2004 Volvo S40
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

VolvoManiak87 - ocena: 4/5

"Dobry wybór dla osób ceniących komfort i bezpieczeństwo."

Volvo zaprezentowało drugą generację modelu S40 pod koniec 2003 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w Niemczech, a różnice w porównaniu z poprzednikiem były ogromne.

Pierwsza generacja S40 zadebiutowała w 1995 roku i dzieliła swoją platformę z Mitsubishi Carisma/Lancer, natomiast druga generacja powstała w czasach, gdy Volvo było częścią koncernu Ford. W efekcie, dzieliła platformę z drugą generacją europejskiego Forda Focus oraz Mazdą 3 (BK). Jeśli chodzi o styl i konstrukcję, był to wyraźny krok w stronę nowoczesności w porównaniu do wcześniejszych modeli Volvo.

Jeśli chodzi o zewnętrzny design, druga generacja S40 przypominała kształty S60, z charakterystycznym przodem w stylu drakkara oraz wpuszczonymi reflektorami. Zaokrąglona maska miała wyżej umieszczony środek i opuszczone boki na przednich błotnikach. Grilla zintegrowano z górną częścią przedniego zderzaka, a w dolnej części producent dodał dodatkowy wlot powietrza, który miał na celu chłodzenie silnika. Volvo wprowadziło także trzeci rząd okien za tylnymi drzwiami, aby do wnętrza wpuszczać więcej światła.

Szwedzki producent zastosował ten sam język wzornictwa co w modelu S60 dla tylnych błotników, z nieco szerszymi barkami nad tylnymi kołami. Na końcu, z tyłu, Volvo dodało światła tylne zamontowane w rogach. Nie chciało ich przedłużać ponad klapę bagażnika, aby dostosować się do amerykańskich przepisów dotyczących lamp tylnych. Ogólnie rzecz biorąc, model ten przypominał zmniejszoną wersję S60, a także był krótszy od swojego poprzednika, co było nietypowe.

Wnętrze tego luksusowego kompakta oferowało pasażerom komfortowe, szerokie fotele kubełkowe, a kierowca mógł dostosować kolumnę kierownicy w dwóch płaszczyznach. Minimalistyczny design pojazdu wpłynął również na zespół wskaźników, gdzie Volvo zainstalowało dwa duże wskaźniki: prędkościomierz i obrotomierz, które zawierały również wskazania temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. Jako opcję producent oferował wysuwany system nawigacji, który pojawiał się z centralnej części deski rozdzielczej. Główną atrakcją była jednak centralna konsola o kompaktowym kształcie, która mieściła kontrolki systemu klimatyzacji i audio.

Z tyłu pasażerowie mieli więcej miejsca na nogi w porównaniu do poprzedniej generacji S40 dzięki wydłużonemu rozstawowi osi. Kanapa była wystarczająco szeroka, aby pomieścić trzy osoby, jednak łukowate boczne ściany ograniczały przestrzeń na głowę pasażerów siedzących na skrajnych miejscach. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, S40 oferowało wiele poduszek powietrznych, w tym kurtynowe. Oferowało także system ochrony przed urazami kręgosłupa, który pochylał przednie siedzenia w przypadku kolizji z tyłu. Koffer miał pojemność do 14,3 stóp sześciennych (405 litrów), a dzięki dzielonej tylnej kanapie i składanym siedzeniu pasażera można było załadować dłuższe przedmioty.

Pod maską Volvo zainstalowało mieszankę silników produkowanych przez szwedzkiego producenta lub Forda. Moc wahała się od 100 PS (98 hp) do 220 PS (217 hp) i była przekazywana na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem centralnego dyferencjału Haldex.

 Nowy Volvo S40 jest o 2,2 cala krótszy od swojego poprzednika – a jednocześnie zyskał na zawartości, konkurencyjności i przestronności wnętrza.

„Mamy długą historię w segmencie sedanów. Ciągle ulepszaliśmy nasze samochody; od Volvo 340, przez Volvo 440/460, a potem poprzednie modele S40/V40. Teraz jesteśmy przekonani, że nowy Volvo S40 sprawi, iż nasza marka jeszcze bardziej się rozwinie w nadchodzących latach,” mówi Hans-Olov Olsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars.

„Nowy Volvo S40 łączy ekscytujący design z wyjątkowymi właściwościami drogowymi, co czyni go bardzo silnym konkurentem w tym segmencie,” dodaje Hans-Olov Olsson.

Rozszerzenie marki w niższe segmenty wiekowe jest ważnym elementem strategii Volvo Cars – szczególnie istotne jest, aby nowy S40 przyciągał młodych nabywców.

„Chcemy przyciągać klientów do rodziny Volvo jak najwcześniej, a nowy Volvo S40 z pewnością przyciągnie młodszych kupujących,” komentuje Hans-Olov Olsson.

Średni wiek nabywców w USA wyniesie 35 lat

Proces odmładzania klientów jest najbardziej widoczny w USA, gdzie Volvo oczekuje, że jedna trzecia nabywców to osoby bez dzieci. Średni wiek nabywców S40 ma wynosić około 30-35 lat, co jest niską wartością w porównaniu do konkurencji.

„Dla europejskiego samochodu to bardzo niska liczba. Podkreśla nasze przekonanie, że nasz nowy, ekscytujący sedan ma młodzieńczy urok,” mówi Hans-Olov Olsson.

2004 Volvo S40
W Europie grupa klientów będzie nieco starsza, a jedna czwarta sprzedaży przypadnie na nabywców przedrodzinnych. W Europie więcej mężczyzn niż kobiet kupi S40 w porównaniu do USA, gdzie proporcje mężczyzn i kobiet nabywców mają być mniej więcej równe.

Roczny cel sprzedażowy wynosi 70 000 samochodów

Nowy Volvo S40 opuści fabrykę pod koniec tego roku, a roczny cel sprzedażowy na 2004 wynosi 70 000 aut.

Największym rynkiem będzie USA, gdzie cel na 2004 to 28 000 samochodów z serii Volvo S40. Następnie Szwecja (5 000), Wielka Brytania (4 000), Niemcy (4 000) i Hiszpania (3 000).

Więcej za tę samą cenę w całej gamie

Nowy S40 oferuje szereg standardowych udogodnień, w tym klimatyzację, elektryczne szyby i zamki. Większość opcji dostępnych dla większych modeli Volvo S80 i S60 jest również oferowana nabywcom nowego Volvo S40. Dotyczy to na przykład systemu nawigacji i systemu DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) zapobiegającego poślizgom. Napęd na wszystkie koła, który jest nowością dla S40, zostanie zaoferowany jako opcja w połowie 2004 roku.

Jest również więcej wyrafinowania. Silniki o pięciu cylindrach montowane poprzecznie oferują lepszą efektywność przestrzenną i większą moc w modelu T5. W środku jest więcej przestrzeni niż w poprzednim S40, a opcje ułatwiające użytkowanie, takie jak HomeLink i wbudowany kompas, są teraz dostępne.

Wyprodukowano w Belgii

Nowy Volvo S40 będzie produkowany w fabryce Volvo w Gandawie w Belgii. Produkcja Volvo w Born w Holandii zakończy się wraz z wycofaniem poprzednich modeli S40 i V40.

Volvo Cars zainwestowało 387 milionów dolarów w fabrykę w Gandawie, która po pełnym rozszerzeniu będzie największym zakładem produkcyjnym firmy z roczną zdolnością produkcyjną wynoszącą 270 000 aut.

Nowy Volvo S40 to pierwszy model w serii nowych modeli Volvo, które dzielą wspólną technologię. Następnym w kolejności jest Volvo V50, sportowy wagon, który pojawi się w salonach w drugiej połowie 2004 roku.

Oprócz nowego Volvo S40 i V50, fabryka w Gandawie będzie również produkować Volvo S60, podczas gdy produkcja Volvo V70 zostanie przeniesiona do fabryki Torslanda w Göteborgu w Szwecji. Volvo XC70, S80 i XC90 są również budowane w Torslandzie.

Wnętrze

„Gotowy do startu! Nowy Volvo S40 został zaprojektowany, aby wyrazić moc i wydajność!” – te słowa wypowiada Henrik Otto, dyrektor designu Volvo Cars. Podkreśla on ostre, sportowe linie nowego sportowego sedana Volvo. To oszałamiający czterodrzwiowy sedan o dynamicznym designie i premium-czuciu.

Henrik Otto i jego zespół czerpali inspiracje z klasycznego skandynawskiego designu, z jego czystymi kształtami i otwartymi powierzchniami, lekkością oraz intymnym współgraniem formy i funkcji.

Ewolucja zewnętrzna – rewolucja wewnętrzna

Zewnętrzna sylwetka to ewolucja nowoczesnego designu nadwozia Volvo, podczas gdy wnętrze to coś w rodzaju rewolucji.

Wnętrze zbudowane jest z kilku wizualnych warstw. Pierwsza warstwa to obrzeża wokół całego wnętrza, wzdłuż szyb bocznych i przedniej szyby. Wrażenie jest takie, jakby się siedziało bezpiecznie w kokonie.

Następną warstwą jest deska rozdzielcza. Ma ona czysty, nieprzytłaczający układ, z wentylatorami i innymi detalami umiejscowionymi jak wyspy w innym, wolnym obszarze. Deska rozdzielcza ma nowy rodzaj powierzchni, teksturę, która przekazuje wrażenie nowoczesnej innowacji technicznej, a nie tradycyjnego, skórzanego mebla. Ta szczególna tekstura oddziela deskę rozdzielczą wizualnie od zewnętrznej krawędzi wnętrza.

Zespół wskaźników zawiera dwie okrągłe tarcze, otoczone kontrastującymi metalowymi obrzeżami. Taki design nadaje sportowy, trójwymiarowy charakter.

Wyraźnie skandynawskie wnętrze

Najbardziej charakterystyczną nową cechą w kabinie pasażerskiej jest unikalny, super-smukły panel centralny, który elegancko łączy konsolę z deską rozdzielczą. Panel centralny stanowi najwyższą warstwę wnętrza. Opisano go dokładniej w osobnej notce prasowej.

Jest również kolejna konsola w dachu, nawiązująca do panelu centralnego i kontynuująca temat centralnego systemu nerwowego samochodu.

Tapicerka T-Tec

Wnętrze jest dostępne w trzech kolorach: ciemnoszarym, lawa szarym i ciemnym beżowym. Każdy kolor wnętrza dostępny jest wraz z gamą odpowiadających mu kolorów tapicerki.

Skóra to jedna z czterech opcji tapicerki. Najbardziej innowacyjna tapicerka to Dala, ribbed textile z elementami T-Tec i widocznymi jasnymi szwami.

T-Tec to materiał specjalnie opracowany dla Volvo, inspirowany odzieżą sportową i nowoczesnymi akcesoriami podróżnymi. Kontrast między T-Tec a tkaniną – wraz z szwami w innym kolorze – wzmacnia dynamiczny wygląd samochodu.

Składane oparcia

Projekt kabiny z przodu, długa baza osi i inteligentna architektura pojazdu Volvo (VIVA) z instalacją silnika poprzecznie sprawiają, że nowy Volvo S40 ma przestronną kabinę.

Kabinę można przekształcać w elastyczny sposób, jak w przypadku innych modeli Volvo. Tylne siedzenie dzieli się na dwie sekcje i oparcia składają się. Oparcie fotela pasażera z przodu jest standardowo składane. Po złożeniu wszystkich siedzeń, podłoga ładunkowa jest całkowicie płaska.

Kometa w ruchu

Nowy Volvo S40 jest krótszy, ale jednocześnie szerszy i wyższy od swojego poprzednika, co tworzy więcej przestrzeni wewnętrznej. Maskę ma krótką, a profil kokpitu jest wyraźny. Ten chętny kształt, jakby samochód miał zamiar ruszyć do przodu, tworzy poczucie prędkości nawet w bezruchu. Jednocześnie stwarza dodatkową przestrzeń dla długiej kabiny pasażerskiej i obszernego miejsca na nogi z tyłu.

„Każdy, kto patrzy na nowego Volvo S40 z boku, ma wrażenie, że to kometa w ruchu. Delikatnie zaokrąglony przód, pociągłe linie i nagły tył generują wibracyjne poczucie prędkości,” komentuje Henrik Otto.

Rozstaw kół i baza osi zostały wydłużone, a zwisy przednie i tylne zmniejszone, co praktycznie umieszcza koło w każdym rogu. Przyczynia się to do sportowego wyglądu i zapewnia stabilne zachowanie na drodze. Długa baza osi umożliwia również wygodne szerokie tylne drzwi.

Smukła forma

Z góry nadwozie przypomina kształt opływowej skorupy łodzi motorowej, z zaokrąglonym dziobem, szeroką środkową częścią i zwężającym się rufą. Razem z szerokimi barkami, ten kształt kadłuba tworzy atletyczne wrażenie i przyczynia się do doskonałej aerodynamiki samochodu.

Drzwi nowego Volvo S40 mają profil wypukły, w przeciwieństwie do wklęsłego kształtu drzwi w innych modelach Volvo. Ta wypukła krzywizna wzmacnia atletyczny wygląd i zwiększa szerokość kabiny.

Wycieraczki są schowane pod tylną krawędzią maski. W lusterkach bocznych zintegrowano sygnalizatory zmiany kierunku, które są łatwo widoczne z boku.

Aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter Volvo S40, samochód można wyposażyć w pakiet designu składający się z bardziej wyrazistych listew progowych i spojlerów.

Na liście opcji dostępne są również nowo zaprojektowane aluminiowe felgi, w tym kombinacja kół/opon o średnicy 18 cali.

Prawdziwa tożsamość Volvo

Nowy Volvo S40 ma własny profil – a jednocześnie zachowuje wyraźne cechy rodzinne.

Kratka, z charakterystycznym przekrojem diagonalnym, ma poziomy wzór siatki w ciemnoszarym metalicznym kolorze, nawiązującym do Volvo S60 i S80. Maskę zdobi tradycyjny kształt litery V. Kontury nadwozia – klasyczne „barki” Volvo po obu stronach nadwozia – są również dziedziczone z reszty rodziny Volvo.

Szerokie barki to współczesna cecha Volvo, sygnalizująca moc i bezpieczeństwo. Z tyłu charakterystyczne lampy pokazują z największą klarownością, że to Volvo nadjeżdża.

Układy napędowe

Nowy Volvo S40 wyposażono w poprzeczny silnik pięciocylindrowy – unikalną cechę w tym segmencie.

Umożliwiło to zastosowanie nowych metod zmniejszania wymiarów zewnętrznych silnika. Efektem jest samochód oferujący wysoką wydajność i znakomite właściwości jezdne. Kompaktowe wymiary silnika przyczyniają się również do doskonałego bezpieczeństwa przy zderzeniu.

Podwozie zostało opracowane równolegle z nowymi silnikami w celu zapewnienia właściwości jezdnych na poziomie innych modeli sedan Volvo.

Nowa generacja silników o niezwykle kompaktowych wymiarach

Nowe silniki benzynowe to dalszy rozwój silników o niskim tarciu, które napędzają większe modele Volvo. Nowa generacja nazywa się RNC, gdzie C oznacza kompaktowy. Większość zewnętrznych komponentów silnika została zaprojektowana i zaaranżowana tak, aby montaż silnika zajmował wyjątkowo mało miejsca:

Układy wydechowe są nachylone w kierunku bloku silnika.
Manifoldy w silnikach turbo są odlewane razem z obudową turbo, aby zwiększyć kompaktowość.
Kompaktowy kolektor dolotowy został odlewany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym i prowadzi nad silnikiem. Wtryskiwacze paliwa są montowane w aluminiowym odcinku z powodów bezpieczeństwa.
Alternator, pompa wody i sprężarka klimatyzacji mają kompaktowy design i są bardzo efektywnie zaaranżowane.
Sprężarka klimatyzacji została przesunięta, aby była dobrze chroniona w przypadku kolizji.
Więcej miejsca między silnikiem a kabiną pasażerską

Efektem jest silnik, który jest o 7,8 cala węższy i o 1 cal krótszy od tego, który występuje w większych modelach Volvo. Taki kompaktowy format sprawia, że silnik jest lżejszy. W połączeniu z architekturą Volvo – montażem silnika w poziomie – przyczynia się to również do zwiększonego bezpieczeństwa przy zderzeniu, ponieważ jest więcej miejsca na deformację w komorze silnika.

Co jest również wyjątkowe, to fakt, że nowy S40 przeszedł szereg komputerowo symulowanych testów zderzeniowych bez zainstalowanego silnika. Silniki zostały zaprojektowane, aby mieściły się w pustej przestrzeni pozostałej po symulacji zderzenia. W przypadku kolizji silnik może być przesunięty o 5,9 cala do tyłu, zanim wał korbowy wejdzie w kontakt z poprzeczką w pobliżu przegrody.

Jest aż 2,8 cala wolnej przestrzeni nad silnikiem między głowicą cylindra a maską. To pozwala masce delikatnie się zginać, co zmniejsza ryzyko obrażeń głowy, jeśli samochód zderzy się z pieszym lub rowerzystą. Ta efektywna aranżacja jest częścią Inteligentnej Architektury Pojazdu Volvo (VIVA).

Potężne silniki dla płynnej jazdy

Nowe silniki pięciocylindrowe mają pojemność 2,4 i 2,5 litra. Pięć cylindrów i duża pojemność zapewniają wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach silnika – z szybkim przyspieszeniem.

Co więcej, silnik pięciocylindrowy o długim skoku ma bardziej harmonijny charakter, dzięki niskiemu poziomowi drgań i płynnej pracy.

Silniki w nowym Volvo S40 dzielą tę samą technologię, co jednostki napędowe pozostałych modeli Volvo w gamie:

Cztery zawory na cylinder i podwójny wałek rozrządu – dla wysokiej mocy i szybkiej reakcji.
Zmienny czas otwarcia zaworów (CVVT) – dla wysokiej mocy i wysokiego momentu obrotowego, w połączeniu z niższym zużyciem i zmniejszonymi emisjami.
Elektroniczny system zarządzania silnikiem z precyzyjną i adaptacyjną kontrolą – dla efektywnego spalania i dobrej wydajności.
T5 turbo z napędem na wszystkie koła

Nowy Volvo S40 T5 to najdynamiczniejszy model w ofercie. Posiada silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra połączony z turbosprężarką o niskim ciśnieniu. System turbo jest dostrojony tak, aby zapewniać wyjątkowy moment obrotowy przy niskich i wysokich obrotach. Wysoka i płaska krzywa momentu obrotowego zapewnia doskonałe przyspieszenie.

Silnik T5 oferuje maksymalnie 218 hp oraz 236 lb-ft momentu obrotowego.

Nowy Volvo S40 T5 wkrótce będzie dostępny z napędem na wszystkie koła. Wersja AWD zostanie zaprezentowana w połowie 2004 roku. Jak w przypadku innych modeli Volvo, system elektronicznie sterowany pochodzi od Haldex.

„Napęd na wszystkie koła zwiększa prestiż komercyjny samochodu i daje klientom szerszy wybór konfiguracji silnikowych,” wyjaśnia Peter Ewerstrand, kierownik projektu nowego Volvo S40.

Wybór dwóch silników

W USA nowy Volvo S40 będzie dostępny z wyborem dwóch silników pięciocylindrowych: silnik o pojemności 2,4 litra bez turbodoładowania produkuje 168 hp i 170 lb-ft momentu obrotowego, podczas gdy turbodoładowany silnik o pojemności 2,5 litra produkuje 218 hp i 236 lb-ft momentu obrotowego.

Skrzynie biegów z modeli R

Sześciobiegowa skrzynia manualna opracowana dla modelu S60 R i V70 R znalazła nowe miejsce w Volvo S40 T5. Sześć przełożeń do przodu jest rozłożone w taki sposób, aby łączyć szybkie przyspieszenie z wysoką prędkością maksymalną. Skrzynia ma potrójne synchronizatory i wyraźny wzór zmiany biegów z precyzyjnym wejściem.

Silnik bez turbodoładowania współpracuje z nową generacją pięciobiegowej skrzyni manualnej Volvo. Została ona dalej rozwinięta z potrójnymi synchronizatorami dla szybszej zmiany biegów i wyraźniejszego odczucia.

Adaptacyjna automatyczna skrzynia biegów

Automatyczna skrzynia biegów, która znajduje się w S60 i V70, jest oferowana w nowym Volvo S40. To pięciobiegowa jednostka z adaptacyjnym wzorem zmiany biegów, aby dostosować się do stylu jazdy kierowcy.

Włożono wiele wysiłku w dopasowanie wałów przegubowych i przegubów uniwersalnych do wysokich mocy silnika, co praktycznie eliminuje efekt skrętu podczas mocnego przyspieszenia.

Stabilne podwozie o wyjątkowych właściwościach jezdnych

Nowy Volvo S40 zostało opracowane w tym samym duchu co Volvo S60 i S80. Doświadczenie zdobyte z zaawansowanego Volvo S60 R stanowiło fundament dla nowego sportowego sedana S40.

„Nowoczesne Volvo powinno posłusznie odpowiadać na najdrobniejsze polecenia kierowcy – natychmiast i bez zbędnych ceregieli,” podkreśla Peter Ewerstrand. „Powinno być przyjemne w prowadzeniu, jak i bezpieczne. Jeśli chodzi o nowe Volvo S40, mieliśmy szczególnie wysokie ambicje od samego początku projektu. I jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników.”

Pięciocylindrowy układ napędowy stanowi podstawę właściwości premium. Rozwój podwozia został przeprowadzony na bazie modeli P2 (S60, V70 i S80). Niezależne zawieszenie z systemem wielowahaczowym z tyłu zapewnia doskonałą kombinację komfortu i responsywności. Szeroki rozstaw kół i długa baza osi, w porównaniu do obecnego modelu S40, przyczyniają się do stabilnego zachowania samochodu na drodze.

Geometria zawieszenia przedniego została starannie obliczona, aby zapewnić szybką i precyzyjną reakcję kierownicy, co zwiększa sportowy urok.

Kierownica jest elektro-hydrauliczna, z lekkim, wyraźnym i kontrolowanym odczuciem kierowania.

„Nowy układ napędowy i starannie dopasowane podwozie w połączeniu z wyjątkową sztywnością skrętną nadwozia, tworzą szczególnie sportowe i inspirujące doznanie z jazdy. To samochód, na który naprawdę czeka się na każdą okazję do prowadzenia,” obiecuje Peter Ewerstrand.

Bezpieczeństwo

Nowy Volvo S40 ustanawia standard w swojej klasie dzięki niezwykle wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa – zarówno w zakresie ochrony, jak i prewencji, i reprezentuje ewolucję motywu „Myślisz, a potem budujesz”, który rozpoczął się od nagradzanego SUV-a XC90.

Całość jest częścią Inteligentnej Architektury Pojazdu Volvo (VIVA), unikalnego podejścia do budowania samochodu, które integruje wszystko – od bezpieczeństwa przy zderzeniach, po dynamiczny styl i ekscytujące właściwości jezdne. To możliwe dzięki kilku współdziałającym jednostkom, w tym bardzo sztywnej karoserii, nowej strukturze przedniej oraz inteligentnemu systemowi informacji dla kierowcy, który jest pierwszym na świecie.

Systemy bezpieczeństwa zostały opracowane i przetestowane w Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars, najnowocześniejszym obiekcie tego typu na świecie. Przeprowadzono około czterdziestu testów w pełnej skali, aby upewnić się, że wszystkie komponenty pokładowe współdziałają, nie wspominając o niezliczonej liczbie symulacji komputerowych zderzeń.

Strefy zgniotu z zastosowaniem różnych gatunków stali

Podczas opracowywania nowego Volvo S40 celem było osiągnięcie wiodącego w klasie bezpieczeństwa, korzystając z nowego sposobu myślenia o tym, jak samochody deformują się w przypadku kolizji.

„Naszym celem jest budowanie samochodów, które są najbezpieczniejsze w swojej klasie, co dotyczy wszystkich modeli, w tym nowego Volvo S40,” mówi Ingrid Skogsmo, szef Centrum Bezpieczeństwa Volvo Cars.

W przypadku kolizji, warunki efektywnej deformacji są kluczowe. Ponieważ niezbędna deformacja jest absorbowana w ograniczonej odległości całkowitej, właściwości różnych materiałów muszą być w maksymalnym stopniu wykorzystywane, aby wchłonąć jak najwięcej przychodzącej energii.

„To trudne wyzwanie, ale podeszliśmy do niego w zupełnie nowy sposób,” potwierdza Ingrid Skogsmo. „Nazywamy to Inteligentną Architekturą Pojazdu Volvo.”

Przednia struktura nadwozia nowego Volvo S40 jest podzielona na kilka stref, z których każda ma inne zadanie w procesie deformacji. Zewnętrzne strefy odpowiadają za większość deformacji. Im bliżej siły kolizji jest do kabiny pasażerskiej, tym mniej materiały użyte ulegają deformacji. Celem jest, aby kabina pasażerska pozostała nienaruszona w większości kolizji.

Aby nadać każdej strefie odpowiednie właściwości, w różnych obszarach stosuje się różne gatunki stali. Używane są cztery różne gatunki stali. Oprócz konwencjonalnej stali do nadwozia, stosowane są trzy różne gatunki stali o wysokiej wytrzymałości: stal o wysokiej wytrzymałości, stal o wyjątkowej wysokiej wytrzymałości i stal o ultra wysokiej wytrzymałości.

Co jest również wyjątkowe, nowy S40 przeszedł szereg komputerowych symulacji zderzeń czołowych bez zainstalowanego silnika. Silniki zostały zaprojektowane, aby mieściły się w pustej przestrzeni pozostałej po symulacji zderzenia. W rzeczywistej kolizji silnik może być przesunięty do tyłu o 5,9 cala, zanim zetknie się z przegrodą.

Ten system strefowy pozwala na absorbowanie sił kolizyjnych w sposób wysoce genialny i efektywny.

Strefa deformacji przy niskiej prędkości

Przedni zderzak zawiera niezwykle sztywny poprzeczny element wykonany ze stali borowej. Mocowania do elementów podłużnych nadwozia są zaprojektowane w formie „skrzynek crashowych”, które absorbują siły generowane przez kolizję przy niskiej prędkości bez uszkodzenia pozostałej struktury nadwozia. Skrzynki crashowe można łatwo wymieniać po rozsądnych kosztach.

Strefa deformacji przy wysokiej prędkości

Proste odcinki elementów bocznych są wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, bardzo plastycznego materiału, który jest zoptymalizowany pod kątem absorpcji wysokiej energii. Ta strefa odpowiada za większość deformacji w przypadku kolizji.

Ponadto Volvo zdecydowało się włączyć górne poprzeczne elementy, ponieważ zapewniają one niezbędną ochronę, jeśli pojazd zderzy się na przykład z platformą ciężarówki lub nabrzeżem.

Strefa awaryjna

Odcinek poprzecznego elementu, który obraca się na zewnątrz w kierunku słupa A, zaprojektowano, aby działał jako bariera chroniąca przestrzeń kabinową oraz jako zapora przeciw deformacji. Projekt ten również pomaga zminimalizować możliwość, że przednie koło przeniknie do wnętrza, koło zamiast tego wspomaga absorbować siły kolizji. Ten odcinek jest niezwykle sztywny i wykonany z stali o wyjątkowo wysokiej wytrzymałości.

Trójstronne mocowanie

Sztywny poprzeczny element łączy słupy A i dolne elementy boczne. Po obu stronach tworzą one niezwykle sztywny trójstronny element mocujący, który pomaga zachować integralność kabiny pasażerskiej.

Nowa struktura przednia to jeden z wielu opatentowanych przez Volvo projektów bezpieczeństwa, i jest ważną częścią Inteligentnej Architektury Pojazdu Volvo.

VIVA: dobrze zaprojektowane silniki przyczyniają się do bezpieczeństwa przy zderzeniach

Dzięki efektywnej aranżacji silniki w nowym Volvo S40 są o 7,8 cala węższe niż silniki 2,4 i 2,5 litra zastosowane w S60 i V70. Ponieważ silniki są montowane poprzecznie, zmniejszona szerokość tworzy większą przestrzeń między silnikiem a kabiną pasażerską. W przypadku kolizji silnik można przesunąć do 5,9 cala do tyłu, zanim wał korbowy zacznie stykać się z poprzeczką w pobliżu przegrody.

Kolumna kierownicza może się zgiąć do 5,5 cala. W przypadku deformacji kolumna kierownicza przesuwa się poziomo, aby zapewnić optymalne położenie poduszki powietrznej.

W samochodach przeznaczonych na rynek północnoamerykański funkcja kolapsu dostosowuje się do użycia pasów bezpieczeństwa.

Więcej rozwiązań wspólnych z innymi modelami Volvo:

Składane pedały
Poduszki powietrzne dwustopniowe
Napinacze pasów bezpieczeństwa w przednich fotelach i zewnętrznych fotelach tylnych
Ograniczniki siły dla pasów bezpieczeństwa przednich
Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa w przednich siedzeniach (na rynkach europejskich również w tylnych)
W wersjach przeznaczonych na rynek północnoamerykański ograniczniki siły zostały zaprojektowane tak, aby ich działanie było dostosowane do pasażerów siedzenia (ze względu na położenie siedzenia w przód i w tył).

VIVA: System Ochrony Przy Uderzeniach w Bok wzmacnia nadwozie

Nowy Volvo S40 jest o 1,9 cala szerszy od swojego poprzednika. To tworzy dodatkowe miejsce na deformacje oraz zderzenia. W innych aspektach Volvo S40 ma ten sam rodzaj ochrony przy uderzeniach w bok, co S60 i S80, z systemem SIPS (Side Impact Protection System), bocznymi poduszkami powietrznymi i dmuchanymi zasłonami. Te zasłony mają zapewnić lepszą ochronę w wypadkach dachowania, poprzez wolne opróżnianie (około 3 sekund).

Poduszki powietrzne w bok są większe niż w poprzednim modelu S40, aby zapewnić bardziej skuteczną ochronę bioder i klatki piersiowej.

Kilka cech przyczynia się do sztywniejszego nadwozia i pomaga zapobiec deformacji boku w przypadku kolizji:

Wzmocniony, poprzeczny tubowy element między słupami A
Diagonalnie zamontowane elementy ze stali ultra wysokiej wytrzymałości w drzwiach
Słupy B, które zostały znacznie wzmocnione i są wymiarowane, aby zapewnić lepszą ochronę.
Nowy Volvo S40 zaprojektowano również z myślą o jak najlepszej ochronie w przypadku kolizji tylnych.

System Volvo zapobiegający obrażeniom szyi – WHIPS (Whiplash Protection System) – jest jednym z najskuteczniejszych na rynku. W przypadku poważnego uderzenia od tyłu, oparcie i zagłówek fotela podążają za ruchami ciała pasażera.

Fotele i oparcia mają szczególnie mocną konstrukcję, zaprojektowane tak, aby wytrzymały wysokie obciążenia od przedmiotów, takich jak nieskrępowany bagaż.

Ochrona dla innych uczestników ruchu

Design nowego Volvo S40 charakteryzuje się przednią częścią z gładkimi powierzchniami i zaokrąglonymi rogami. Krzywizny i panele są uformowane w taki sposób, aby zredukować ryzyko obrażeń dla pieszych i rowerzystów w przypadku wypadku. Dodatkowo przednia część ma strukturę pochłaniającą energię przed zderzakiem, aby pomóc zmniejszyć ryzyko obrażeń nóg.

Maska i przednie błotniki są zaprojektowane, aby pochłaniać energię kolizji, co pomaga zmniejszyć ryzyko obrażeń głowy. Ponadto kompaktowe nowe silniki benzynowe pozostawiają 2,8 cala wolnej przestrzeni między głowicą cylindra a maską.

Zbudowane z myślą o dzieciach

Podobnie jak reszta oferty Volvo, nowy Volvo S40 jest rozwijany z należytą uwagą na dzieci. Bezpieczeństwo struktury nadwozia i systemy bezpieczeństwa wnętrza są zaprojektowane i wymiarowane tak, aby chronić również najmłodszych pasażerów.

Oba zewnętrzne tylne siedzenia mogą być wyposażone w zintegrowane podkładki dla dzieci powyżej trzeciego roku życia.

Żadne fotele dziecięce nie powinny być stosowane w przednim fotelu pasażera w pojeździe wyposażonym w poduszkę powietrzną pasażera. Volvo zaleca, aby wszystkie dzieci poniżej 12 roku życia były zawsze prawidłowo zapięte w tylnych siedzeniach.

Stabilne właściwości jezdne

Nadwozie nowego Volvo S40 jest o 68 procent sztywniejsze niż jego poprzednik, dzięki nowoczesnemu projektowi nadwozia. Ta sztywność skrętna przyczynia się do stabilnego, przewidywalnego i konsekwentnego zachowania na drodze. Projekt podwozia samochodu, o szerokim rozstawie kół i długiej bazie osi, również pozytywnie wpływa na stabilność.

Przedni rozstaw kół wynosi 60,4 cala (o 2,5 cala szerszy niż w poprzednim modelu S40)
Tylni rozstaw kół wynosi 60,3 cala (o 2,2 cala szerszy)
Baza osi wynosi 103,9 cala (o 3 cale dłuższa)
Zawieszenie jest w pełni niezależne, z wahaczami sprężynowymi z przodu i systemem wielowahaczowym z tyłu. Tylne zawieszenie zapewnia pewien stopień pasywnego kierowania, aby przeciwdziałać tendencji do poślizgu.

Nowe Volvo S40 można wyposażyć w:

System antypoślizgowy STC (Stability and Traction Control).
System DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), który koryguje postęp i pozycję samochodu, jeśli wystąpi jakikolwiek znak poślizgu.
W połowie 2004 roku model Volvo S40 T5 będzie dostępny z napędem na wszystkie koła. Elektronicznie sterowany system AWD Volvo automatycznie rozdziela moment obrotowy, aby dopasować się do warunków drogowych i stylu jazdy, zapewniając stabilne i konsekwentne właściwości jezdne.

Doskonałe hamowanie

Nowe Volvo S40 ma niezwykle mocne hamulce ABS – z elektronicznym rozdziałem siły hamowania na tylne koła i automatyczną pomoc w awaryjnym hamowaniu – EBA (Emergency Brake Assistance). Przednie koła wyposażone są w wentylowane tarcze. Rozmiar tarczy dostosowany jest do mocy silnika (średnica do 16,5 cala).

Reflektory projektorowe

Reflektory wyposażone są w projektorowe światła drogowe. Skoncentrowana wiązka światła otoczona jest „aurą”, która pomaga nadjeżdżającym kierowcom ocenić odległość do samochodu.

Lampy bi-xenonowe (GDL) do świateł drogowych i mijania są dostępne jako opcja.

Dodatkowe sygnalizatory zmiany kierunku montowane bocznie w lustrach drzwi oraz zintegrowane światła markerowe z przodu i z tyłu czynią Volvo S40 łatwym do zauważenia z boku.

Ergonomiczne środowisko kierowcy

Ergonomicznie zaprojektowana pozycja siedzenia z wszystkimi instrumentami i kontrolami w odpowiednich miejscach zwiększa bezpieczeństwo jazdy. W tym zakresie Volvo S40 kontynuuje renomowaną tradycję Volvo. Posiada wygodne fotele kierowcy, regulowaną kierownicę oraz logicznie rozmieszczoną deskę rozdzielczą.

Oprócz tego, sterowanie systemem audio, tempomatem i systemem nawigacji z poziomu kierownicy zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Inteligentny system informacji dla kierowcy

Nowy Volvo S40 wprowadza IDIS – Inteligentny System Informacji dla Kierowcy.

IDIS to funkcja inspirowana technologią samolotów myśliwskich. System pomaga kierowcy unikać rozproszenia uwagi podczas jazdy.

Gdy ruch wymaga pełnej uwagi kierowcy, na przykład podczas wyprzedzania czy hamowania, sygnały z zintegrowanego telefonu GSM (niedostępny w USA) i pewne informacje poboczne są opóźniane do czasu, aż sytuacja stanie się spokojniejsza. Kierowcy powinni jednak zawsze koncentrować się w pełni na prowadzeniu pojazdu.

Funkcja IDIS nieustannie rejestruje aktywność kierowcy poprzez monitorowanie ruchów kierownicy, pedału przyspieszenia, funkcji kierunkowskazów, hamowania itp. Te informacje są przetwarzane i przy danym poziomie aktywności, informacje, które nie są niezbędne do bezpieczeństwa, są wstrzymywane.

IDIS jest standardem we wszystkich wersjach nowego Volvo S40; niezależnie od tego, czy samochód jest wyposażony w zintegrowany telefon (w amerykańskich samochodach nie będzie oferowany zintegrowany telefon).

IDIS jest przygotowane fabrycznie na nadchodzące systemy pokładowe do informacji i komunikacji. Im więcej takich funkcji posiada samochód, tym większa korzyść z zastosowania IDIS.

BEZPIECZEŃSTWO

Holistyczne podejście Volvo do bezpieczeństwa obejmuje nie tylko ochronę i bezpieczeństwo prewencyjne, ale także osobiste bezpieczeństwo. Nowy Volvo S40 zaprojektowano tak, aby zapewnić skuteczną ochronę dla pasażerów i ich mienia, zarówno w ruchu, jak i podczas parkowania.

Poziom ochrony przed kradzieżą jest bardzo wysoki, dzięki bliskiej współpracy z Thatcham, wiodącym na świecie centrum badawczym i technologicznym w branży motoryzacyjnej. Nowy Volvo S40 jest wyposażony w szereg funkcji ochronnych, takich jak:

Elektroniczny immobilizer
Elektroniczne „znakowanie” przeciwdziałające kradzieży
Unikalnie identyfikowane moduły sterujące
System audio jako integralna część pokładowego systemu elektrycznego
Staranna selekcja materiałów i technologii

Nowy Volvo S40 jest produkowane w jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych na świecie. Metody produkcji, a także materiały i substancje stosowane w produkcji, są wybierane w celu minimalizacji ryzyka dla zdrowia, zarówno dla pracowników produkcyjnych, jak i dla ludzi spoza zakładu.

Przykłady: Materiały do wstępnego traktowania nadwozia wolne od chromu, farby na bazie wody, materiały wolne od CFC.

Technologie pokładowe zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować wpływ na otaczające środowisko w postaci niskich emisji spalin.

Przykłady: Silniki aluminiowe o niskim tarciu, katalizatory z technologią trójdrożną – umieszczone blisko silnika, czujnik tlenu (sonda lambda) zarówno przed, jak i za katalizatorem; system odzyskiwania pary paliwowej (EVAP).

Jak wszystkie samochody Volvo, nowy Volvo S40 zaprojektowano z myślą o wysokim wskaźniku recyklingu.

Przykłady: 85 procent wagowo materiałów w samochodzie może być poddawanych recyklingowi; komponenty plastikowe są oznaczone w celu ułatwienia recyklingu; do produkcji niektórych elementów wykończenia wnętrza używane są ftalany i materiały z włókien drzewnych.

Niższe zużycie paliwa i niższe emisje

Nowe silniki benzynowe to dalszy rozwój niskotarciowych silników Volvo.

Kolektor i jednostka turbo zostały odlane razem w stali odlewniczej o wysokiej zawartości stopów, która jest szczególnie odporna na wysokie temperatury (1050°). Konstrukcja kolektora pomaga zredukować nagrzewanie się wokół turbosprężarki i poprawia efektywność chłodnicy powietrza.

Dzięki temu silnik może pracować na chudszej mieszance paliwowej, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa i emisji spalin, szczególnie podczas jazdy z dużymi prędkościami.

Nowy plastikowy kolektor dolotowy również przynosi pozytywne efekty w zakresie ochrony środowiska. Minimalna zdolność przewodzenia ciepła materiału plastikowego prowadzi do chłodniejszego powietrza dolotowego, a tym samym do bardziej efektywnego spalania.

1.6L 5MT FWD (100 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1596 Cm3
Moc74 Kw @ 6000 Rpm
101 Hp @ 6000 Rpm
99 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy111 Lb-Ft @ 4000 Rpm
150 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna114.9 Mph (185 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieVentilated Tarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość176.2 In (4475 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2698.5 Lbs (1224 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968.3 Lbs (1800 Kg)
Spalanie miasto24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Spalanie trasa40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Średnie spalanie32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

1.8L 5MT FWD (125 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc92 Kw @ 6000 Rpm
125 Hp @ 6000 Rpm
123 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy122 Lb-Ft @ 4000 Rpm
165 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna124.3 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2797.7 Lbs (1269 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4078.6 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto23.3 Mpg Us (10.1 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

2.0L 5MT FWD (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc107 Kw @ 6000 Rpm
145 Hp @ 6000 Rpm
143 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 4500 Rpm
185 Nm @ 4500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna130.5 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2797.7 Lbs (1269 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4078.6 Lbs (1850 Kg)
Spalanie miasto23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2177 G/Km

2.4i 5MT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2435 Cm3
Moc125 Kw @ 6000 Rpm
170 Hp @ 6000 Rpm
168 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 4400 Rpm
230 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna136.7 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna3159 Lbs (1433 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2203 G/Km

2.4L 5MT FWD (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2435 Cm3
Moc103 Kw @ 5000 Rpm
140 Hp @ 5000 Rpm
138 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy162 Lb-Ft @ 4000 Rpm
220 Nm @ 4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna127.3 Mph (205 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3159 Lbs (1433 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto19.1 Mpg Us (12.3 L/100Km)
Spalanie trasa36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

T5 5MT FWD (220 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2521 Cm3
Moc162 Kw @ 5000 Rpm
220 Hp @ 5000 Rpm
217 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1500 Rpm
320 Nm @ 1500 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna149.1 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna3206 Lbs (1454 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Spalanie trasa36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
Średnie spalanie27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Emisja CO2208 G/Km

1.6L D 5MT FWD (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1560 Cm3
Moc81 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
109 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy177 Lb-Ft @ 1750 Rpm
240 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony195/65 R15
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna2839.6 Lbs (1288 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4166.7 Lbs (1890 Kg)
Spalanie miasto37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

2.0L D 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc100 Kw @ 4000 Rpm
136 Hp @ 4000 Rpm
134 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 2000 Rpm
320 Nm @ 2000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna130.4 Mph (210 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna3223 Lbs (1462 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4255 Lbs (1930 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

D5 5AT FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL5
Pojemność2401 Cm3
Moc132 Kw @ 4000 Rpm
179 Hp @ 4000 Rpm
177 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1750 Rpm
350 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika16.4 Galony (62.1 L)
Prędkość maksymalna139.8 Mph (225 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55 R16
Długość175.9 In (4468 Mm)
Szerokość69.7 In (1770 Mm)
Wysokość57.2 In (1453 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.4/60.3 In (1
Rozstaw osi103.9 In (2639 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.3 Cuft (405 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Turning Circle36.4 Ft (11.1 M)
Masa własna3135 Lbs (1422 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453.3 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Spalanie trasa42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2184 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.