2004 Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171)

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2004 Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171)

Przejdź do galerii zdjęć2004 Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171)

Zaprezentowany zaledwie kilka miesięcy po standardowym modelu, Mercedes-Benz SLK 55 AMG (R171) z 2005 roku był pierwszym tego rodzaju. Jego wybór napędu sprawił, że stał się unikatową propozycją w swojej klasie. Żaden inny mały premium roadster z więcej niż sześcioma cylindrami nie był dostępny, więc dla inżynierów AMG było to spore osiągnięcie, aby zmieścić potężne V8 pod tym rzeźbionym nadwoziem.

Połączenie otwartej przestrzeni małego roadstera z agresywnymi osiągami V8 sprawiło, że naprawdę wyróżniał się wśród konkurencji, takich jak słabsze BMW Z4 E85, Porsche Boxster 987 czy Audi TT 8N. Wszyscy bezpośredni rywale SLK mieli wtedy silniki cztero- i sześciocylindrowe, co również sprawiło, że pierwszy SLK 55 AMG był najsilniejszym modelem w swojej klasie.

Kolejnym unikalnym atutem modelu R171 SLK był jego składany twardy dach, który sprawił, że dwumiejscowe wnętrze było tak samo dobrze izolowane i bezpieczne jak prawdziwe coupe, z tym że po naciśnięciu przycisku stawało się modelem z otwartym dachem. Znany jako 'dach Vario’, składany dach wprowadzono już w pierwszej generacji SLK, a w drugiej generacji został ulepszony na wiele sposobów.

Dzięki obrotowemu tylnemu oknu, składający się dach zajmował mniej miejsca w bagażniku, co skutkowało zwiększeniem pojemności bagażowej o 63 litry (2,2 stopy sześcienne) przy złożonym dachu. Dach mógł być również podnoszony lub opuszczany w zaledwie 22 sekundy, trzy sekundy szybciej niż jego poprzednik.

Warto jednak zauważyć, że największą poprawą w porównaniu do pierwszej generacji SLK w wersji AMG była zapewne jednostka napędowa. Nie był to już doładowany silnik V6, lecz wolnossące V8, które całkowicie przekształciło model w nowoczesną wersję AC Cobry: kompaktowe wymiary, lekka konstrukcja, długi przód oraz potężne V8 z dużą mocą.

Sedemnastolitrowe V8 dostarczało 360 PS (355 KM) oraz imponujące 510 Nm (376 lb-ft) momentu obrotowego, co było więcej niż w jakimkolwiek innym małym roadsterze. Cała ta moc przekazywana była na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej automatycznej skrzyni biegów, wzbogaconej przez inżynierów AMG o ulepszenia umożliwiające szybsze zmiany biegów. Te parametry przekładały się na czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (62 mph) wynoszący 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna była elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155 mph).

5.4L V8 7AT (360 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5439 Cm3
Moc265 Kw @ 5750 Rpm
360 Hp @ 5750 Rpm
355 Bhp @ 5750 Rpm
Moment obrotowy376 Lb-Ft @ 4000 Rpm
510 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna With Amg Speedshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 R18Z (Front) / 245/35 R18Z (Rear)
Długość160.9 In (4087 Mm)
Szerokość70.6 In (1793 Mm)
Wysokość50 In (1270 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60/61 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Pojemność bagażnika7.3 Cuft (207 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Masa własna3395 Lbs (1540 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto13.3 Mpg Us (17.7 L/100Km)
Spalanie trasa26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Średnie spalanie19.6 Mpg Us (12 L/100Km)
Emisja CO2288 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.