Toyota wprowadziła markę Scion w 2003 roku, a jednym z jej pierwszych modeli był xA, skierowany do młodszych klientów poszukujących swojego pierwszego samochodu.
Jednym z pierwszych produktów wprowadzonych na rynek pod marką Scion był model xA, który był zmienioną wersją Toyoty Ist, stworzonej na rynek Japonii i Bliskiego Wschodu. Producent uznał, że jeśli młodsi klienci dostaną „pudełko na kółkach” z dobrym systemem audio, klimatyzacją i wystarczającą ilością miejsca w środku dla pięciu osób, to zakochają się w nim. Niestety, to, co myślało kierownictwo Toyoty, nie pokrywało się z oczekiwaniami pokolenia Y, więc samochód nie odniósł większego sukcesu w Stanach Zjednoczonych, gdzie xA był sprzedawany.
Subkompaktowy hatchback miał parę reflektorów wbudowanych w nadwozie, z kierunkowskazami umieszczonymi w górnych, zewnętrznych rogach. Producent zastosował dwuskrzydłowy design górnej kratki, gdzie logo Scion zajmowało centralne miejsce. Niżej, na zderzaku, projektanci dodali drugie szerokie wloty powietrza, po bokach z okrągłymi wlotami dla świateł przeciwmgielnych.
Toyota zaprojektowała xA z wysokim dachem i dużą powierzchnią okien, zaczynając od panoramicznej szyby, która prawie podążała tą samą linią co stromy błotnik. Płaski dach rozciągający się w kierunku tyłu samochodu przypominał kształt Toyoty Matrix. Czarne słupki B, C i D tworzyły wrażenie okna otaczającego kabinę. Tylko słupki A były w kolorze nadwozia. Dzięki poszerzonym nadkolom xA wyglądała sportowo, mimo że była przede wszystkim doskonałym samochodem do codziennego użytku, bez aspiracji do szybkiej jazdy na ćwierć mili. Z tyłu, kanciaste linie tylnych świateł otaczały szeroką klapę bagażnika, co ułatwiało dostęp do ładunku.
Wnętrze xA witało klientów czarnymi materiałami na drzwiach, desce rozdzielczej i siedzeniach. Dodatkowo, Scion zainstalował jasnoszare wykończenia z metalowymi akcentami. Na szczycie deski rozdzielczej umieszczono zestaw wskaźników z czarnymi i białymi tarczami oraz wskazówkami. Wysoko umieszczone, kubełkowe siedzenia z przodu zapewniały wystarczające wsparcie boczne dla swoich pasażerów. Z tyłu, podzielona kanapa była na tyle szeroka, aby pomieścić trzech pasażerów. Można ją było złożyć na płasko, co pozwalało na powiększenie przestrzeni bagażowej do 32,8 stóp sześciennych (929 litrów), co było więcej, niż potrzebowałby nastolatek.