2003 Honda Accord

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Honda zaprezentowała siódmą generację modelu Accord pod koniec 2002 roku na rynek modelowy 2003 w Japonii, Europie, Australii i Nowej Zelandii, zaskakując swoich klientów ostrym wyglądem.

Po ponad dekadzie projektowania samochodów o zaokrąglonych kształtach, japoński producent postanowił rozpocząć projekt siódmej generacji Accorda od czystej kartki papieru. Kunihiko Tachibana i Hiroshi Ishibani zaprojektowali pojazd w 2000 roku, a samochód był gotowy do wprowadzenia na rynek dwa lata później. Nowy Accord nie dziedziczył niczego po swoim poprzedniku i był zupełnie nowy od początku do końca. W przeciwieństwie do szóstej generacji, która korzystała z niektórych silników z rodziny F i H, model Accord z 2003 roku oferował jednostki napędowe z rodziny K w wersjach benzynowych, a także nowy silnik turbodiesel o pojemności 2,2 litra. Był to pierwszy silnik wysokoprężny stworzony przez Hondę do zastosowań motoryzacyjnych, który zdobył nagrodę Silnik Roku 2005 w swojej kategorii.

Pod względem designu, siódma generacja europejskiego Accorda charakteryzowała się kanciastym, agresywnym stylem. Jej pięciokątna kratka chłodnicy skierowana była w dół, a logo zajmowało centralne miejsce. Reflektory podążały za tym samym językiem designu, z przezroczystymi soczewkami i wyraźnymi lampami, które także integrowały kierunkowskazy. Na dolnej części zderzaka, w osłonie, producent umieścił drugie wlot powietrza, które pomagało chłodzić silnik, flankowane przez parę osłon dla dostępnych owalnych lamp przeciwmgielnych.

Z profilu pojazdu wznosząca się linia boczna zdobiona była chromowanymi listwami na panelach drzwi. Skośna szyba i zaokrąglony dach tworzyły przestronną kabinę, podczas gdy z tyłu samochód kończył się krótkim, poziomym bagażnikiem, lekko zakrzywionym po bokach. Ostatecznie, z tyłu, Honda Accord z 2003 roku miał kanciaste lampy tylne o wyraźnym designie z okrągłymi lampami. Pod zderzakiem producent zainstalował różne układy wydechowe, w zależności od wersji silnika, z jednym lub dwoma wydechami.

W środku klienci znaleźli wysoką deskę rozdzielczą z zaokrąglonym zestawem wskaźników przed kierowcą, gdzie prędkościomierz zajmował centralne miejsce i był największym wskaźnikiem. Po lewej stronie znajdował się obrotomierz, a po prawej wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, podobnie jak w modelu z 1993 roku. W przeciwieństwie do tamtego modelu, rocznik 2003 miał przyciski na kole kierownicy i wyższą centralną konsolę. W zależności od opcji, Honda zainstalowała radio CD w niższych wersjach, podczas gdy wyższe były wyposażone w nawigację satelitarną. Automatyczna skrzynia biegów i panoramiczny dach były dostępne jako opcje w całej gamie modeli, w zależności od kraju.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.