2005 Buick LaCrosse

Buick wprowadził model LaCrosse w 2004 roku jako następcę modeli Regal i Century w swojej ofercie, oferując klientom luksusowy samochód o gładkiej jeździe.

Amerykańska marka luksusowa obchodziła już stulecie, gdy wprowadziła nazwę LaCrosse do swojego asortymentu. Buick zbudował go na mocno zmodernizowanej platformie W-Body, która była wykorzystywana w Pontiac Grand Prix, a model był dostępny wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan. Zyskał uznanie za gładką jazdę i komfortowe siedzenia. Dodatkowo, był pierwszym samochodem w 2006 roku, który otrzymał certyfikat SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle) w Kalifornii, co pomogło zwiększyć sprzedaż producenta.

Jednym z największych atutów samochodu był jego wygląd. Z poczwórnymi reflektorami, przedni pas przypominał Jaguara, a szeroka owalna krata, w której centralnie umieszczono emblemat Buick, nadawała pojazdowi luksusowy charakter. Na zderzaku producent dodał kilka chromowanych akcentów, które uzupełniały te otaczające górną kratę. Dolna część zderzaka miała dodatkowy wlot powietrza oraz zestaw lamp przeciwmgielnych po obu stronach.

Z profilu, długi rozstaw osi i płynne linie sprawiały, że LaCrosse wyglądał elegancko i gotowy na podróże transkontynentalne. Kolorowe pokrywy lusterka i chromowane klamki podkreślały luksusowy wygląd samochodu. Długi dach miał nachyloną tylną szybę, a za nią znajdowała się krótka pokrywa bagażnika. Na koniec, z tyłu, światła tylne zamontowane w rogach inspirowały się europejskimi pojazdami, głównie z klasy E Mercedesa (W211). Buick oferował pojazd w trzech poziomach wyposażenia: CX, CXL i CXS. Pierwsze dwa modele miały 16-calowe felgi aluminiowe, natomiast ostatni dysponował 17-calowymi.

W środku producent oferował do sześciu miejsc, z opcjonalnymi kanapami w obu rzędach, podczas gdy wszystkie wersje standardowo miały pięć miejsc. Buick zainstalował klasyczny, ale elegancki kokpit, z drewnianymi wykończeniami na desce rozdzielczej i drzwiach, które były uzupełnione chromowanymi akcentami. Wersje z dwoma fotelami przednimi miały szeroki środkowy konsol, w którym znajdował się wybierak biegów, a przyciski i pokrętła systemu stereo CD oraz klimatyzacji wypełniały centralny panel. Przed kierowcą znajdował się zaokrąglony zestaw wskaźników, w którym centralnie ulokowano prędkościomierz. Obrotomierz znajdował się po lewej stronie, a wskaźnik paliwa i temperatura płynu chłodzącego po prawej. Pomimo długiego rozstawu osi pojazdu, przestrzeń na nogi z tyłu nie była imponująca, ale przynajmniej producent oferował LaCrosse zarówno z tapicerką materiałową, jak i skórzaną, aby nadać mu luksusowy wygląd. Ostatnim, ale nie mniej ważnym aspektem, była standardowa tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40.

Pod maską Buick zainstalował słynny silnik V6 o pojemności 3,8 litra, który był obecny w rodzinie GM przez lata. Dodatkowo na liście opcji znajdował się mocny silnik V8 LS4 o pojemności 5,4 litra. Wszystkie wersje były połączone z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na przednie koła.

 Buick przekształca swoją ofertę samochodów osobowych, zaczynając od zupełnie nowego modelu 2005 LaCrosse – luksusowego średniej wielkości sedana o nowoczesnym designie zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, z mocnym nowym silnikiem oraz nowymi standardami komfortu, ciszy i responsywnego prowadzenia.

LaCrosse, będący następcą udanych modeli Regal i Century, sygnalizuje przyszły kierunek Buick, podczas gdy marka odnawia i rozwija swoją linię pojazdów w ciągu najbliższych kilku lat. Zgodnie z tradycją Buick, nacisk kładziony jest na płynność mocy, elegancki design, starannie wykonane wnętrza oraz komfortową, ale kontrolowaną jazdę.

Wybór mocy

LaCrosse dostępny jest w trzech wersjach, z dwoma jednostkami napędowymi: dobrze wyposażonym CX, eleganckim CXL oraz sportowym CXS. CX i CXL zasilane są jednym z najbardziej uznawanych silników w ofercie GM, 3800 3.8L V-6, teraz w wersji Series III. Nowa wersja nagradzanego silnika 3800 generuje szacunkowo 200 koni mechanicznych (149 kW). Nowością są elektroniczna kontrola przepustnicy, która poprawia reakcję silnika i efektywność paliwową, a także strukturalne ulepszenia dla cichszej pracy. Szacowana ekonomia paliwowa to 20 mpg w mieście i 29 mpg na autostradzie.

W standardzie CXS znajduje się silnik 3.6L V-6 VVT (zmienne zapłon), który generuje 240 koni mechanicznych (179 kW). Jest to jeden z nowej generacji silników “high feature” General Motors, ten luksusowy, aluminiowy silnik ma podwójne wałki rozrządu i cztery zawory na cylinder. Jego w pełni zmienne czasy otwarcia zaworów dolotowych i wydechowych zapewniają znakomitą elastyczność, osiągając 90% szczytowego momentu obrotowego silnika tam, gdzie jest to najbardziej przydatne, pomiędzy 1500 a 6000 obr/min. Ekonomia paliwowa to szacunkowe 19 mpg w mieście i 28 mpg na autostradzie.

Płynna i zwrotna jazda oraz prowadzenie

Komponenty jazdy i prowadzenia w LaCrosse to w 80% nowe elementy, w porównaniu do Regal, aby zapewnić płynną, a jednocześnie kontrolowaną jazdę w każdych warunkach drogowych. Wartościowe ulepszenia obejmują amortyzatory rebound, które są cztery razy dłuższe dla lepszego tłumienia; dostosowane układy kierownicze dla lepszej reakcji oraz bardziej precyzyjne prowadzenie przy wyższych prędkościach; oraz nowy aluminiowy stelaż silnika i system mocowania dla cichszej i płynniejszej pracy napędu. Zawieszenie Gran Touring, standardowe w CXS, ma jeszcze większe stabilizatory i bardziej responsywne cechy prowadzenia.

LaCrosse ma nowy czterotłoczkowy system hamulcowy, który jest większy i bardziej wytrzymały. Rozmiary kół zwiększono o cal do 16 cali w CX i CXL w porównaniu do Regal i Century, oraz do 17 cali w sportowym CXS. LaCrosse ma także opony o wyższej wydajności i mniejszym współczynniku aspektu z specjalnie zaprojektowanym bieżnikiem oraz trzema poziomami kontroli trakcji, w tym systemem poprawy stabilności GM StabiliTrak – po raz pierwszy w średniej wielkości sedanie Buick.

StabiliTrak pomaga kierowcy utrzymać kontrolę w nagłych manewrach, szczególnie w warunkach niskiej przyczepności, podczas nagłych zmian pasa ruchu i manewrów unikania.

StabiliTrak wspomaga pojazd w utrzymaniu zamierzonego kursu kierowcy, stosując siłę hamowania na każdym rogu pojazdu niezależnie od użycia pedału hamulca przez kierowcę.

StabiliTrak korzysta z czujnika położenia pedału gazu, czujnika ciśnienia w cylindrze głównym hamulca oraz czujnika kąta kierownicy jako wejścia do interpretacji zamierzonej ścieżki kierowcy i decyzji, czy przyspieszyć, czy zwolnić pojazd. StabiliTrak używa również tych czujników, a także akcelerometru bocznego i czujnika prędkości obrotowej, aby określić rzeczywistą ścieżkę pojazdu.

Jeśli różnica pomiędzy zamierzoną ścieżką kierowcy a rzeczywistą ścieżką pojazdu stanie się wystarczająco duża, StabiliTrak podejmuje odpowiednie działania, aby pomóc kierowcy w utrzymaniu zamierzonej drogi. Jeśli pojazd zaczyna „odśnieżać” lub nadsterować, StabiliTrak zastosuje hamulec tylni wewnętrzny, aby pomóc w skręcie pojazdu. Jeśli pojazd zaczyna „wychylać się”, StabiliTrak zastosuje hamulec przedni zewnętrzny, aby wyprostować pojazd. StabiliTrak jest zintegrowany z systemami kontroli trakcji i ABS.

'QuietTuning’ dla nowych poziomów ciszy

LaCrosse korzysta z QuietTuning, całościowego podejścia mającego na celu redukcję niepożądanych hałasów i wibracji w całej strukturze nadwozia, aby zapewnić najlepszą w swojej klasie ciszę.

Przykłady to zastosowanie laminatu akustycznego na szybie przedniej i bocznych szybach; laminat Quiet Steel w obszarze przedniej części deski rozdzielczej; rozszerzone tłumiki w słupkach dachowych, aby blokować ścieżki hałasu; szerokie zastosowanie materiału tłumiącego dźwięk w całej dolnej strukturze nadwozia; oraz materiał dźwiękochłonny w komorze silnika, pasażerskiej i ładunkowej LaCrosse.

Rzeźbiony zewnętrzny wygląd, ręcznie wykonane wrażenie wnętrza

Zewnętrzna część LaCrosse ma rzeźbiony, smukły kształt, który zawiera mocny design przodu, który jest jednoznacznie Buick, oraz elegancką obecność z każdej perspektywy. Precyzyjne dopasowanie paneli karoserii i bliskie dopasowanie nadkola do opon podkreślają wysoką jakość inżynierii LaCrosse i nadają mu zwrotny wygląd. Chromowane akcenty i diamentowy design reflektorów oraz lamp tylnych dodają elegancji.

Koncentracja Buick na tworzeniu starannie wykonanej stylistyki odzwierciedla się we wnętrzu LaCrosse. Jego czysty, ergonomiczny design wykorzystuje wysokiej jakości materiały o miękkiej fakturze, a także gustowne akcenty chromowe i drewnopodobne. Efekt całościowy to środowisko zarówno eleganckie, jak i komfortowe, z dużą uwagą poświęconą dopasowaniu elementów dla precyzyjnego odczucia w całym wnętrzu.

Dostępny w konfiguracji pięcio- lub sześciomiejscowej, LaCrosse ma więcej miejsca na nogi z tyłu niż poprzednie średniej wielkości modele Buick dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 1,5 cala (38,1 mm). Zwiększono również przestrzeń na biodra z przodu i z tyłu. Modele pięcioosobowe wyposażone są w szeroką centralną podłokietnik z głębokim miejscem do przechowywania oraz dźwignię zmiany biegów umieszczoną na konsoli. Modele sześciomiejscowe mają dźwignię zmiany biegów umieszczoną na kolumnie i charakteryzują się „składanym” oparciem, które może zostać przekształcone w przestronną konsolę środkową/podłokietnik z dużą skrzynią na przechowywanie.

Luksusowe wyposażenie wewnętrzne

W związku z pozycjonowaniem LaCrosse jako luksusowego sedana, standardowe cechy we wszystkich modelach obejmują zdalny dostęp bezkluczykowy, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, automatyczne programowalne zamki drzwi z zabezpieczeniem przed zablokowaniem, elektryczne okna z funkcją szybkiego opuszczania okna kierowcy, sześciogłośnikowe radio stereo z odtwarzaczem CD oraz pełne oświetlenie wnętrza z opóźnionym oświetleniem przy wejściu/wyjściu oraz przyciemnianiem stylu teatralnego. LaCrosse CX ma tapicerkę materiałową, podczas gdy CXL i CXS mają skórzane pokrycia siedzeń premium.

Dostępne elementy komfortu i wygody obejmują elektrycznie przesuwany panoramiczny dach; podgrzewane przednie siedzenia; przyciski sterujące audio i klimatyzacją umieszczone na kierownicy; oraz ulepszenia systemu stereo, takie jak zmieniacz płyt CD na sześć płyt w desce rozdzielczej, odtwarzacz MP3, Concert Sound III oraz XM Satellite Radio (tylko w kontynentalnych Stanach Zjednoczonych).

Nowe funkcje bezpieczeństwa i zabezpieczenia

LaCrosse ma także poduszki powietrzne o podwójnym etapie dla dodatkowej ochrony pasażerów z przodu. Poduszki powietrzne o podwójnym etapie mają na celu zmniejszenie ryzyka obrażeń spowodowanych przez ich działanie. Gdy jednostka sterująca systemu poduszek powietrznych wykryje uderzenie, ustala, czy wypadek jest wystarczająco poważny, aby wywołać uruchomienie, oraz czy podstawowy stopień napełnienia jest wystarczający. Podstawowy etap uruchamia się w większości czołowych uderzeń wymagających dodatkowej ochrony poduszką powietrzną, podczas gdy drugi etap jest zaprojektowany do aktywacji w bardziej poważnych czołowych kolizjach.

LaCrosse ma także mocniejszą strukturę „klatki bezpieczeństwa” oraz nowy aluminiowy stelaż silnika o pełnym obwodzie, który kieruje siły uderzenia z dala od pasażerów.

System bezpieczeństwa i zabezpieczeń OnStar z rocznym subskrypcyjnych planem „Safe & Sound” jest standardowy w LaCrosse. LaCrosse wyposażony jest w nowe, szóste pokolenie sprzętu OnStar z cyfrowym i analogowym zasięgiem. Sprzęt Gen 6 zawiera również ulepszone możliwości rozpoznawania mowy w trybie głośnomówiącym, w tym bardziej intuicyjne ciągłe wybieranie cyfr oraz poprawioną dokładność rozpoznawania głosu. OnStar jest wiodącym dostawcą usług bezpieczeństwa, ochrony i informacji w pojazdach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Korzystając z sieci satelitarnej GPS oraz technologii bezprzewodowej, OnStar oferuje podstawowe usługi bezpieczeństwa i osobiste dzwonienie OnStar, co pozwala kierowcom na wykonywanie i odbieranie połączeń głosowych aktywowanych bez użycia rąk, korzystając z potężnego systemu cyfrowego/analogowego o mocy trzech watów oraz zewnętrznej anteny dla lepszego zasięgu.

System zabezpieczeń PASSLock III z immobilizatorem silnika również jest standardowy.

W LaCrosse dostępne są poduszki powietrzne boczne w formie kotary, które działają jak osłona w momencie uruchomienia, rozwijając się z szyny dachowej pomiędzy słupkiem A a słupkiem C. Gdy poduszka jest uruchamiana podczas umiarkowanego do poważnego uderzenia bocznego, jest nieco skierowana w stronę okna, aby zapewnić ochronę pasażerom siedzącym z przodu i z tyłu na zewnętrznych miejscach.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.