W 2003 roku Holden dodał nowy model do swojej gamy Commodore, wprowadzając Crewman Ute, który korzystał z tej samej platformy co wersja Wagon tego średniej wielkości pojazdu.
Kiedy australijski producent samochodów zaprezentował trzecią generację Commodore w 1997 roku, auto od razu stało się bazą dla przyszłych modeli, w tym luksusowych Statesman i Caprice. Oprócz tych prestiżowych wersji, powstał także pickup Ute i niezwykły Monaro. Jednak gdzieś na przestrzeni lat firma zauważyła, że osoby pragnące pickupa potrzebują więcej miejsca w kabinie, ponieważ Ute oferował jedynie dwa miejsca. W rezultacie, w 2003 roku, australijska marka GM wprowadziła Crewman, czterodrzwiowy pickup, który mógł osiągać prędkości porównywalne z niektórymi samochodami sportowymi, ale również zabrać rodzinę w podróż. Jednak, ponieważ był dostępny tylko jako pojazd z napędem na tylne koła, nie nadawał się do off-roadowych campingów.
W 2002 roku Holden odświeżył gamę Commodore, rezygnując z bio-designu z okrągłymi reflektorami i zaokrąglonymi krawędziami. Zamiast tego przyjął kanciastą stylistykę nowoczesnego designu i zastosował ją we wszystkich wersjach Commodore. W rezultacie, w 2003 roku Holden Crewman miał kanciaste reflektory, które otaczały odwróconą, pięciokątną, szeroką kratkę. Poniżej, zaokrąglony plastikowy zderzak miał dodatkowy wlot powietrza na środku i parę bocznych otworów dla dostępnych lamp przeciwmgielnych.
Od profilu aż do słupków C, auto dzieliło panele nadwozia z Commodore Wagon. Posiadało długi rozstaw osi, a podstawowe wersje były wyposażone w stalowe felgi. Wyższe wersje otrzymywały felgi aluminiowe i opony o niskim profilu. Podobnie jak jego dwudrzwiowy odpowiednik Ute, 2003 Holden Crewman miał czarne lusterka, ale z drzwiami w kolorze nadwozia. Za czterodrzwiową kabiną, producent zamontował oddzielne łóżko, co zmniejszyło wibracje przesyłane do strefy pasażerskiej. Twarda plastikowa osłona była standardem i przykrywała dość przestronną przestrzeń ładunkową. Dodatkowo, z tyłu Holden zamontował opuszczaną klapę bagażnika, po obu stronach której znajdowały się lampy kierunkowskazów przeniesione z Commodore Wagon.
Wewnątrz, 2003 Holden Crewman był wyposażony w nową wersję deski rozdzielczej wprowadzonej przez Commodore z 2002 roku. Posiadała ona zakrzywioną deskę rozdzielczą z nachyloną centralną sekcją, zawierającą panel sterowania HVAC oraz radio Blaupunkt. Podobnie jak jego brat, auto miało zestaw wskaźników z dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, otoczonymi mniejszymi wskaźnikami poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Ponadto, Holden umieścił wyświetlacz LCD poniżej wskaźników prędkościomierza i obrotomierza dla licznika kilometrów. Klienci byli witani przez fotele z wysokimi bocznymi podparciami, podczas gdy pasażerowie z tyłu mogli cieszyć się dużą ilością miejsca na nogi.