W 2002 roku Holden po raz drugi odświeżył trzecią generację modelu Commodore, produkując go w różnych wersjach nadwozia, w tym w wersji kombi, która była skierowana do rodzin poszukujących komfortu.
Holden zaprezentował trzecią generację Commodore w 1997 roku, którą po raz pierwszy odświeżył w 2000 roku, a następnie stopniowo w latach 2002 i 2003. Podobnie jak jego sedanowy odpowiednik, Holden Commodore Wagon z 2003 roku korzystał z platformy opracowanej przez GM dla europejskiego modelu Opel/Vauxhall Omega. Jednak dla tej wersji nadwozia producent stworzył dłuższą wersję z większym rozstawem osi, co przełożyło się na więcej miejsca we wnętrzu zarówno dla pasażerów, jak i przestrzeni bagażowej. W przeciwieństwie do swojego europejskiego odpowiednika, pojazd produkowany w Australii był napędzany mocniejszymi silnikami. Co więcej, Holden stworzył nawet wersję SS napędzaną amerykańskim silnikiem V8, który został przeniesiony z legendarnego samochodu sportowego Corvette.
Przednia część drugiego odświeżenia trzeciej generacji Commodore doczekała się znacznych ulepszeń. Reflektory miały kanciasty kształt, zamiast okrągłego designu używanego w poprzednich wersjach auta. Flankowały je odwrócone trapezoidalne wloty powietrza, w których znajdowało się logo marki. Niżej, w zderzaku, producent zintegrował wlot powietrza o kanciastym kształcie dla Holdena Commodore Wagon z 2003 roku, po bokach którego znajdowały się pary kwadratowych wlotów.
Mimo że Holden zainwestował znaczną sumę w odświeżenie linii Commodore, profil samochodu tego nie odzwierciedlał. Holden Commodore Wagon z 2003 roku zachował te same panele karoseryjne z zaokrąglonymi powierzchniami dla paneli drzwiowych. Jednak w przeciwieństwie do swojego poprzednika posiadał boczne paski w kolorze nadwozia zamiast czarnych. Lusterka i klamki były w kolorze nadwozia i były na równi z karoserią. Z tyłu nowe, prostokątne lampy tylne miały przezroczyste soczewki. Znajdowały się one tuż nad owijanym plastikowym zderzakiem, flanowanym przez dużą klapę bagażnika.
Wnętrze samochodu zostało wzbogacone o nową deskę rozdzielczą, która miała bardziej kanciaste linie w centralnej części niż poprzednia wersja. Przed kierowcą znajdował się nieco inny zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, które także miały wbudowany wyświetlacz LCD dla licznika kilometrów i komputera pokładowego. W zależności od wersji i wyposażenia, Holden Commodore z 2003 roku miał system audio marki Blaupunkt, pochodzący z Niemiec, który można było obsługiwać za pomocą czterech przycisków umieszczonych na nowo zaprojektowanej kierownicy z czterema ramionami. Producent zachował wzmocnione przednie fotele i dzieloną (60/40) kanapę z tyłu z wersji bez faceliftingu.