2003 Mercedes-Benz CLK 55 AMG Cabriolet (A209)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2003 Mercedes-Benz CLK 55 AMG Cabriolet (A209)

Przejdź do galerii zdjęć2003 Mercedes-Benz CLK 55 AMG Cabriolet (A209)

Podobnie jak jego poprzednik, Mercedes-Benz CLK 55 AMG Cabriolet (A209) z 2003 roku był modelem niszowym w ofercie marki z trójramienną gwiazdą. Oprócz tego, że zajmował miejsce pomiędzy segmentami ze względu na swoje wymiary, był także jedynym kabrioletem AMG z czterema miejscami. W porównaniu do najbliższego rywala, BMW M3 E46 Cabriolet, CLK 55 AMG Cabrio miał przewagę pod względem mocy, komfortu i przestrzeni dla pasażerów.

Chociaż BMW było lżejsze, mniejsze i miało silnik rzędowy o wysokich obrotach, CLK wygrał walkę o moc dzięki dużemu silnikowi V8 i oferował lepszy komfort dzięki większej liczbie udogodnień w środku, jednak był też znacznie droższy. Żaden z tych modeli nie był autem torowym, więc Mercedes wygrał także rywalizację sprzedażową, ale tylko o włos, ponieważ nie był to najbardziej mainstreamowy typ samochodu od początku.

Jako najwyższy model w ofercie kabrioletów CLK, 55 AMG był wyposażony w więcej standardowych elementów, korzystając z doświadczenia inżynierów AMG w zakresie osiągów. Wysokiej jakości skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane przednie siedzenia pasażera i automatyczna klimatyzacja były standardem. Ponieważ był bardziej grand tourerem z otwartym dachem, lepiej nadawał się do pokonywania długich dystansów w pełnym komforcie.

Model odziedziczył wiele pożądanych cech, ponieważ bazował na platformie klasy C (W203). Na przykład, w przeciwieństwie do swojego poprzednika, CLK 55 AMG Cabriolet z 2004 roku używał systemu kierowniczego z przekładnią zębatkową zamiast przestarzałego rozwiązania ze starszych modeli z lat 90. (C-Class W202). Aluminiowe zawieszenie tylne z wieloma wahaczami również zwiększyło komfort jazdy oraz znacząco poprawiło prowadzenie.

Podobnie jak coupe CLK 55 AMG, kabriolet był napędzany silnikiem V8 o pojemności 5,4 litra, generującym 367 PS (362 HP) i 510 Nm (376 lb-ft) momentu obrotowego. Chociaż te liczby nie są ogromne według współczesnych standardów, przekładały się na czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszący 5,4 sekundy, co było nieznacznie szybsze niż BMW M3 Convertible. Ten czas był również o 0,2 sekundy wolniejszy niż w przypadku coupe CLK 55 AMG, z powodu dodatkowej wagi związanej z usztywnieniem struktury kabrioletu. Moc była przekazywana na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowej automatycznej skrzyni biegów, zmodyfikowanej przez AMG w celu szybszej zmiany biegów.

5.4L V8 5AT (367 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5439 Cm3
Moc270 Kw @ 5750 Rpm
367 Hp @ 5750 Rpm
362 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy376 Lb-Ft @ 4000 Rpm
510 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 Zr18 || 255/35 Zr18
Długość182.6 In (4638 Mm)
Szerokość68.5 In (1740 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.9/58 In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Pojemność bagażnika9.7 Cuft (275 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4013.1 Lbs (1820 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4906.1 Lbs (2225 Kg)
Spalanie miasto13.4 Mpg Us (17.6 L/100Km)
Spalanie trasa26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Średnie spalanie19.5 Mpg Us (12.1 L/100Km)
Emisja CO2287 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.