2005 Citroen C6

W 2005 roku Citroën wprowadził model C6 jako swój flagowy samochód, ale jego sukces był co najmniej słaby, sprzedano mniej niż 30 000 egzemplarzy w ciągu sześciu lat.

Francuski producent samochodów próbował stworzyć godnego następcę serii XM. W 1999 roku zaprezentował więc koncepcyjny model Citroën C6 Lignage, na którym oparty został C6. Jednak ostateczny produkt znacznie różnił się od prototypu, a sprzedaż utrudniały osiągi samochodu oraz kryzys finansowy, który mocno wpłynął na sektor motoryzacyjny w latach 2008-2011. Dodatkowo pomysł na francuski samochód luksusowy nie do końca odpowiadał europejskim gustom.

Od czasów słynnego modelu DS, Citroën starał się stworzyć samochód o podobnym sukcesie w segmencie premium. Pomimo wszystkich starań, nie udało mu się to. Przedni zderzak był zaokrąglony, z opadającymi reflektorami i wyrazistym logo na masce, które rozciągało się chromowanymi liniami na bokach. Aerodynamiczny profil z nadwoziem w stylu hatchback ukrywał klasyczną konstrukcję, ponieważ tylna szyba nie otwierała się. Nie mniej jednak, producent nie zastosował połowicznych osłon dla tylnych kół, jak to miało miejsce w słynnym modelu DS z 1955 roku.

Wnętrze wykończone skórą było luksusowe, stworzone dla tych, którzy pragnęli podróżować w komfortowych warunkach. Z przodu Citroën zamontował parę foteli kubełkowych, niemal bez bocznych wsparć, a z tyłu umieścił płaską ławkę, na której mogły usiąść trzy osoby. Mimo opadającej linii dachu, dla pasażerów było wystarczająco dużo miejsca na głowę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.