Po wprowadzeniu na rynek europejski trzeciej generacji modelu Astra przez Opel, Vauxhall zaprezentował brytyjską wersję, sprzedając ją w kilku wariantach nadwozia, w tym pięciodrzwiowym hatchbacku.
Kompaktowy hatchback został przyjęty z dużym entuzjazmem przez fanów marki, ponieważ stanowił znaczący krok naprzód pod względem języka designu oraz poprawy jakości zastosowanych materiałów we wnętrzu. Co więcej, producent zainwestował sporo w rozwój nowej gamy silników, które już spełniały normy emisji Euro 4, które miały stać się obowiązkowe od stycznia 2006 roku. Dodatkowo, dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i nadwoziu, Astra z 2004 roku oferowała bardziej przestronną kabinę niż jej poprzednik.
Na zewnątrz nowy język designu samochodu charakteryzował się mixem zaokrąglonych linii i ostrych kątów. Z przodu znajdowały się romboidalne reflektory skierowane ku przednim błotnikom, a pod jedną soczewką zintegrowano trzy lampy dla kierunkowskazów, świateł parkingowych oraz świateł mijania i drogowych. Pomiędzy nimi producent umieścił grill z grubymi chromowanymi szczelinami, w którym umieszczono V-kształtny element, na którym znajdowało się logo producenta. Dolna część zderzaka była podzielona na trzy sekcje, co dodawało przestrzeni do chłodzenia silnika i w które zamontowano światła przeciwmgielne, jeśli były dostępne.
Profil Astry ujawniał świeży design z nachyloną przednią szybą i wznoszącą się linią boczną ozdobioną czarnymi lub chromowanymi wykończeniami, w zależności od wersji. Vauxhall dodał wykończenia wokół nadkoli, aby jeszcze bardziej podkreślić młodzieżowy charakter pojazdu, nadając im poszerzony wygląd. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, który miał dwustopniowo ukształtowaną klapę bagażnika, Astra H charakteryzowała się zaokrągloną linią. Na tylnej części nadwozia Vauxhall zamontował lampy tylne umieszczone w rogach z przyciemnionymi soczewkami.
W środku GM poprawił jakość materiałów w Astrze H i dodał więcej opcji do wyposażenia, w tym system nawigacji. Nawet modele podstawowe miały system audio. W zależności od wersji silnikowej, pięciodrzwiowy hatchback miał fotele kubełkowe lub wyżej podparte z przodu, szczególnie w przypadku pojazdów z mocniejszymi silnikami. Centralna konsola była ozdobiona srebrnymi elementami i czarnymi przyciskami, co nadawało jej bardziej elegancki wygląd. W tym samym czasie w wąskiej centralnej konsoli znajdowała się dźwignia biegów i mały schowek. Z tyłu, producent zamontował siedzenie z dzieloną kanapą, które mogło zwiększyć przestrzeń bagażową z zaledwie 312 litrów (11 cu-ft) do 1,265 litrów (44.6 cu-ft), co nie było na szczycie segmentu.