2003 Renault Megane Estate

2003 Renault Megane Estate

Przejdź do galerii zdjęć2003 Renault Megane Estate

Rok po wprowadzeniu drugiej generacji modelu Megane, Renault zaprezentowało również wersję z długim dachem, znaną jako Megane Estate.

W obliczu rosnącego zapotrzebowania na kombi w segmencie kompaktów, Renault poczuło się zobowiązane do stworzenia takiego pojazdu, tym bardziej, że linia Megane okazała się bardzo udana. Jednak firma nie spieszyła się i krok po kroku wprowadziła najpierw wersję hatchback. Wersja Estate zadebiutowała w 2003 roku.

Druga generacja Megane, z ostrymi liniami nadwozia, wyraźnie różniła się od swojego poprzednika. Przedni pas przypominał parę skrzydeł, a atrapa grilla i reflektory podążały za tym samym motywem. W centralnej części znajdował się element stylizacyjny przypominający dziób ptaka, który wspierał chromowane logo. Dolny zderzak otrzymał dodatkową kratkę z opcjonalnymi światłami przeciwmgielnymi, które łagodziły ostre kształty. Wersja kombi miała sportowy wygląd, a linia dachu była lekko opadająca. Dodatkowo, trzecia para okienek była zwężona z tyłu, przed słupkami D.

W środku producent wprowadził lepsze materiały w porównaniu do poprzednika, a deska rozdzielcza zyskała przejrzysty design z dwoma dużymi wskaźnikami dla prędkościomierza i obrotomierza. Ponadto, na środku znalazł się wyświetlacz LCD. W konsoli centralnej dodano srebrną plastikową wstawkę, która otaczała radio i panel klimatyzacji, a miejsce na kartę kluczykową umieszczono niżej, tuż nad konsolą. Dzięki prawie płaskiej podłodze, samochód zapewniał wystarczająco dużo miejsca dla pięciu pasażerów. Składana tylna kanapa pozwalała na zwiększenie przestrzeni bagażowej z 521 litrów do 1600 litrów.

Pod maską, Renault zainstalowało szeroki wybór silników o pojemności od 1.4 do 2.0 litra, zarówno benzynowych, jak i bezpośrednio wtryskowych silników turbo-diesla. Dla niektórych wersji francuski producent zamontował czterobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Rodzina Renault Mégane została rozszerzona o nowy model, który wyróżnia się swoją unikalną osobowością: Nowy Renault Mégane Estate. Nowy Renault Mégane Estate oferuje dużą przestrzeń ładunkową i jest niezwykle przyjazny dla kierowcy, a jego dynamiczne, eleganckie linie nadają mu niezaprzeczalnego sportowego charakteru. Nowy model ma także szereg zaawansowanych technologii, w tym system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®, w nowatorskiej cenie poniżej 500 euro. W porównaniu do Nowego Renault Mégane Hatchback, wydłużony rozstaw osi i tylny zwis uwolniły dodatkową przestrzeń w kabinie dla pasażerów oraz zwiększyły pojemność bagażnika. Nowy Renault Mégane Estate dostępny jest z szeroką ofertą silników, łączących osiągi z poszanowaniem środowiska, w tym nową jednostką benzynową TCe 130.

DYNAMICZNY STYL

Oprócz dynamicznego wyglądu, Nowy Renault Mégane Estate posiada wyrazisty charakter, który spełnia obietnicę złożoną przy premierze wersji hatchback, że każdy członek rodziny Nowego Renault Mégane będzie miał swoją wyraźną osobowość.

Nowy Renault Mégane Estate ma identyczny styl przedniej części jak wersja hatchback, w tym charakterystyczne linie, które opadają z filarów szyby czołowej, zbiegając się w logo na środku maski. Jednak z boku, Nowy Renault Mégane Estate różni się znacznie dzięki wydłużonemu rozstawowi osi w porównaniu do wersji hatchback (+62mm). Całkowita długość nowego modelu (4,558mm) jest także o 263mm większa niż długość Nowego Renault Mégane Hatchback, a jego szerokość wynosi 1,808mm. Po tej zmianie w rozstawie osi i tylnym zwisie, szczególnie zadbano o zachowanie zrównoważonych, dynamicznych proporcji: kąt nachylenia linii dachu, stromo opadająca tylna szyba oraz wydłużone, opadające boczne okna nadają Nowemu Renault Mégane Estate elegancki, sportowy profil, a te płynne linie podkreślają poprzeczne belki dachowe.

Szerokie ramiona samochodu emanują sportowym charakterem i wrażeniem solidności, wzmocnionym przez hojne kształty i niskie umiejscowienie bocznych osłon ochronnych. Wyjątkowy charakter Nowego Mégane Estate wyrażają także cechy takie jak tylne zespoły świateł oraz kształt tylnej szyby, której dolna krawędź podkreśla logo Renault.

Szczególną uwagę zwrócono na postrzeganą jakość dzięki starannemu wyborowi form i materiałów. W kabinie akcent położono na trwałość i jakość materiałów – które zostały dobrane pod kątem przyjemności w dotyku – oraz na wzorowe spasowanie i wykończenie.

Dzięki hojnym wymiarom i eleganckiemu, dynamicznemu stylowi, Nowy Renault Mégane Estate emanuje sportowym charakterem, nie umniejszając jednak w żadnym stopniu swojej przyjazności dla użytkownika ani pojemności.

PRAKTYCZNY I TECHNICZNIE ZAAWANSOWANY

Pojemność bagażnika Nowego Renault Mégane Estate wynosi 524dm3 (do poziomu półki bagażowej), co plasuje go w czołówce segmentu. Całkowita pojemność ładunkowa może być zwiększona do 1,595dm3 przy całkowicie złożonej tylnej kanapie, a dostęp do bagażnika ułatwia niska wysokość progu: 561mm, najniższa w swoim segmencie.

Poza hojnymi wymiarami, bagażnik Nowego Renault Mégane Estate jest także praktyczny i pozwala właścicielom podzielić go na dwie osobne strefy: dużą komorę oraz mniejszą komorę z tyłu, co umożliwia dostosowanie układu bagażnika do aktualnych potrzeb.

Na przykład, mały przedmiot można łatwo umieścić w mniejszej komorze, co ma podwójną zaletę: zapobiega przesuwaniu się oraz zapewnia łatwy dostęp. Pod podłogą tylniej komory znajdują się także dwa dodatkowe schowki.

Przechylając przednie siedzenie pasażera i tylną kanapę do przodu, można przewozić przedmioty o długości do 2,550mm. Aby ułatwić załadunek długich obiektów, przednia część podłogi bagażnika podnosi się, gdy tylna kanapa jest złożona, tworząc jedną, nieprzerwaną powierzchnię. Ta sprytna funkcja zwalnia miejsce na pokrywę bagażnika w schowku pod podłogą bagażnika, za tylnymi siedzeniami.

Tylni pasażerowie również korzystają z wydłużonego rozstawu osi, mając do dyspozycji komfortową przestrzeń na kolana wynoszącą 218mm.

Kierowca natomiast doceni wygodne, praktyczne warunki jazdy. Szerokość ramion z przodu należy do najlepszych w segmencie i wynosi 1,476mm, a wysokość regulowanego siedzenia kierowcy wynosi aż 70mm.

Podobnie jak Nowy Renault Mégane Hatchback i Nowy Renault Mégane Coupé, katalog Nowego Renault Mégane Estate oferuje szereg wyposażenia, które jest zazwyczaj kojarzone z wyższym segmentem:

bezprzewodowa karta z automatycznym centralnym zamkiem przy odejściu kierowcy od samochodu,
automatyczna blokada hamulca postojowego,
dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z trzema trybami regulacji temperatury (Miękki-Auto-Szybki),
kierunkowe bi-ksenonowe reflektory,
innowacyjny zintegrowany wyświetlacz cyfrowy/analogowy,
nowy kolorowy interfejs dla tempomatu z ogranicznikiem prędkości,
personalizacja aktywacji i regulacji niektórych funkcji (światła do jazdy dziennej, głośność dźwiękowego ostrzeżenia czujnika parkowania),
system audio 3D Sound by Arkamys®,
łączność: standardowe gniazdo RCA oraz opcjonalny system „Plug & Music” (połączenia USB i jack).
PRECYZYJNE, PEWNE ZACHOWANIE NA DRODZE

Wszystkie ulepszenia dotyczące prowadzenia, które zaobserwowano w Nowym Renault Mégane Hatchback, zostały przeniesione do Nowego Renault Mégane Estate. Technicznie Nowy Renault Mégane Estate dzieli te same geny z resztą rodziny Nowego Mégane, w tym przednie zawieszenie McPhersona połączone z wzmocnionym podwoziem oraz zamkniętym wałem skrętnym z tyłu, podczas gdy wydłużony rozstaw osi Nowego Renault Mégane Estate również przyczynia się do jego niezwykłej stabilności. Elektryczne wspomaganie kierownicy zostało całkowicie zrewidowane, aby poprawić reakcję i komfort jazdy, dzięki bardziej niezawodnej informacji zwrotnej z drogi. Wspólnie te ulepszenia zapewniają precyzyjną, pewną jazdę i najlepszą stabilność na zakrętach.

Nowy Renault Mégane Estate dostępny jest z szeroką ofertą jednostek napędowych, w tym z trzema silnikami Diesla, które mają emisję CO2 wynoszącą mniej niż 120g/km. W gamie silników benzynowych znajduje się sześć jednostek napędowych, w tym nowy silnik TCe 130, który jest dostępny od momentu premiery. Opracowany w ramach sojuszu Renault-Nissan, TCe 130 demonstruje wiedzę, jaką marka zdobyła w dziedzinie downsizingu. Ta jednostka o pojemności 1.4l ma moment obrotowy silnika 2-litrowego i moc 1.8, a jej emisja CO2 jest niższa niż w przypadku silnika 1.6. TCe 130 również plasuje się w górnych rejonach swojego segmentu, jeśli chodzi o koszty eksploatacji i utrzymania. Jego niezawodny, trwały łańcuch rozrządu sprzyja komfortowi akustycznemu, a interwały wymiany oleju wynoszą 30,000km (lub co dwa lata).

Nowy Renault Mégane Estate można także zamówić z silnikami 1.6 o mocy 100KM i 110KM, które są połączone z manualnymi skrzyniami biegów o pięciu lub sześciu biegach. W niektórych rynkach ten silnik dostępny jest w wersji kompatybilnej z bioetanolem.

Silnik 2.0 o mocy 140KM dostępny jest z bezstopniową skrzynią CVT (continuously variable transmission) dla jeszcze większego komfortu jazdy.

Gamę silników benzynowych zamyka TCe 180, ewolucja bloku 2.0, która łączy znakomitą reakcję z doskonałą elastycznością przy niskich obrotach.

Szeroka gama silników Diesla dostępnych dla Nowego Renault Mégane Estate ilustruje ciągłe prace, które Renault prowadzi, aby zapewnić swoim klientom najlepszy kompromis między osiągami a zużyciem paliwa oraz niższe koszty eksploatacji i dłuższe interwały serwisowe.

Silnik dCi o pojemności 1.5l występuje w czterech wersjach mocy, z filtroem cząstek stałych lub bez (dCi 85, dCi 90 DPF, dCi 105 i dCi 110 DPF). Oprócz żywotnych osiągów, wszystkie te silniki wyróżniają się niską emisją CO2 (118g/km dla dCi 85 i dCi 90 DPF, 120g/km dla dCi 105).

Silnik dCi 130, który również dostępny jest z filtroem cząstek stałych lub bez, jest jedynym silnikiem w swojej klasie, który może pochwalić się emisją CO2 poniżej 140g/km, co kwalifikuje go do ulg podatkowych w niektórych krajach.

Silniki dCi 90 DPF, dCi 105, dCi 110 DPF, dCi 130 i dCi 130 DPF znajdują się w czołówce swojej klasy pod względem kosztów eksploatacji i utrzymania, z zalecanymi wymianami oleju co 30,000km (lub co dwa lata) oraz wymianą paska rozrządu co 160,000km. Filtry cząstek stałych teraz mają dożywotnią gwarancję.

Gama silników Diesla kończy się na silniku 2.0 dCi, dostępnym w wersjach o mocy 160KM (połączony z manualną sześciobiegową skrzynią biegów) lub 150KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która będzie dostępna w drugiej połowie 2009 roku).

NOWY RENAULT MEGANE ESTATE W PEŁNI KORZYSTA Z JAKOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA RENAULT

Jak wszystkie modele nowej rodziny Mégane, Nowy Renault Mégane Estate został zaprojektowany tak, aby zapewnić wzorowe bezpieczeństwo bierne i aktywne. Długi zestaw wyposażenia jest dostępny, aby pomóc kierowcom przewidzieć sytuacje zagrożenia:

światła przypominające o zapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich pięciu siedzeniach,
system monitorowania ciśnienia w oponach,
bi-xenonowe reflektory z oświetleniem zakrętów,
automatyczne włączanie świateł,
automatyczne włączanie wycieraczek,
tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Nowy Renault Mégane Estate jest wyposażony w pełen zestaw asystentów kierowcy: ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, asystent hamowania awaryjnego oraz ESC z kontrolą podsterowności.

Nowy Renault Mégane Estate posiada również te same cechy bezpieczeństwa biernego i systemy, które pomogły Nowemu Renault Mégane Hatchback uzyskać maksymalną możliwą ocenę 37 punktów (na 37) w testach zderzeniowych EuroNCAP, a mianowicie zaprogramowaną strukturę deformacyjną połączoną z trzecia generacją systemu Renault do ochrony i zabezpieczenia (SRP3), który zapewnia najlepszą ochronę w wypadkach dla wszystkich pasażerów. Nowy Mégane Estate jest także wyposażony w innowacyjne podwójne czujniki bocznego uderzenia, które po raz pierwszy zaprezentowano w Nowym Laguna. Ten system skraca czas potrzebny do aktywacji podwójnych poduszek powietrznych klatki piersiowej/kości udowej, zapewniając jeszcze lepszą ochronę pasażerów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.