REKLAMA
2005 Dodge Dakota Club Cab

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2005 Dodge Dakota Club Cab

Przejdź do galerii zdjęć2005 Dodge Dakota Club Cab

Trzecia generacja Dodge Dakota została zaprezentowana w 2004 roku jako model na rok 2005 i weszła do segmentu średniej wielkości pickupów, dostępna w dwóch wersjach kabiny: Club Cab i Quad Cab.

Wprowadzona w czasach DaimlerChryslera, trzecia generacja Dodge Dakota była większa, potężniejsza i mocniejsza od swojego poprzednika. Dzieliła podzespoły z Dodge Durango i Mitsubishi Raider, a także miała nowy układ napędowy i ulepszone silniki. Co więcej, porzuciła stary silnik rzędowy, który Chrysler przejął od American Motor Corporation. Jednak wszystkie te zalety nie miałyby znaczenia, gdyby stylizacja nie była odpowiednia. Amerykańska marka trafiła w dziesiątkę, sprawiając, że klienci zakochali się w wyglądzie tego średniej wielkości pickupa.

Na przodzie, Dodge Dakota Club Cab z 2005 roku miał wyższy grill w kształcie krzyża, charakterystyczny dla marki. W zależności od wersji, był dostępny w kolorze nadwozia lub z chromowanym wykończeniem wokół. Jego światła miały nakładające się reflektory pokryte tym samym przejrzystym szkłem, a lampy kierunkowskazów były zintegrowane na ich zewnętrznych krawędziach. W zależności od wersji, średniej wielkości pickup był dostępny z czarnymi, w kolorze nadwozia lub z chromowanymi detalami.

Jednym z najbardziej zauważalnych elementów Dodge Dakota Club Cab z 2005 roku były przednie błotniki, które kontynuowały się na panelach drzwi. Dodatkowo, producent stworzył niższą, rzeźbioną strefę, która dodała pojazdowi więcej charakteru. Niestety, Dodge postanowił zaoszczędzić i pozostawił czarne klamki drzwiowe w całej gamie, psując doskonały wygląd pickupa. Tylne „suicydalne” drzwi (z zawiasami z tyłu) były wąskie i głównie przydatne do załadunku wędek i małych skrzynek. Podobnie jak w poprzedniku, kabina była całkowicie oddzielona od standardowej skrzyni o długości 6,6 stopy (2 metry). Z tyłu, podwójne lampy tylnie, które flankowały klapę bagażnika, nawiązywały do designu świateł przednich, chociaż w pozycji pionowej.

W środku klienci znaleźli wnętrze przypominające samochód osobowy, z dobrze zaprojektowanym kokpitem, na którym znajdował się zakrzywiony zestaw wskaźników przed kierowcą. Białe wskaźniki i tarcze nadawały samochodowi sportowy wygląd, chociaż były dostępne tylko w niektórych wersjach. Na centralnej konsoli producent zainstalował panel sterowania HVAC i radioodtwarzacz, z dostępnymi dekoracjami w drewnianym wykończeniu. Podobnie jak jego poprzednik, Dodge Dakota Club Cab z 2005 roku oferował najlepszą w swojej klasie kabinę pod względem przestronności. Fotele przednie zapewniały dużo miejsca na nogi i głowy pasażerów, z materiałową lub skórzaną tapicerką oraz ogrzewaniem. Z kolei tylne siedzenia były małe i nadawały się tylko na krótkie przejażdżki lub dla małych dzieci.

Pod maską zniknął 2,5-litrowy silnik rzędowy odziedziczony po AMC. Wersja podstawowa była napędzana 3,7-litrowym silnikiem V6, który współpracował z sześciobiegową skrzynią manualną lub czterobiegową automatyczną. Pozostałe dwie opcje były napędzane 4,7-litrowym silnikiem V8 dostępnym w dwóch mocach: 230 KM (233 PS) lub 260 KM (264 PS), obie połączone z pięciobiegową skrzynią automatyczną. Dodge Dakota z 2005 roku był dostępny w wersji 2WD lub 4WD, z wysokim i niskim przełożeniem dla przekładni transferowej w przypadku tej drugiej.

 Dakota to średniej wielkości pick-up produkowany przez markę Dodge należącą do DaimlerChrysler. Został wprowadzony na rynek w 1987 roku, obok przeprojektowanego Dodge Ram 50. Dakota został nominowany do nagrody North American Truck of the Year za rok 2000.

Dakota zawsze miała rozmiar pomiędzy kompaktowymi (Ford Ranger, Chevrolet S-10) a pełnowymiarowymi (Ford F-150, Chevrolet Silverado) pick-upami, a także własnym modelem Ram. Posiada tradycyjną konstrukcję z ramą i tylnym zawieszeniem na resorach piórowych z osią na żywo. Dakota była również długo jedynym średniej wielkości pick-upem z opcjonalnym silnikiem V8. Jedną z wyróżniających cech była przekładnia zębatkowa i zębatka, po raz pierwszy zastosowana w samochodach roboczych.

3.7L V6 6MT AWD (213 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3701 Cm3
Moc157 Kw @ 5200 Rpm
213 Hp @ 5200 Rpm
211 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy235 Lb-Ft @ 3600 Rpm
319 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony245/70Sr16
Długość218.8 In (5558 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.9 In (1
Rozstaw osi131.2 In (3332 Mm)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

4.7L V8 6MT RWD (231 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4701 Cm3
Moc170 Kw @ 4600 Rpm
231 Hp @ 4600 Rpm
228 Bhp @ 4600 Rpm
Moment obrotowy291 Lb-Ft @ 3600 Rpm
394 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony245/70Sr16
Długość218.8 In (5558 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość68.6 In (1742 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/62.9 In (1
Rozstaw osi131.2 In (3332 Mm)
Spalanie miasto15 Mpg Us (15.7 L/100Km)
Spalanie trasa21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.