2003 Acura TSX

Acura TSX zadebiutowała na rynku północnoamerykańskim w 2003 roku jako model na rok 2004, a jej konstrukcja była powiązana z europejską siódmą generacją Hondy Accord 2.4i, znanej również jako Accord CL9.

Najpopularniejsza Honda Accord przeszła modernizację w segmencie samochodów premium w USA, po tym jak zyskała nową nazwę Acura TSX. Jej wyrazisty wygląd z wąskimi kątami reflektorów i lamp tylnych był znaczącym krokiem naprzód w porównaniu do Hondy Accord z tego samego roku na rynek amerykański. Dziwne jest to, że siódma generacja amerykańskiej Hondy Accord miała starsze silniki z serii F, podczas gdy TSX była wyposażona w nowoczesne silniki z serii K.

Przestronna kabina mieściła pięciu dorosłych pasażerów, chociaż środkowe siedzenie z tyłu nie oferowało zbyt wiele miejsca na nogi. Dodatkowo, składany tylny podłokietnik był dość masywny. Z przodu było wystarczająco miejsca oraz funkcji. System audio był wyposażony w system o wysokiej jakości dźwięku, znany jako „Acura premium sound system”, a głośniki pochodziły od Bose. Na życzenie dostępny był system nawigacji z wyświetlaczem LCD dotykowym.

Platforma samochodu posiadała podwójne zawieszenie wahaczowe z przodu oraz zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, dostosowane bardziej do prowadzenia niż do komfortu. Standardową skrzynią biegów była 6-biegowa manualna, a jako opcja oferowano 6-biegową automatyczną oraz sekwencyjną. W odróżnieniu od Acury TL, z którą dzieliła nadwozie, nie była wyposażona w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

 TSX to sportowy sedan, który uzupełnia sportowy model TL oraz luksusowy RL. TSX jest pozycjonowany jako krok w stronę tych uznanych marek, oferując nabywcom luksusowych sedanów punkt wejścia do marki Acura.

Sedan TSX z napędem na przednie koła został zaprojektowany, aby konkurować z najlepszymi europejskimi sedanami w sportowym segmencie prawie-luksusowym (segment D w Europie). W tym segmencie znajdują się takie modele jak Audi A4 i BMW Serii 3.

W zgodzie ze swoimi europejskimi konkurentami, charakter prowadzenia TSX skupia się na sportowym stylu jazdy. Jego podwójne wahacze z przodu i tylne zawieszenie wielowahaczowe mają zaawansowaną geometrię, która pomaga TSX w pokonywaniu zakrętów w stabilny sposób, a także przeciwdziała podnoszeniu podczas przyspieszania i opadaniu podczas hamowania. Dodatkowo, TSX jest wyposażony w opony Michelin MXM4 V-rated P215/50R17, hamulce tarczowe na cztery koła oraz imponujący zestaw elektronicznych wspomagaczy kierowcy, w tym system stabilizacji pojazdu (VSA) z kontrolą trakcji i system ABS. Bardzo precyzyjny system kierowniczy z zębatką i przekładnią zapewnia znakomite odczucia związane z drogą, porównywalne z najlepszymi, jakie oferuje Europa. Dla kierowcy oznacza to ultra-kompetentnego luksusowego sportowego sedana, który sprawia ogromną frajdę z jazdy.

Precyzyjne prowadzenie TSX doskonale współgra z jego 200-konnym silnikiem 2.4-litrowym i-VTEC(TM) 4-cylindrowym. Jest dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów (z lekką magnezową obudową) lub 5-biegową automatyczną skrzynią SportShift(TM), która oferuje szybkie i precyzyjne zmiany biegów. Dzięki inteligentnemu zmiennemu czasowaniu zaworów i podnoszeniu i-VTEC(R), silnik zapewnia szeroki, użyteczny zakres mocy, co jest rzadkością w silniku 4-cylindrowym, a także emocjonujący przyrost mocy przy wysokich obrotach. Silnik TSX, osiągający 7100 obrotów na minutę, czerpie z 40-letniego doświadczenia Hondy w wyścigach międzynarodowych, w tym Formule 1, CART i motocykle Grand Prix.

Tylną kanapę o podziale 60/40 można złożyć, co pomieści trzy osoby dorosłe z 3-punktowymi pasami w każdym miejscu, a także umożliwia łatwe powiększenie przestrzeni bagażowej, wynoszącej 13.0 cu. ft. Oparcie siedzenia można również zablokować w pozycji pionowej dla większego bezpieczeństwa. Punkty mocowania do fotelików dziecięcych LATCH umożliwiają szybkie i bezpieczne zamocowanie do dwóch kompatybilnych fotelików w tylnych bocznych miejscach.

Komfortowe dodatki obejmują system klimatyzacji w dwóch strefach oraz elektryczny szyberdach z przesuwaną osłoną. Przyciski montowane na kierownicy sterują standardowym 360-watowym systemem dźwiękowym Premium, 6-płytowym odtwarzaczem CD w desce rozdzielczej, tempomatem oraz funkcjami opcjonalnego systemu nawigacji Acura najnowszej generacji z rozpoznawaniem głosu.

W 2005 roku TSX otrzymuje kilka ulepszeń, w tym dodanie radia satelitarnego XM, podgrzewanych lusterek drzwiowych, 4-kierunkowego elektrycznie regulowanego fotela pasażera i nowej kombinacji kolorystycznej – wnętrze w kolorze Ebony dostępne z zewnętrznym kolorem Milano Red, podświetlane przyciski audio i tempomatu na kierownicy.

Najważniejsze cechy
+ Silnik 2.4L 16-zaworowy i-VTEC 4-cylindrowy
+ 6-biegowa manualna skrzynia biegów
+ 5-biegowa skrzynia SportShift
+ System elektronicznego sterowania gazem
+ Ultra sztywna konstrukcja nadwozia
+ Zawieszenie na cztery koła z podwójnymi wahaczami
+ Hamulce tarczowe na cztery koła z systemem ABS

PODSUMOWANIE PROJEKTU

Chociaż TSX jest doskonale dopracowanym sportowym sedanem, jest również doskonale komfortowym samochodem dla 5 pasażerów. Jego ogromna sztywność nadwozia, osiągnięta dzięki zastosowaniu stali wysokotensyjnej oraz nowoczesnych procesów inżynieryjnych, czyni go idealnym punktem mocowania dla zawieszenia, a także zapewnia ciszę dla pasażerów. Zastosowanie aerodynamiki pozwoliło uzyskać współczynnik oporu powietrza (Cd) tak niski, jak w jakimkolwiek innym sedanie w segmencie TSX. Korzyści z tego osiągnięcia to lepsza stabilność przy dużych prędkościach oraz agresywny wygląd.
Wnętrze TSX emanuje sportowym charakterem, wspieranym najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie bezpieczeństwa, w tym poduszkami powietrznymi bocznymi oraz poduszkami powietrznymi w zasłonach bocznych z większym obszarem ochrony niż u konkurencji. Fotele zainspirowane wyścigami są wyposażone w wyraźne boczne podparcia, które pomagają utrzymać komfort kierowcy i pasażera z przodu podczas pokonywania zakrętów. Kolumna kierownicy jest regulowana ręcznie zarówno w zakresie teleskopowym, jak i pochylenia. Fotel kierowcy z 8-kierunkową elektryczną regulacją oraz, nowość w 2005 roku, pasażerski fotel z 4-kierunkową regulacją są standardem w każdym modelu TSX.

DOCELOWY KLIENT

Młodzi. Modni. Technicznie uzdolnieni. Wychowani na samochodach japońskich. Aspirujący do posiadania markowych aut. Są tym wszystkim i o wiele więcej, ale te określenia doskonale definiują nabywców, którzy są przyciągani do wyrazistego stylu TSX, jego zaawansowanej inżynierii i sportowego prowadzenia. Dzisiejsze wiodące projekty motoryzacyjne są sportowe i agresywne, a nabywcy TSX rozpoznają te cechy w tym sportowym sedanie Acura.

Demografia właścicieli Acura TSX:

+ 57 procent mężczyzn
+ Średni wiek 35 lat
+ 48 procent w związkach małżeńskich
+ 84 procent z wykształceniem wyższym
+ Średni dochód gospodarstwa domowego 82,000 dolarów

Ci młodzi i zamożni nabywcy mają emocjonalny związek ze swoimi samochodami, ale wymagają racjonalnych podstaw do podjęcia decyzji o zakupie. TSX zaspokaja obie te potrzeby dzięki doskonałemu prowadzeniu, silnym osiągom silnika, wyróżniającemu się ogólnemu charakterowi projektu oraz jakości na światowym poziomie, która jest wbudowana we wszystkie produkty Acura.

JEDEN POZIOM WYPOSAŻENIA Z WIELOWOMA STANDARDOWYMI FUNKCJAMI

Acura TSX dostępna jest w jednym poziomie wyposażenia, który obejmuje perforowaną skórzaną tapicerkę, elektryczny szyberdach, reflektory HID, system audio premium i wiele więcej. Oferuje wąsko zestopniowaną 6-biegową manualną skrzynię biegów lub zaawansowaną 5-biegową automatyczną skrzynię SportShift. Jedyną opcją fabryczną jest system nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosu.

CECHY NADWOZIA

+ Sztywna konstrukcja nadwozia z szerokim zastosowaniem stali wysokotensyjnej
+ Najlepsza w swojej klasie wydajność aerodynamiczna
+ Reflektory o wysokiej intensywności (HID)
+ Szkło zielone odporne na promieniowanie UV
+ Ozdoby progowe Acura odporne na zarysowania
+ Obwody multiplex
+ Elektryczny szyberdach
+ Elektrycznie regulowane lusterka zintegrowane z kierunkowskazami

CECHY PODWOZIA

+ Zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu
+ Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu
+ Stabilizatory z przodu i z tyłu
+ Lekkie tylne knykcie zawieszenia aluminiowego
+ Anty-dive i anty-lift geometrię zawieszenia
+ Szybkie kierowanie z zębatką i przekładnią
+ Koła aluminiowe 17 x 7 cali
+ Opony Michelin MXM4 V-rated P215/50R17 do całorocznego użytku
+ Hamulce tarczowe na cztery koła z ABS
+ System stabilizacji pojazdu (VSA) z kontrolą trakcji
+ Rozbudowane środki NIW

CECHY NAPĘDOWE

+ Zaawansowany silnik 2.4-litrowy DOHC i-VTEC w układzie rzędowym 4-cylindrowym
+ 200 koni mechanicznych @ 6800 rpm
+ 166 lbs.-ft. momentu obrotowego @ 4500 rpm
+ i-VTEC „inteligentna” regulacja czasowania zaworów i podnoszenia z elektroniczną kontrolą
+ Zaawansowany system wtrysku paliwa (PGM-FI)
+ System zapłonowy bezpośredni
+ Elektroniczna kontrola gazu
+ Podwójne wały wyrównujące
+ 6-biegowa manualna skrzynia biegów o wąskich przełożeniach
+ 5-biegowa automatyczna skrzynia SportShift(R)
+ Interwał konserwacji co 110,000 mil

CECHY KOMFORTU I WYGODY

+ Łatwe do odczytania analogowe wskaźniki z podświetleniem LED
+ Skórzana, trójramienna kierownica
+ Kolumna kierownicy z regulacją zasięgu i pochylenia
+ Perforowane skórzane, wydajne, podgrzewane fotele przednie
+ Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z 8-kierunkowym wsparciem lędźwiowym
+ Elektrycznie regulowany fotel pasażera w 4 kierunkach
+ Automatyczny system klimatyzacji w dwóch strefach
+ Elektryczne okna z automatycznym opuszczaniem i podnoszeniem z funkcją automatycznego cofania
+ Elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka drzwiowe
+ System bezkluczykowy z przyciskiem panicznym i kontrolami okien

+ 8-głośnikowy, 360-watowy system audio premium Acura
+ Radio satelitarne XM(R)
+ Tylny fotel ze składanym oparciem w proporcji 60/40 z funkcją blokady
+ Dostępny system nawigacji Acura z rozpoznawaniem głosu
+ Immobilizer silnika z kodem zmiennym

CECHY BEZPIECZEŃSTWA

+ Poduszki powietrzne z przodu w dualnej fazie, o podwójnym progu
+ Boczna poduszka powietrzna dla pasażerów z czujnikami wysokości i położenia
+ Poduszki powietrzne w zasłonach bocznych
+ Strefy zgniotu z przodu i z tyłu
+ Wsuwny z przodu pochłaniający energię
+ Napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami obciążenia
+ System LATCH w tylnych bocznych miejscach do mocowania fotelików dziecięcych

CECHY EKOLOGICZNE

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.