miejsca na inne bagaże. CargoFlex, w pozycji rozłożonej, nie blokuje otwarcia w tylnych oparciach, nadal umożliwia przewożenie nart i pozostawia wystarczająco miejsca na przechowywanie butów narciarskich.

Modele Comfort i Elegance, które fabrycznie są wyposażone w dodatkowe oświetlenie na dolnej krawędzi przednich drzwi, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z samochodu w ciemności, mają kolejne oryginalne rozwiązanie. Wbudowany w zewnętrznych lusterkach jest system oświetlenia strefy wejścia, Boarding-Spots. Diody te oświetlają półmetrową połać na bokach samochodu, nawet gdy drzwi są zamknięte.

Wyposażenie

Nowy model Škoda Superb dostępny jest w trzech wariantach wyposażenia – Classic, Comfort i Elegance. Nawet podstawowy wariant Classic jest bogato wyposażony, a różnice między poszczególnymi specyfikacjami polegają raczej na poziomie komfortu, koncepcji i stylizacji. Ta filozofia przejawia się w braku jakichkolwiek zewnętrznych widocznych oznaczeń poszczególnych specyfikacji. Poszczególne specyfikacje można rozróżnić według kół, dodatkowych chromowanych elementów nadwozia, stylizacji wnętrza oraz wzoru tapicerek na siedzeniach i drzwiach.

Bogate wyposażenie standardowe zaczynające się od podstawowego wariantu Classic jest spójne z klasyfikacją Škoda Superb jako samochodu klasy średniej wyższej. Wszystkie samochody Škoda Superb mają następujące wyposażenie standardowe:

  • Cztery poduszki powietrzne (po jednej z przodu i z boku dla kierowcy i pasażera z przodu);
  • Trzy zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z tyłu (z napinaczami na obu bocznych miejscach);
  • Immobiliser;
  • Akustyczne i wizualne ostrzeżenie „zapiąć pasy” dla siedzenia kierowcy;
  • Reflektory przeciwmgielne zintegrowane w przednich lampach;
  • Trójkąt ostrzegawczy wewnątrz pokrywy bagażnika;
  • Regulowana wysokość i odległość kierownica z czteroma ramionami;
  • Wielofunkcyjny wskaźnik (z wyświetlaczem dot-matrix w autach wyposażonych w silniki V6);
  • Podświetlenie przedniej powierzchni nóg;
  • Ostrzeżenia „włączone światła” i „otwarte drzwi”;
  • Wskaźnik poziomu płynu do spryskiwaczy;
  • Zdalne centralne zamykanie;
  • Klimatyzacja z nawiewami dla tylnych siedzeń;
  • Funkcja Coming-Home;
  • Regulowane wysokości fotele kierowcy i pasażera z możliwością dostosowania wsparcia lędźwiowego;
  • Przygotowanie do radia z teleskopową anteną dachową i ośmioma głośnikami;
  • Przyciemniane szyby;
  • Elektrotechniczne szyby z przodu i z tyłu z funkcją odbicia i blokadą bezpieczeństwa dla tylnych drzwi;
  • Elektroregulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne.

W wariantach Comfort i Elegance znajduje się także:

  • Reflektory Bi-Xenon;
  • Ski-sack do transportu nart;
  • Czujniki automatycznej pracy wycieraczek;
  • Elektronika Climatic system;
  • Kieszeń WetCase na parasol;
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne z automatycznym przyciemnianiem;
  • Kieszeń na okulary;
  • Elementy dekoracyjne na progach drzwiowych.

Wyposażenie opcjonalne

Do wszystkich standardowych wersji można dodać inne elementy wyposażenia opcjonalnego, aby zaspokoić potrzeby i życzenia nawet najbardziej wymagających klientów. Wyposażenie opcjonalne obejmuje:

  • Poduszki powietrzne kurtynowe;
  • Mechaniczna zasłona przeciwsłoneczna na tylne okna;
  • Urządzenie holownicze z łatwym do demontażu hakiem;
  • Specjalny pakiet do trudnych warunków jazdy;
  • Wielofunkcyjna kierownica;
  • Elektrochromatyczny dach panoramiczny z powrotem;
  • Elektrochromatyczny dach panoramiczny z panelami słonecznymi;
  • Czujniki parkowania;
  • Systemy audio Škoda – radio stereo Škoda MS 303 z odtwarzaczem kasetowym, radio Škoda Symphony z odtwarzaczem kasetowym/CD i radio Škoda Rhapsody z odtwarzaczem CD i systemem dźwiękowym;
  • Przygotowanie do telefonu, które można również zainstalować w centralnej konsoli tylniej;
  • Systemy nawigacji;
  • Odbiornik telewizyjny;
  • SunSet.

Bezpieczeństwo

Kluczowym elementem podczas opracowywania wszystkich samochodów Škoda jest bezpieczeństwo pasażerów w przypadku wypadku. Škoda Superb spełnia wszystkie odpowiednie normy bezpieczeństwa, szczególnie w zakresie uderzeń czołowych, tylnych i bocznych. Model ten spełnia także standardy, które wejdą w życie w trakcie jego cyklu życia technicznego, tj. w trakcie okresu produkcji tego modelu, co podkreśla wysoką jakość pasywnego bezpieczeństwa Škody Superb.

Istotnym elementem bezpieczeństwa każdego samochodu będącego w kolizji jest sztywność konstrukcji nadwozia, z progresywnymi strefami zgniotu z przodu i z tyłu. Niezwykle wysoka sztywność i odporność skrętna nadwozia pomagają również w redukcji hałasu wewnętrznego. Drzwi mają potrójne wzmocnienia oraz specjalne piankowe wkładki, które pochłaniają energię uderzenia bocznego.

Systemy zabezpieczające są nieodzowną częścią każdego nowoczesnego samochodu. Są zaprojektowane, aby mocno utrzymać ciało pasażera, aby zapobiec jego zderzeniu z wnętrzem samochodu. Wyposażenie standardowe Škoda Superb obejmuje cztery poduszki powietrzne: dwie duże poduszki dla kierowcy i pasażera z przodu, które są aktywowane podczas kolizji czołowej oraz dwie poduszki boczne, które chronią pasażerów podczas uderzenia bocznego. Poduszki powietrzne kurtynowe (standardowe w krajach UE) zapewniają „kurtynę bezpieczeństwa” pomiędzy pasażerami a bocznymi szybami – od przedniego słupka A do tylniego słupka C. Od początku tego roku ten nowoczesny element zabezpieczający został wprowadzony do standardowego wyposażenia wszystkich wersji eksportowanych do krajów UE.

Wszystkie siedzenia są wyposażone w trzypunkowe pasy bezpieczeństwa, te z przodu są regulowane pod względem wysokości, a poza tylnym siedzeniem środkowym, wszystkie pasy bezpieczeństwa są wyposażone w pyrotechniczne napinacze. Dodatkowo, tylne siedzenia mają trzy zagłówki. Mocowania dla fotelika dziecięcego Isofix są standardem.

Specjalne mocowania silnika zapobiegają jego przesunięciu do wnętrza pasażerskiego w przypadku kolizji, a projekt oraz montaż kolumny kierowniczej redukuje ryzyko uderzenia w kierownicę. Materiał plastikowy zastosowany w dolnej części deski rozdzielczej również zmniejsza ryzyko urazów nóg, pochłaniając energię uderzenia.

Jeśli poduszki powietrzne zostaną uruchomione podczas wypadku, automatyczna sekwencja ściśle określonych operacji zostanie aktywowana za pomocą sieci pokładowej CAN-Bus. Włączone zostanie oświetlenie wnętrza, system centralnego zamka zostanie odblokowany (jeśli był zablokowany), a niektóre obwody zasilające zostaną wyłączone, aby zapobiec zwarciom i pożarowi. Pompa paliwowa i przewód zasilający paliwem zostaną natychmiast wyłączone.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach lub krytycznych sytuacjach na drodze, wszystkie modele Škoda Superb z jednostkami napędowymi V6 mają najnowszej generacji system ESP w standardzie (dostępny z innymi silnikami jako opcja). Oprócz ABS, EDL, ASR, MSR i ESP, system obejmuje elektroniczną pomoc w hamowaniu, co jest niezwykle przydatne podczas intensywnego hamowania.

Wszystkie modele Škoda Superb są wyposażone w immobiliser oraz etykietę kodu VIN na ramie przedniej szyby. Immobiliser wykorzystuje różne kombinacje „pływających kodów”, odrzucając każdą kombinację, która została już użyta. Opcjonalnie dostępny jest system alarmowy monitorujący wnętrze samochodu oraz dodatkowy sygnał alarmowy.

Silniki i skrzynie biegów

Silniki Škoda Superb są zamontowane wzdłużnie przed osią przednią. System przeniesienia napędu – skrzynia biegów i napęd osi – jest bezpośrednio połączony z silnikiem i napędza koła przednie. Ten system napędu na przednie koła został zaprojektowany tak, aby zapewnić optymalne obciążenie osi przedniej, co jest korzystne dla przenoszenia siły z kół na drogę.

W Škodzie Superb dostępne są trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Silniki benzynowe produkują 85 kW (115 KM) oraz 110 kW (150 KM). Szczytem oferty silników jest wyraźnie silnik V6 produkujący 142 kW (193 KM). Oferta oszczędnych silników diesla składa się z silników czterocylindrowych o mocy 74 kW (100 KM) oraz 96 kW (130 KM) z wtryskiem wysokociśnieniowym z wspólnymi wtryskiwaczami (system pompa-wtryskiwacz). Trzeci silnik diesla to nowy sześciocylindrowy o mocy 120 kW (163 KM). Oba silniki sześciocylindrowe dostępne są z pięciobiegową automatyczną skrzynią biegów „Tiptronic” z opcją manualnej kontroli.

Wszystkie silniki benzynowe spełniają najsurowsze normy EU IV. Są wyposażone w elektroniczny system zarządzania silnikiem z elektronicznym wtryskiem paliwa i zapłonem. Mają również dwa katalizatory trójdrożne i dwie sondy lambda (silniki V6 mają cztery katalizatory i cztery sondy lambda – po dwie dla każdej sekcji cylindra).

Przegląd silników benzynowych dla Škody Superb:

  • 2.0 MPI/85 kW (115 KM);
  • 1.8 20V Turbo/110 kW (150 KM);
  • V6 2.8 30V/142 kW (193 KM).

Nowoczesne silniki diesla TDI, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką, intercoolerem, katalizatorem utleniającym i recyrkulacją spalin, zapewniają unikalne połączenie wysokiej mocy i niskiego zużycia paliwa. Silniki diesla zamontowane w Škodzie Superb spełniają normy EU III, a nowy silnik V6 2.5 TDI/120 kW spełnia normy EU IV.

Przegląd silników diesla dla Škody Superb:

  • 1.9 TDI PD/74 kW (100 KM);
  • 1.9 TDI PD/96 kW (130 KM);
  • V6 2.5 TDI/120 kW (163 KM).

Wszystkie Škody Superb są wyposażone w system EOBD (Europejska Diagnostyka Pokładowa). System ten monitoruje urządzenia i instrumenty wpływające na skład spalin. Jeśli monitorowane wartości przekroczą ustalone limity, na desce rozdzielczej zaświeci się czerwona kontrolka, informując kierowcę, że konieczna jest jak najszybsza obsługa serwisowa.

Innowacją w gamie silników diesla jest nowoczesny silnik V6 2.5 TDI z bezpośrednim wtryskiem, produkujący 120 kW (163 KM) przy 4000 obr/min. Ten silnik zastępuje dotychczasowy V6 2.5 TDI/114 kW. Wielką zaletą tej unikalnej jednostki napędowej jest imponujący maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm przy 1250 obr/min. Wysokotechnologiczna konstrukcja silnika zapewnia łączne zużycie wynoszące 7.1 l/100 km dla samochodu wyposażonego w sześciobiegową skrzynię mechaniczną. Te doskonałe parametry osiągnięto dzięki modyfikacjom systemu paliwowego, modyfikacji głowicy cylindrów oraz wprowadzeniu nowego oprogramowania dla jednostki zarządzającej silnikiem. Standardowy silnik wyposażony jest w nową sześciobiegową skrzynię mechaniczną. Skrzynia automatyczna Tiptronic pięciobiegowa dostępna jest jako opcja.

Automatyczna skrzynia biegów Tiptronic, która zapewnia zarówno manualną, jak i automatyczną zmianę biegów, jest dostępna w Škodzie Superb. Skrzynia Tiptronic może być zamontowana w jednostkach napędowych V6 2.8 30V/142 kW i V6 2.5 TDI/120 kW. Jest to pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z hydraulicznym konwerterem momentu obrotowego, który można zablokować w zależności od sytuacji jazdy. Ta opcja zapobiega poślizgowi konwertera, zwiększając tym samym ogólną wydajność skrzyni i zmniejszając zużycie paliwa.

Podwozie

Škoda Superb zbudowana jest na podwoziu z dużym rozstawem osi wynoszącym 2803 mm, co skutkuje bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi oraz przestronnym wnętrzem. Neutralne, a nawet podsterowne zachowanie pojazdu jest istotnym elementem środków bezpieczeństwa aktywnego.

Wieloelementowa oś przednia Škody Superb znacząco zwiększa komfort i bezpieczeństwo jazdy, ponieważ jej wyrafinowany design minimalizuje wpływ napędu samochodu na mechanizm kierowniczy. Kontrolowanie pojazdu jest lekkie i zawsze precyzyjne.

Każde koło na osi przedniej jest napędzane przez cztery niezależnie zawieszone ramiona, połączone pionowym łącznikiem, który podtrzymuje koło. Taka konstrukcja zapewnia minimalne przechylenie osi kierowniczej oraz niewielką odległość między środkiem koła a osią kierowniczą. Im mniejsza ta odległość, tym mniejszy wpływ na kierowanie wywołany siłami hamowania i napędu.

Oś przednia opiera się na dodatkowej ramie, która ma dużą gumową poduszkę, co pomaga w pochłanianiu drgań. Zespół amortyzatorów zawiera sprężyny i absorbery gazowo-cieczowe.

Oś tylna zaprojektowano z wykorzystaniem technologii pilot-pin. Ta niezawodna koncepcja charakteryzuje się prostą konstrukcją i zredukowaną przestrzenią montażową, a jednocześnie doskonałą kontrolą kół. Konstrukcja tylnej osi obejmuje również poprzeczny stabilizator skrętny. Sprężyny liniowe i amortyzatory nie intruzują do wnętrza bagażnika, pozwalając na pełne wykorzystanie jego szerokości.

Zawieszenie zawiera sprężyny śrubowe i teleskopowe amortyzatory zamocowane gumowymi poduszkami, co zapobiega przenoszeniu drgań i sił uderzeniowych do nadwozia samochodu. Zaprojektowano je w taki sposób, aby zapewnić maksymalny komfort i bezpieczne właściwości jezdne.

Škoda Superb jest fabrycznie wyposażona w precyzyjne kierowanie zębatkowe z hydraulicznym wspomaganiem.

System hamulcowy z dwoma obwodami i podziałem krzyżowym z próżniowym wspomaganiem hamulca ma hamulce tarczowe zamontowane na wszystkich kołach (przód: hamulce tarczowe o pustych tarczach z wewnętrznym chłodzeniem, tył: pełne hamulce tarczowe). Mechaniczna ręczna hamulca kontroluje tylne koła.

System hamulcowy obejmuje zaawansowane elektroniczne systemy stabilności podwozia. Zakres systemów hamulcowych i stabilności dla Škody Superb zależy od jednostki napędowej zainstalowanej w pojeździe. System Antyblokujący Hamulców (ABS) oraz Elektroniczna Blokada Różnicowa (EDL) są standardem we wszystkich samochodach. Wszystkie Superby są teraz wyposażone w nowy podwójny wzmacniacz hamulca z zintegrowanym asystentem hamulca. Dodatkowo, samochody z silnikami 1.9 TDI PD/74 kW i 1.9 TDI PD/96 kW mają system antypoślizgowy (ASR) oraz kontrolę ciągu silnika (MSR) w standardzie. Program Stabilności Elektronicznej (ESP) jest montowany w wszystkich silnikach sześciocylindrowych (dla innych modeli ESP jest dostępny jako opcja). ESP obejmuje elektronicznie sterowaną hydrauliczną „pomoc hamulcową”, która znacząco zwiększa bezpieczeństwo hamowania.

Większość wyposażenia zaprojektowanego w celu zapewnienia większego komfortu i bezpieczeństwa, a także łatwiejszej jazdy, jest połączona przez systemy elektroniczne. Współczesne silniki lub podwozie z systemami stabilności nie mogą być kontrolowane bez jednostki komputerowej. Aby zapewnić skoordynowane działanie i pełne wykorzystanie wszystkich funkcji, systemy te są połączone za pomocą magistrali danych CAN-Bus. System CAN-Bus kontroluje i ułatwia transmisję danych z/do poszczególnych systemów elektronicznych oraz analizuje awarie, monitoruje funkcje i wdraża nowe systemy i funkcje.

Kolory i tapicerka

Škoda Superb dostępna jest w szerokiej palecie 13 kolorów, z czego dziesięć to kolory metaliczne.

Trzy kolory niemetaliczne:

  • Biały cukier;
  • Czerwony corrida;
  • Niebieski wirtualny.

Dziesięć kolorów metalicznych:

1.8L T 5AT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1781 Cm3
Moc110 Kw @ 5700 Rpm
150 Hp @ 5700 Rpm
148 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 1750 Rpm
210 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3234 Lbs (1467 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4561 Lbs (2069 Kg)
Spalanie miasto17.4 Mpg Us (13.5 L/100Km)
Spalanie trasa33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2228 G/Km

1.8L T 5MT FWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1781 Cm3
Moc110 Kw @ 5700 Rpm
150 Hp @ 5700 Rpm
148 Bhp @ 5700 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 1750 Rpm
210 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3115.1 Lbs (1413 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4442.3 Lbs (2015 Kg)
Spalanie miasto20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2202 G/Km

2.0L 5MT FWD (115 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc85 Kw @ 5400 Rpm
116 Hp @ 5400 Rpm
114 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy127 Lb-Ft @ 3500 Rpm
172 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3057.8 Lbs (1387 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4385 Lbs (1989 Kg)
Spalanie miasto19.8 Mpg Us (11.9 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

2.8L V6 5AT FWD (193 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2771 Cm3
Moc142 Kw @ 6000 Rpm
193 Hp @ 6000 Rpm
190 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 3200 Rpm
281 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3364 Lbs (1526 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4709 Lbs (2136 Kg)
Spalanie miasto14.7 Mpg Us (16 L/100Km)
Spalanie trasa29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Średnie spalanie21.6 Mpg Us (10.9 L/100Km)
Emisja CO2262 G/Km

2.8L V6 5MT FWD (193 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2771 Cm3
Moc142 Kw @ 6000 Rpm
193 Hp @ 6000 Rpm
190 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 3200 Rpm
281 Nm @ 3200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna147 Mph (237 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3254 Lbs (1476 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4581.2 Lbs (2078 Kg)
Spalanie miasto16.4 Mpg Us (14.3 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie23.7 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2238 G/Km

1.9L TDI 5AT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc96 Kw @ 4000 Rpm
131 Hp @ 4000 Rpm
129 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy210 Lb-Ft @ 1750 Rpm
285 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna126 Mph (203 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3298 Lbs (1496 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4643 Lbs (2106 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Emisja CO2192 G/Km

1.9L TDI 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc74 Kw @ 4000 Rpm
101 Hp @ 4000 Rpm
99 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1900 Rpm
249 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna117 Mph (188 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h13.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3159.2 Lbs (1433 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4497.4 Lbs (2040 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

1.9L TDI 5MT FWD (105 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc77 Kw @ 4000 Rpm
105 Hp @ 4000 Rpm
103 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1900 Rpm
249 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna119.3 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3174.6 Lbs (1440 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519.5 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

1.9L TDI 6MT FWD (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1896 Cm3
Moc96 Kw @ 4000 Rpm
131 Hp @ 4000 Rpm
129 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy210 Lb-Ft @ 1750 Rpm
285 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3196.7 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4519.5 Lbs (2050 Kg)
Spalanie miasto30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2152 G/Km

2.0L TDI 6MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1968 Cm3
Moc103 Kw @ 4000 Rpm
140 Hp @ 4000 Rpm
138 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1900 Rpm
320 Nm @ 1900 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna133.6 Mph (215 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3291.5 Lbs (1493 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4636.3 Lbs (2103 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2170 G/Km

2.5L V6 TDI 5AT FWD (155 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2496 Cm3
Moc114 Kw @ 4000 Rpm
155 Hp @ 4000 Rpm
153 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy229 Lb-Ft @ 1400 Rpm
310 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna132 Mph (212 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3481 Lbs (1579 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4826 Lbs (2189 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie30.5 Mpg Us (7.7 L/100Km)
Emisja CO2208 G/Km

2.5L V6 TDI 5AT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2496 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1250 Rpm
350 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3481 Lbs (1579 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4826 Lbs (2189 Kg)
Spalanie miasto20.5 Mpg Us (11.5 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2211 G/Km

2.5L V6 TDI 6MT FWD (155 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2496 Cm3
Moc114 Kw @ 4000 Rpm
155 Hp @ 4000 Rpm
153 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy229 Lb-Ft @ 1400 Rpm
310 Nm @ 1400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna136.1 Mph (219 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.8/59.8 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3395.1 Lbs (1540 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4739.9 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa43.5 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2189 G/Km

2.5L V6 TDI 6MT FWD (163 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2496 Cm3
Moc120 Kw @ 4000 Rpm
163 Hp @ 4000 Rpm
161 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1250 Rpm
350 Nm @ 1250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna138.6 Mph (223 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16W
Długość189.1 In (4803 Mm)
Szerokość69.5 In (1765 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.84/59.84 In (1
Rozstaw osi110.4 In (2804 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3395.1 Lbs (1540 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4739.9 Lbs (2150 Kg)
Spalanie miasto23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2186 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.