2003 BMW 3 Series Coupe (E46)

2003 BMW 3 Series Coupe (E46)

Przejdź do galerii zdjęć2003 BMW 3 Series Coupe (E46)

Pięć lat po wprowadzeniu coupe BMW E46, niemiecki producent zaprezentował odświeżoną wersję tego samochodu, która otrzymała nazwę LCI, czyli Life Cycle Impulse.

Dział stylizacji BMW, kierowany przez Chrisa Bangle’a, stworzył ponadczasowy design dla E46 Coupe. W związku z tym, ulepszenie wyglądu samochodu było trudne, aby go nie zepsuć. Ostatecznie, najlepsze, co mogli zrobić, to lekko zaktualizować przednią osłonę i światła tylne oraz dodać nowe zderzaki i opcje dla felg aluminiowych. Producent wprowadził również nowe funkcje wewnętrzne, w tym radio satelitarne XM Sirius na wybrane rynki i nawigację, co doprowadziło do przeprojektowania centralnej konsoli. Pod maską również zaszły znaczące ulepszenia. BMW musiało zmodernizować swoje silniki, aby nadążyć za konkurencją, i po raz kolejny udowodniło, że czasami większe silniki były bardziej oszczędne niż te o mniejszej pojemności.

Z przodu, coupe BMW 3 Series z 2003 roku miało przekształcone reflektory z opcją żarówek HID. Otaczały klasyczny grill BMW w kształcie nerki, który był zintegrowany z przednią częścią maski. Niżej, obudowany plastikowy zderzak miał nowy dolny spojler, który wyróżniał się szerokim wlotem powietrza otoczonym parą trójkątnych wlotów z dostępnymi światłami przeciwmgielnymi. Producent oferował również opcję M-Package, która dodawała zderzak o bardziej agresywnym wyglądzie, inspirowany M3.

Profil coupe był klasyczny, z długim nosem, płaską maską i pochyloną szybą czołową, za którą znajdował się krótki dach. Dzięki nachylonej tylnej szybie i krótkiemu bagażnikowi, samochód wyglądał, jakby leżał w przód. Kolorowe klamki drzwi oraz przeprojektowane progi boczne sprawiały, że auto wyglądało na premium, jakim rzeczywiście było. Z tyłu, BMW zamontowało nowe tylne światła LED umieszczone w narożnikach, które zostały wydłużone na pokrywie bagażnika. Niżej, obudowany plastikowy zderzak miał czarną strefę imitującą dyfuzor. W zależności od silnika, coupe serii 3 miało jedno lub podwójne rury po bokach.

Klienci mogli wsiąść do pojazdu przez drzwi bezramkowe, których okna automatycznie opuszczały się przy otwieraniu i podnosiły przy zamykaniu. Ta funkcja zapewniała lepszą izolację przed wiatrem. W kabinie znajdowały się dwa fotele z bocznymi podporami z przodu, z opcją sportowych, które miały rozszerzany zagłówek, lepiej podpierający nogi. BMW oferowało auto z tapicerką materiałową lub skórzaną. Przed kierowcą znajdował się odświeżony zestaw wskaźników, który mógł być ozdobiony srebrnymi okrągłymi obramowaniami dla wskaźników. Producent zachował wskaźnik efektywności paliwowej na dolnej części obrotomierza. Pod wszystkimi wskaźnikami, panel instrumentów miał wyświetlacz LCD, który pokazywał dane z komputer pokładowego samochodu. Na centralnej konsoli klienci mieli opcję standardowego systemu audio. Jednocześnie, jednostka nawigacyjna była dostępna za dodatkową opłatą. Z tyłu, kanapa była nieco ciasna, ale wciąż mogła pomieścić dwie dorosłe osoby, chociaż tylko na krótkie przejażdżki.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.