2004 Mercedes-Benz A-Class Coupe (W169)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2004 Mercedes-Benz A-Class Coupe (W169)

Przejdź do galerii zdjęć2004 Mercedes-Benz A-Class Coupe (W169)

Podczas gdy pierwsza generacja Mercedesa Klasy A miała wersje krótką i długą, druga generacja oferowała tylko jedną, łącząc najlepsze cechy i upraszczając produkcję. Warto zaznaczyć, że W169 był pierwszą i jak dotąd jedyną generacją Klasy A, która posiadała wersję trzydrzwiową.

Oficjalnie znana jako A-Class Coupe, trzydrzwiowa wersja Mercedesa Klasy A W169 została wprowadzona, aby dodać sportowego i młodzieżowego charakteru do w miarę nudnej linii modelowej. Mimo braku tylnych drzwi, model zachował większość praktyczności i innowacyjnych cech designu pięciodrzwiowej wersji, oferując jednocześnie bardziej dynamiczną i stylową opcję dla kierowców poszukujących kompaktowego, praktycznego samochodu z nutą elegancji.

Redukcja liczby drzwi nadała mu smuklejszy, bardziej opływowy profil, co dodatkowo wspierały dłuższe pozostałe drzwi w porównaniu do wersji pięciodrzwiowej. Technicznie obydwa modele były całkowicie identyczne, z wyjątkiem tej estetycznej i praktycznej różnicy, ale wystarczyło to, aby ludzie postrzegali Coupe jako 'Klasa A dla kierowców.’

Podobnie jak w wersji pięciodrzwiowej, unikalna konstrukcja podłogi typu sandwich była kluczowym elementem designu A-Class Coupe. Ta innowacja inżynieryjna nie tylko poprawiła bezpieczeństwo w razie wypadku, przesuwając pochylony silnik i skrzynię biegów pod strefę pasażerską w przypadku uderzenia czołowego, ale także przyczyniła się do obniżenia środka ciężkości tego wysokiego auta.

Oprócz tego podwójna podłoga i niezwykle krótkie zwisy poprawiły zwrotność i stabilność modelu, sprawiając, że podczas ostrych zakrętów czuł się bardziej osadzony na drodze. Kolejnym plusem tego designu była wysoka pozycja siedzenia, która zapewniała lepszą widoczność i dominujący widok na drogę, a wysokie progi poprawiły ochronę przed uderzeniami bocznymi.

Zewnętrzny design pięciodrzwiowej wersji, przypominający minivana, przekształcił się w znacznie smuklejszy wygląd dzięki delikatnie opadającej linii dachu Coupe, która jeszcze bardziej zwężała się ku tyłowi, jak w prawdziwym sportowym coupe.

Mimo przyzwoitego dostępu dzięki wydłużonym drzwiom, wnętrze Coupe było zdecydowanie mniej praktyczne niż w pięciodrzwiowej wersji. Wszystko to z powodu bardziej opadającego dachu i braku tylnych drzwi. Mimo to tylne siedzenia można było składać w podobny sposób, znacznie zwiększając przestrzeń bagażową.

Silniki były takie same, ponieważ jedyną różnicą w designie między Coupe a standardową Klasą A była właśnie ta wersja. Lista jednostek napędowych obejmowała benzynowe i diesla czterocylindrowe, o pojemności od 1,5 litra do 2,0 litrów. Wszystkie modele benzynowe były naturalnie doładowane, z wyjątkiem wersji z najwyższej półki, która była turbodoładowana.

Wszystkie silniki przekazywały moc wyłącznie na przednie koła za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni w podstawowych modelach lub 6-biegowej manualnej w pozostałych. Alternatywnie oferowano bezstopniową skrzynię biegów (CVT) pod nazwą Autotronic.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.