2004 Vauxhall Astra Estate

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2004 Vauxhall Astra Estate

Przejdź do galerii zdjęć2004 Vauxhall Astra Estate

Vauxhall wprowadził na brytyjski rynek piątą generację modelu Astra w 2004 roku, oferując ją w szerokiej gamie nadwozi, w tym jako kombi, które nazwano Estate.

Marka Vauxhall używała nazwy Astra od końca lat 70. dla wcześniejszych generacji europejskiego hatchbacka GM. Z kolei Opel zaczął używać tej nazwy w 1991 roku. W efekcie trzecia generacja Astry w Europie kontynentalnej była właściwie piątą w Anglii. Aby uprościć sprawy, GM stosował dodatkowe oznaczenia dla tych pojazdów, używając liter dla różnych generacji, a model z 2004 roku nosił oznaczenie Astra H, niezależnie od tego, czy był to Vauxhall, czy Opel. Te samochody były niemal identycznymi bliźniakami, jedyną różnicą było to, że pierwszy miał napęd na prawą stronę, a drugi na lewą.

Astra Estate charakteryzowała się przednim pasem z romboidalnymi reflektorami, które były pochylone w kierunku przednich błotników. Pomiędzy nimi Vauxhall umieścił górny grill ozdobiony grubą chromowaną listwą na górze oraz w kształcie litery V w środku, gdzie znajdowało się logo producenta. Na zderzaku umieszczono dodatkowy dolny grill, po bokach którego były dwa wloty powietrza, w które można było zamontować światła przeciwmgielne, jeśli były w wyposażeniu.

Z profilu, wersja z długim dachem Astry H miała te same panele nadwozia co jej pięciodrzwiowy odpowiednik. GM nie oszczędzał na samochodzie, instalując specyficzne tylne drzwi dla modelu Estate, inne niż te w hatchbacku. Nawet jeśli auto było głównie standardowym pojazdem rodzinnym, producent przyciemnił słupki B i C, aby samochód wyglądał jak shooting brake. Najbardziej tylny zestaw okien, obok bagażnika, miał stromy kąt w dolnej części, co potęgowało to wrażenie. Na koniec, w tylnej części, Astra Estate miała zamontowane w narożnikach światła tylne, które flankowały szeroką klapę bagażnika pojazdu.

W środku klienci mogli znaleźć zestaw sportowych foteli przednich oddzielonych wąskim środkowym panelem, w którym znajdowała się ręczna hamulec, dźwignia zmiany biegów oraz mała przestrzeń na drobiazgi. GM rozważał stworzenie bardziej ekskluzywnego wizerunku dla tego samochodu, dlatego ozdobił centralną konsolę srebrną plastikową panelą z czarnymi gumowymi przyciskami od radia i systemu klimatyzacji. Co więcej, pojazd mógł być zamówiony z nawigacją umieszczoną nad centralną konsolą, zintegrowaną z deską rozdzielczą. Przed kierowcą, Astra H Estate miała dwa duże wskaźniki dla prędkościomierza i obrotomierza. Powyżej nich, na środku, producent zainstalował wskaźnik poziomu paliwa, natomiast na dole deski rozdzielczej znajdował się wyświetlacz TFT z dodatkowymi informacjami.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.