GM wprowadził znaczną aktualizację modelu Aveo w 2005 roku, oferując go w wersji trzy- i pięciodrzwiowej hatchback oraz czterodrzwiowej sedan.
W 2005 roku Europa przeszła na standardy Euro4, co zmusiło większość producentów samochodów do szybkiej adaptacji. W odróżnieniu od wcześniejszych wymogów dotyczących emisji spalin, nowe normy wprowadzały również kilka systemów bezpieczeństwa. W związku z tym Chevrolet musiał zainwestować dodatkowe środki i przejść z wersji T200 do T250.
Dziwnie było to, że Aveo Sedan nie dzielił przedniego wyglądu ze swoimi hatchbackowymi odpowiednikami. Zamiast tego posiadał konwencjonalnie wyglądające reflektory o mdłym designie, przypominające czasy bio-designu. Pomiędzy nimi, podzielona na maskę silnika i przedni zderzak, znajdowała się atrapa chłodnicy z poziomą listwą, na której umieszczono logo Chevroleta. W zależności od wersji wyposażeniowej, Chevrolet dodawał również parę lamp przeciwmgielnych w dolnej części obciążonego zderzaka. Z boku, jednak, nie przypominał hatchbacka z wydłużonym bagażnikiem; wyglądał, jakby od początku zaprojektowano go w ten sposób. I to była dobra rzecz. Aby jednak obniżyć koszty produkcji, tylny zderzak został wyposażony w lampy tylne umieszczone w rogach.
Wnętrze samochodu wyglądało dość przeciętnie. Materiały, z których wykonano tapicerkę oraz twarde plastikowe elementy, nie cieszyły się dużym uznaniem klientów, jednak były niedrogie. Deska rozdzielcza posiadała mały zestaw wskaźników, gdzie plastikowe elementy starały się imitować aluminium. Z tyłu, wąska kanapa była głównie przeznaczona dla dwóch dzieci, a przestrzeń nad głową nie była zbyt hojna.
GM oferował samochód z wyborem czterech silników, w zależności od rynku. Niektóre wersje były również wyposażone w czterobiegową automatyczną skrzynię biegów.
- Dynamiczny model czterodrzwiowy: Nowy design
- Dużo miejsca dla pasażerów i ich bagażu
- Wydajny: Ekonomiczne silniki zgodne ze standardem Euro 4
Frankfurt. Nowy Aveo to kolejny atrakcyjny model w ofercie Chevroleta. Czterodrzwiowy sedan typu notchback, dostępny z silnikiem o pojemności 1.2 lub 1.4 litra, zostanie zaprezentowany po raz pierwszy w Europie na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie (15-25 września 2005). Oprócz sprawdzonej technologii, głównymi cechami nowego modelu z napędem na przednie koła są nowoczesny design oraz niezwykle dużo miejsca jak na auto klasy kompaktowej. Nowicjusz (długość/szerokość/wysokość: 4310/1710/1495 mm) ma trafić na rynek europejski wiosną 2006 roku. W sumie będzie sprzedawany w ponad 120 krajach na całym świecie.
„Nowy Aveo doskonale wpisuje się w naszą filozofię produktową” – mówi Erhard L. Spranger, dyrektor generalny Chevrolet Europe. „Dzięki prostemu designowi i dużej przestrzeni, oferuje szczególnie młodym rodzinom więcej samochodu za ich pieniądze.” To potwierdza dorosły wygląd czterodrzwiowego sedana. Pod względem technicznym ma bardzo niewiele wspólnego ze swoim poprzednikiem. Jedynymi elementami, które zostały przeniesione, są duże części platformy nadwozia, przednia szyba i boczne okna. W rezultacie, optycznie różni się jeszcze bardziej od wersji hatchback z trzy i pięcioma drzwiami Kalos.
Kontury: Wyraźny język projektowania dominuje w nowym wyglądzie notchbacka
Chevrolet Aveo został zaprojektowany w koreańskim centrum stylizacji GM Daewoo. Najbardziej wyraźnym wyrazem nowej linii designu w tym sedan jest przednia sekcja, gdzie najbardziej rzucające się w oczy cechy to trójwymiarowe reflektory, które głęboko sięgają w maskę silnika i przednie błotniki, oraz kratka chłodnicy, osadzona w masywnych chromowanych listwach. Krzyżowa klamra z emblematem Chevroleta to prawdziwy element przyciągający wzrok w centrum. Te optyczne elementy przedniej sekcji Aveo nadają pewną dynamikę, podobnie jak wyraziste krawędzie w kształcie litery V na masce silnika. Linia charakterystyczna maski biegnie do potężnie wyglądającego przedniego zderzaka i, w połączeniu z okrągłymi lampami przeciwmgielnymi z czarną ramką, wzmacnia sportowy wygląd czterodrzwiowego notchbacka.
Nowy Chevrolet Aveo zatem nie tylko wygląda bardziej dynamicznie niż jego poprzednik, ale jest także bardziej dojrzały. Świadczy o tym rozciągnięta sylwetka z rosnącą linią boczną, wyraźnymi ramionami i progami drzwi w kolorze nadwozia. Dodatkowo podkreślają to długie zewnętrzne klamki drzwi oraz nowo zaprojektowane koła 15″. Tył Aveo ma klarowną strukturę. Z chromowaną listwą przebiegającą na całej szerokości i odważnie ukształtowanymi tylnymi lampami, nawiązuje do niektórych cech projektowych przedniej sekcji.
Duże korzyści: Przestronne wnętrze i bogate wyposażenie
Dzięki swoim wymiarom zewnętrznym i rozstawowi osi wynoszącemu 2480 mm, nowy sedan Chevroleta wyraźnie podkreśla, że nie należy do najmniejszych w swojej klasie. Wręcz przeciwnie: jego przestronne zewnętrzne wymiary odzwierciedlają się również w bardzo przestronnym wnętrzu. Z przykładowym miejscem na ramiona wynoszącym 1362 mm z przodu i 1340 mm z tyłu, Aveo jest najlepsze w swojej klasie. Równie imponujące są przednia przestrzeń na nogi wynosząca 1048 mm (tył: 898 mm) i przestrzeń na głowę wynosząca 998 mm (950 mm). A kiedy trzeba przewieźć bagaż, bagażnik Aveo ma pojemność 400 l (standard VDA). Wygodne składane tylne siedzenia znacznie zwiększają przestrzeń ładunkową.
Wnętrze czterodrzwiowego Aveo jest bardzo przyjazne dla pasażerów. Oprócz nowo zaprojektowanej deski rozdzielczej i konsoli centralnej, nowa linia materiałów na siedzeniach i bocznych wykończeniach wnętrza kształtuje ogólny obraz. Wraz z wieloma funkcjami zwykle spotykanymi w wyższej klasie pojazdów, wszystko to składa się na przyjemną atmosferę „feel-good” dla pasażerów. Bogaty zestaw standardowego wyposażenia obejmuje automatyczną klimatyzację, elektryczne szyby, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne oraz centralne zamki z zdalnym sterowaniem. Standardowe funkcje bezpieczeństwa obejmują stabilną komorę pasażerską z precyzyjnie zdefiniowanymi ścieżkami obciążenia, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, poduszki powietrzne z przodu i z boku oraz napinacze pasów. Dzięki doskonałemu systemowi mocowania Isofix, instalacja fotelików dziecięcych z tyłu to prawdziwa bułka z masłem.
Precyzja: Nowoczesna konstrukcja podwozia zapewnia bezpieczne prowadzenie
Nowoczesna konstrukcja podwozia sedana Chevroleta z przednimi kolumnami McPhersona i tylnym zawieszeniem na belce skrętnej zapewnia wysoki komfort jazdy i aktywne bezpieczeństwo. Do tego dochodzi szeroki rozstaw kół Aveo, z przodem wynoszącym 1450 mm i tyłem 1430 mm, oba stanowiące jedne z najlepszych w klasie. Mechanizm kierowniczy jest zamontowany na poprzeczniku przedniego zawieszenia, co eliminuje szorstkość i zapewnia bardziej precyzyjne i stabilne prowadzenie. Standardowy zmienny wspomagany układ kierowniczy z przekładnią zębatą zapewnia sedanowi z napędem na przednie koła doskonałą zwrotność. Oprócz tego, to techniczne rozwiązanie zapewnia kierowcy dokładną kontrolę nad kierowaniem w każdej sytuacji i również, jak standardowy czterokanałowy ABS, przyczynia się do aktywnego bezpieczeństwa.
Moc: Silnik klasy premium z technologią 4-zaworową i zmiennym systemem dolotu powietrza
Kupujący mają do wyboru dwa silniki benzynowe o czterech cylindrach, które napędzają nowy Chevrolet Aveo. Pierwszy ma wtrysk wielopunktowy i pojemność 1150 cm3. Generuje 53 kW/72 hp i osiąga maksymalny moment obrotowy 104 Nm przy 4400 obr./min. Podobnie jak jego większa siostra o pojemności 1.4 litra, standardowo wyposażona jest w pięciobiegową skrzynię ręczną i spełnia standard emisji Euro 4, który wejdzie w życie w 2006 roku. Silnik o czterech zaworach 69 kW/94 hp z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 130 Nm przy 3400 obr./min ma dwa wałki rozrządu w górnej części i zmienny system dolotu, który zapewnia szczególnie wysoką przepustowość powietrza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, zapewniając tym samym wysoki poziom momentu obrotowego.