W 2003 roku Mitsubishi wprowadziło odświeżoną wersję swojego starszego modelu Pajero/Montero/Shogun, poprawiając zarówno design, jak i układ napędowy tego SUV-a.
Flagowy model terenowy Mitsubishi charakteryzował się konstrukcją unibody z zintegrowanym podwoziem, co pomogło w utrzymaniu wagi pod kontrolą. Nie było to jednak ogromne odciążenie, ponieważ model ten nie był najlżejszy. Kiedy jednak ta przewaga przestała wystarczać, aby przyciągnąć klientów do salonów, potrzebna była modernizacja, aby poprawić wygląd pojazdu. Mimo to, silnik pozostał tym samym 3,2-litrowym jednostką, która była mocno obciążona podatkami w wielu europejskich krajach, co zniechęcało wielu klientów.
Japoński producent zmienił przedni zderzak i zrezygnował z wcześniej używanych kwadratowych lampek przeciwmgielnych, zastępując je mniejszymi, okrągłymi, umieszczonymi poniżej reflektorów. Dodatkowo, cała gama otrzymała zderzaki i listwy ochronne w kolorze nadwozia, co znacząco poprawiło wygląd samochodu. W wersji na długim rozstawie osi, tylne drzwi miały poszerzone tylne boki, połączone z ćwierćbłotnikami. Duży SUV posiadał również trzecie boczne okno umieszczone między słupkami C a tylną klapą.
Wewnątrz, producent poprawił kabinę i wprowadził nowy projekt deski rozdzielczej, który obejmował drewniane wykończenia na centralnej konsoli i na kole kierownicy. Mitsubishi oferowało opcję skórzanych siedzeń, podczas gdy wersja podstawowa miała tapicerkę materiałową. Klienci mogli również zamówić pojazd w wersji siedmioosobowej, gdzie ostatni rząd siedzeń znajdował się w bagażniku.