Holden uznał, że wyprodukcja wersji crossover opartej na modelu Commodore Wagon VY to świetny pomysł, a klienci pokochali to auto za jego wszechstronność i napęd na cztery koła.
Australijski producent samochodów starał się poszerzyć swoją ofertę, dodając kolejny crossover do swojej rodziny. Ponieważ Cruze miał zbyt mało miejsca w środku, rozważał, że dodanie wersji z napędem na cztery koła do istniejącego modelu Commodore VY przyciągnie więcej klientów do jego salonów. Pomysł okazał się trafiony i początkowo producent był zadowolony. Jednak po wprowadzeniu pojazdu z potężnym silnikiem V8, efektywność paliwowa nie należała do jego atutów. W 2004 roku Holden dodał wersję V6, co poprawiło ofertę i zadowoliło klientów poszukujących samochodu idealnego do wędkowania lub jazdy po nieutwardzonych drogach.
Ponieważ Adventra dzieliła większość części z modelem 2002 Commodore Wagon, model 2003 Holden Adventra wyróżniał się kanciastymi reflektorami z przezroczystymi szkłami. Po bokach znajdowała się pięciokątna atrapa grilla, na której logo marki znajdowało się w centralnym punkcie. Jednak dolny zderzak z plastiku, który obejmował model, był charakterystyczny dla tego pojazdu. Miał prostokątny wlot powietrza pośrodku oraz płytę ochronną na spodzie, aby poradzić sobie z krzakami i małymi nierównościami. Dodatkowo klienci mogli dodać parę okrągłych lamp przeciwmgłowych na zderzaku.
Model 2002 Holden Adventra miał długi rozstaw osi na platformie Commodore, używanej przez Wagon i Statesman, ale z wyższym prześwitem. Dodatkowo producent zamontował zestaw czarnych plastikowych ozdobników wokół nadkoli, które podkreślały crossoverowy charakter pojazdu. Jego progi były krótsze i mogły być zdobione aluminiowymi dekoracjami z tyłu. Holden zainstalował również belki dachowe, które mogły wspierać bagażniki rowerowe lub kanu. Z tyłu Adventra miała unikalny system, który pozwalał użytkownikom otworzyć tylne okno niezależnie od reszty klapy bagażnika. Jednocześnie, umieszczone w rogach światła tylne pochodziły z modelu Commodore Wagon.
Oferując opcję siedmiomiejscową, model 2003 Holden Adventra próbował zagrozić innym crossoverom i SUV-om z trzema rzędami siedzeń na rynku, ale w formie kombi. Holden wiedział, że samochód nie jest tani, więc próbował zrekompensować wysoką cenę dobrze wykończonym wnętrzem. Przed kierowcą znajdowała się zmodyfikowana wersja deski rozdzielczej Commodore VY, ale z dwoma dodatkowymi wskaźnikami umieszczonymi na szczycie centralnej konsoli. Pokazywały one kąty nachylenia pojazdu. Kierownica o czterech ramionach otaczała okrągły zestaw wskaźników z dwoma dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, wskaźnikami poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego, a także trzema wyświetlaczami LCD dla licznika przebiegu i danych komputera pokładowego. W centralnej konsoli znajdowało się radio, podczas gdy dźwignia zmiany biegów umieszczona była w konsoli środkowej poniżej. Z tyłu, kanapa dzielona w stosunku 60/40 mogła pomieścić trzech dorosłych, a dwa fotele w bagażniku były odpowiednie dla dzieci.