2004 Mercedes-Benz SLK (R171)
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

SzybkaKobieta2004 - ocena: 4/5

2004 Mercedes-Benz SLK (R171)

Przejdź do galerii zdjęć2004 Mercedes-Benz SLK (R171)

Rok 2004 oznaczał wprowadzenie drugiej generacji Mercedes-Benz SLK, najmniejszego roadstera z gamy modeli marki z trzema gwiazdkami. Oznaczony kodem R171, ten mały roadster był przełomem w ofercie sportowych samochodów Mercedes-Benz, oferując radykalnie zaktualizowany design, lepsze osiągi oraz znacznie poprawioną technologię.

Poza charakterystycznym składanym twardym dachem, który pozwalał klientom cieszyć się z jazdy jakby dwoma samochodami w jednym, nie zachowano wielu cech z pierwszej generacji modelu. Z jednej strony można było cieszyć się poczuciem bezpieczeństwa i osiągami małego, dwuosobowego coupe, a z drugiej – doświadczyć jazdy w pełni otwartym luksusowym roadsterze.

Tak jak hypercar SLR McLaren, przód Mercedesa SLK z 2005 roku (R171) inspirowany był samochodami Formuły 1 marki Mercedes-Benz. Długi przód wyróżniał się wyraźnym noskiem w kształcie strzały z dużą gwiazdką w środku grilla. Duże, cofnięte reflektory oraz rzeźbione linie maski dodawały modelowi dynamicznego wyglądu, podczas gdy poszerzone nadkola sugerowały poprawę osiągów.

Składany twardy dach, znany jako „Vario roof”, pozostawał jedną z kluczowych cech roadstera. Teraz mógł być podnoszony lub opuszczany w 22 sekundy, co oznaczało, że był o trzy sekundy szybszy od swojego poprzednika. Poza zapewnieniem doskonałej izolacji i bezpieczeństwa, co sprawiało, że SLK miał cichą jazdę jak na roadstera, zmodyfikowany mechanizm dachu pozwalał zwiększyć objętość bagażnika o 63 litry (2,2 cu-ft).

Wymiary zewnętrzne samochodu były tylko nieznacznie zwiększone, przy długości rozstawu osi 2005 SLK wynoszącej 30 mm (1,18 cala) więcej, natomiast model był dłuższy o 72 mm (2,8 cala) i szerszy o 65 mm (2,55 cala). Poprawiona aerodynamika sprawiła, że model uzyskał współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,32, minimalizując przeciągi wewnętrzne przy opuszczonym dachu.

Wśród różnych innowacyjnych technologii wprowadzonych w drugiej generacji SLK, w zagłówkach zainstalowano system ogrzewania na poziomie szyi. Oferowany jako „Airscarf”, system stał się standardowym wyposażeniem każdego otwartego Mercedesa od modelu SLK R171. Ta funkcja cyrkuluje ciepłe powietrze wokół szyi i ramion pasażerów, co sprawia, że jazda z opuszczonym dachem w chłodne dni staje się bardziej komfortowa.

Inne nowinki technologiczne to zwiększenie o 40 procent zastosowania stali o wysokiej wytrzymałości w karoserii, siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów, adaptacyjne poduszki powietrzne w dwóch strefach, poduszki boczne na głowę i klatkę piersiową oraz bardziej kompaktowy mechanizm dachu. Wnętrze, skoncentrowane na kierowcy, zostało całkowicie odnowione w porównaniu z poprzednikiem, z centralną konsolą wykonaną z wysokiej jakości materiałów, w tym skórzanej tapicerki, aluminiowych detali i plastików o miękkiej fakturze.

280 V6 6MT RWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc170 Kw @ 6000 Rpm
231 Hp @ 6000 Rpm
228 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 2400-5000 Rpm
300 Nm @ 2400-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16 (Front) / 225/50 R16 (Rear)
Długość160.7 In (4082 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/61 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Pojemność bagażnika7.3 Cuft (207 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3175.2 Lbs (1440 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3869.8 Lbs (1755 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie24.2 Mpg Us (9.7 L/100Km)
Emisja CO2231 G/Km

350 6MT RWD (272 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc200 Kw @ 6000 Rpm
272 Hp @ 6000 Rpm
268 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 2400-5000 Rpm
350 Nm @ 2400-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/45 R17W (Front) / 245/40 R17W (Rear)
Długość160.7 In (4082 Mm)
Szerokość70.4 In (1788 Mm)
Wysokość51.1 In (1298 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.1/61 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Pojemność bagażnika7.3 Cuft (207 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3230 Lbs (1465 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3924 Lbs (1780 Kg)
Spalanie miasto15.2 Mpg Us (15.5 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Emisja CO2255 G/Km

200 Kompressor 6MT RWD (161 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc118.4 Kw @ 5500 Rpm
161 Hp @ 5500 Rpm
159 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 3000-4000 Rpm
240 Nm @ 3000-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16V
Długość160.7 In (4082 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość51 In (1295 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.2/60.7 In (1
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Pojemność bagażnika7.3 Cuft (207 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3064 Lbs (1390 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3759 Lbs (1705 Kg)
Spalanie miasto18.7 Mpg Us (12.6 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie27 Mpg Us (8.7 L/100Km)
Emisja CO2209 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.