Wprowadzony na Tokyo Motor Show w 2003 roku, Lancer Evo VIII kontynuował tradycję japońskich pojazdów stworzonych z myślą o rajdach, produkowanych przez firmę Mitsubishi.
Choć nie wyglądał jak całkowicie nowy model, tak jak jego poprzednik w porównaniu do Evo VI, ósma generacja Lancer Evo wprowadziła pewne ulepszenia w układzie napędowym. Mimo że silnik 4G63 nadal deklarował tę samą moc, 280 PS (276 hp), był szybszy. Jednym z powodów była nowa sześciobiegowa skrzynia manualna, która była oferowana w niektórych wersjach. Podstawowy model miał jednak pięciobiegową skrzynię manualną, co było standardem dla prawdziwych samochodów rajdowych.
Przednia część Evo 8 wyróżniała się szerokimi reflektorami oraz wąską, podzieloną na dwie części atrapą chłodnicy, co nadawało mu wygląd “sleepera” fabrycznego. Było tylko kilka wskazówek, które mogły zdradzić osiągi tego samochodu. Nowe 17-calowe felgi aluminiowe, skrzydło na bagażniku oraz czerwone zaciski Brembo potwierdzały ambicje sedana. Niemniej jednak, wloty powietrza na masce były zupełnie nieukryte.
Wnętrze, w zależności od poziomu wyposażenia, mogło być albo dość nijakie, albo pełne sportowych foteli, wysokiej jakości systemu audio z fabrycznie zamontowanym subwooferem w bagażniku, klimatyzacją i elektrycznymi szybami. Mimo to, zestaw wskaźników wyglądał tak samo, z obrotomierzem zajmującym centralne miejsce, flankowanym przez prędkościomierz po lewej stronie i trzema wskaźnikami po prawej.