Isuzu skorzystało z partnerstwa z General Motors i w 2002 roku wprowadziło na rynek amerykański model Ascender 2003, który był przebranym Chevroletem Trailblazer.
General Motors nabyło ponad 30 procent akcji Isuzu na początku lat 70. i wspierało japońskiego producenta samochodów na wiele sposobów. Obaj producenci połączyli siły przy produkcji modelu Isuzu Amigo/Opel Frontera, a nawet zaangażowali Hondę w ten projekt. Na początku lat 2000 klienci zaczęli zwracać uwagę na SUV-y i crossovery, segment, w którym Isuzu miało doświadczenie. W rezultacie Isuzu wprowadziło model Axiom, który niestety nie odniósł większego sukcesu, więc japońska marka musiała szybko znaleźć sposób na poprawę i produkować tańsze oraz bardziej atrakcyjne pojazdy. Wspólnie z GM znalazła rozwiązanie: Isuzu Ascender 2003. Ten średniej wielkości SUV z trzema rzędami siedzeń był przebranym Chevroletem Trailblazer, pojazdem, który cieszył się pewnym sukcesem na rynku.
Na przedniej części pojazdu klienci mogli zauważyć, że 2003 Isuzu Ascender i 2002 Chevrolet Trailblazer to praktycznie te same samochody. Ich reflektory były niemal identyczne, z wyższymi zewnętrznymi stronami niż wewnętrzne, co nadawało pojazdowi groźny wygląd, jednak nie miały poziomej listwy, jak w przypadku Trailblazera. Pomiędzy nimi producent zamontował przekształconą kratkę chłodnicy z poziomą listwą i dwiema pionowymi, z logo Isuzu na środku. Niżej, szary lub w kolorze nadwozia zderzak miał drugie wlot powietrza na środku i był dostępny z prostokątnymi lampami przeciwmgielnymi.
2003 Isuzu Ascender wyglądał atrakcyjnie dla klientów dzięki lekko wznoszącej się linii bocznej. Jego wytrzymały wygląd podkreślono rozszerzonymi nadkolami, które miały czarne obramowania wokół kątowych nadkoli. Dodatkowo, drzwi były chronione poziomymi paskami gumowymi ozdobionymi chromowanymi wykończeniami. Z tyłu producent zamontował krótkie, pionowe lampy tylne przypominające te z modelu Axiom. Flankowały one tylną klapę, która miała niezależne otwieranie tylnej szyby. Na dole, owinięty plastikowy zderzak mógł być opcjonalnie wyposażony w hak holowniczy.
Jednak ci, którzy weszli do wnętrza 2003 Isuzu Ascender mogli zauważyć znaczące różnice w stylizacji w porównaniu do Chevroleta Trailblazer. Deska rozdzielcza została przeprojektowana i miała okrągłe nawiewy zamiast prostokątnych, jak w modelu z logo bow-tie. Jednocześnie centralna konsola wyglądała na bardziej przejrzystą, z mniejszą ilością przycisków. Co więcej, w Ascenderze przycisk sterujący systemem 4×4 umieszczono na konsoli centralnej zamiast obok systemu audio. Ale podobnie jak jego odpowiednik Trailblazer, Ascender mógł pomieścić do siedmiu pasażerów, dzięki dostępnemu trzeciemu rzędowi siedzeń w bagażniku.
Pod maską, 2003 Isuzu Ascender był dostępny z wyborem dwóch silników: 4,2-litrowym rzędowym szóstką oraz 5,3-litrowym V8. Oba były połączone z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na tylne lub wszystkie koła, w zależności od opcji. Samochód nie różnił się znacznie od innych SUV-ów GM, dysponując niezależnym zawieszeniem z przodu oraz pięciowachlarzowym osią z tyłu.
2007 Firma IntelliChoice przyznała modelowi Ascender 5-Pasażerów z 2006 roku tytuł „Top Winner” w swojej klasie za najniższe koszty paliwa i najniższe koszty eksploatacji, oraz „Smart Choice” w ośmiu innych kategoriach. Flagowy SUV Isuzu wraca w 2007 roku, mając „idealny rozmiar”, aby pomieścić pięciu pasażerów, a pod jego maską znajduje się wielokrotnie nagradzany silnik sześciocylindrowy o pojemności 4,2 litra. Zmiany obejmują: