2004 Mercedes-Benz E 55 AMG Wagon (S211)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2004 Mercedes-Benz E 55 AMG Wagon (S211)

Przejdź do galerii zdjęć2004 Mercedes-Benz E 55 AMG Wagon (S211)

Po niespodziewanym sukcesie najszybszego seryjnego sedana na świecie podczas jego debiutu, Mercedes-Benz postanowił w 2003 roku dodać do oferty bardziej rodzinną wersję modeli z nazwami kończącymi się na ’55 AMG’. Podobnie jak jego sedanowy odpowiednik, Mercedes-Benz E 55 AMG T-Modell (S211) był napędzany doładowanym silnikiem V8 i od razu po premierze stał się najszybszym samochodem w swoim segmencie. W tym czasie niemiecki producent aut wzbudzał kontrowersje ogromną mocą swoich modeli AMG, co zapoczątkowało trwającą do dziś rywalizację w klasie muscle carów.

W 2004 roku E 55 AMG Wagon nie był pierwszym takim modelem, ponieważ wcześniejsza generacja E-Klasy, S210, miała również wersję AMG, jednak tym razem weszli na pełne obroty. Podczas gdy S211 był napędzany silnikiem V8 o pojemności 5.4 litra, generującym 'zaledwie’ 354 PS (349 HP) i 530 Nm (391 lb-ft) momentu obrotowego, jego następca postawił na pełną moc. Wisienką na torcie było to, że inżynierowie AMG zamontowali na tym ręcznie produkowanym silniku V8 podwójny doładowany kompresor, co zwiększyło jego moc do ogromnych 476 PS (469 HP) i jeszcze bardziej imponujących 700 Nm (516 lb-ft) momentu obrotowego. Silnik o nazwie kodowej M113K zdobył tytuł Międzynarodowego Silnika Wydajności w 2003 roku i był także stosowany w różnych modelach AMG w tamtym czasie.

Ze względu na kolosalne wartości momentu obrotowego, moc ta była przesyłana na tylne koła przez starszą, 5-biegową automatyczną skrzynię biegów, mimo że Mercedes-Benz już wprowadził nowszą i szybszą skrzynię 7G-Tronic w niektórych silnikach. Inżynierom zajęło kilka kolejnych lat zmodyfikowanie skrzyni 7-biegowej do zastosowań z większym momentem obrotowym, więc E 55 i E 55 Wagon musiały wciąż korzystać z starszej, mniej responsywnej skrzyni z mniejszą liczbą biegów.

Mimo to, E 55 AMG Wagon nie był wolny, przyspieszając szybciej niż jakikolwiek inny „długi dach” samochód klasy premium, w tym Audi RS6 C5. Podobnie jak w wersji sedan, w tym szybkim wagonie zastosowano zawieszenie Airmatic z tuningiem AMG oraz różnymi trybami jazdy, a moc hamowania pochodziła wprost z jeszcze szybszego SL 55 AMG. Zestaw wentylowanych tarcz hamulcowych o średnicy 14.2 cala (360 mm) z ośmioma tłoczkami z przodu i 13 cali (330 mm) z czterema tłoczkami z tyłu zapewniał odpowiedzialne wykorzystanie tej mocy.

Podobnie jak w sedanie E 55 AMG, wagon miał subtelne różnice w projekcie w porównaniu do znacznie bardziej powszechnych wersji nie-AMG, w tym przedni zderzak z teraz już znanymi wlotami w kształcie litery A, zmodyfikowane progi boczne oraz cztery końcówki wydechu umiejscowione pod bardziej wypukłym tylnym zderzakiem. Ze względu na różnice w ustawieniu zawieszenia, model miał również szersze tory przednie i tylne, osadzony na specyficznych dla AMG 18-calowych felgach z podzielonymi szprychami, z oponami 245/40/18 z przodu i 265/35/18 z tyłu.

5.4L V8 Kompressor 5AT (476 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5439 Cm3
Moc350 Kw @ 6100 Rpm
476 Hp @ 6100 Rpm
469 Bhp @ 6100 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2650-4500 Rpm
700 Nm @ 2650-4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna With Sekwencyjny Sport Shift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R18 // 265/35 R18
Długość191.8 In (4872 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.3/61.1 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit4.8 In (122 Mm)
Pojemność bagażnika24.4 Cuft (691 L)
Masa własna4046.2 Lbs (1835 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5203.8 Lbs (2360 Kg)
Spalanie miasto12.3 Mpg Us (19.1 L/100Km)
Spalanie trasa25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Średnie spalanie18.2 Mpg Us (12.9 L/100Km)
Emisja CO2326 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.