Pod koniec 2003 roku Fiat zaprezentował odświeżoną wersję swojego kompaktowego modelu Stilo, który dostępny był w trzech nadwoziach: trzydwojowym, pięciodrzwiowym oraz kombi.
Trzydrzwiowe Stilo zaprezentowano w marcu 2001 roku, a sprzedaż rozpoczęła się jesienią tego samego roku. Chociaż segment kompaktowy był zatłoczony podobnymi pojazdami od wszystkich czołowych producentów masowych, Fiatowi udało się zdobyć 350 000 klientów (wszystkie trzy wersje nadwoziowe łącznie) do czasu premiery odświeżonego modelu, z czego 125 000 to były auta trzydrzwiowe. W związku z tym włoski producent uznał to za sukces i starał się kontynuować dobrą passę sprzedaży, wprowadzając zaktualizowaną i ulepszoną wersję pojazdu. Mimo że skoncentrowano się głównie na układach napędowych i wnętrzach, wprowadzono również pewne zmiany estetyczne, aby Stilo wyglądało świeżo, mimo że nie było to stary samochód. Jego kanciasta sylwetka dobrze się zestarzała i wciąż wyglądała znacznie nowocześniej niż niektórzy konkurenci.
Z przodu producent zamontował przezroczyste reflektory, które towarzyszyły prostokątnej osłonie chłodnicy, identycznej jak w modelu z 2001 roku. W odróżnieniu od niej, wyższe wersje zyskały srebrny wlot powietrza zamiast całkowicie czarnego designu. Na dolnej części zderzaka umieszczono prostokątny wlot powietrza, otoczony podobnie ukształtowanymi wlotami z boku, jak w wersji przed liftingiem. Dla rocznika 2004 wprowadzono również spojler w dolnej części zderzaka.
Z profilu producent nie skupił się na wprowadzaniu znaczących zmian. Zastosowano przezroczyste kierunkowskazy na przednich błotnikach oraz lakierowane w kolorze nadwozia osłony lusterek. Na drzwiach i tylnych nadkolach pozostawiono te same niepomaluowane, czarne gumowe listwy, które chroniły nadwozie przed drobnymi uszkodzeniami w parkingach czy od wózków sklepowych dla niższych wersji, z opcją lakierowanych w wersjach wyższych. Z tyłu ukośna klapa bagażnika została ozdobiona spojlerem na górze. Lampy tylne zostały lekko przeprojektowane, z przezroczystymi soczewkami dla kierunkowskazów, zamiast pomarańczowych, jak w modelu z 2001 roku.
Wewnątrz wprowadzono pewne zmiany, aby nadać samochodowi sportowy charakter. W rezultacie zainstalowano białe wskaźniki z czerwonymi wskazówkami w wybranych modelach. Usunięto środkowy podłokietnik między przednimi siedzeniami, a klienci mogli zamówić pojazd z nawigacją satelitarną i klimatyzacją z podziałem na strefy. Ponadto dla wersji turbodieslowych dostępny był piec w typie bojlera. Fiat dodał również podłokietnik do tylnej ławki, gdzie mogły zasiąść dwie dorosłe osoby.