General Motors już dawno znał idealny przepis na samochód z logo, a w 2005 roku wprowadził piątą generację modelu Holden Astra na rynek australijski i nowozelandzki.
Pierwsze dwie generacje Holdena Astry bazowały na pojazdach Nissana, jednak od trzeciej edycji postanowiono przejść na produkty GM. Holden Astra 5 Drzwi z 2005 roku był wersją z nowym logo europejskiego Opla/Vauxhalla Astry. Co więcej, samochód był produkowany w Europie, a następnie wysyłany do Australii. Chociaż nie było to optymalne rozwiązanie, sprawdzało się dobrze aż do 2009 roku, kiedy Holden zaprzestał ich importu na skutek światowego kryzysu finansowego, który mocno wpłynął na finanse GM, a Opel znajdował się na skraju upadku. Z perspektywy designu, był to wyraźny krok w kierunku nowego stylu w porównaniu do poprzedniej generacji. Posiadał również wyższy poziom ochrony, chociaż nie był najlepszy w swoim segmencie. Mimo to, wyposażony był w czterodyskowe hamulce z systemem ABS, poduszki powietrzne oraz opcjonalny ESP.
Z przodu, producent stworzył duże, romboidalne reflektory, które były cofnięte. Flankowały one szeroką kratkę, ozdobioną poziomą listwą w kolorze nadwozia, która w końcu 2005 roku została zastąpiona chromowaną w określonych wersjach. Holden Astra 5 Drzwi z 2005 roku miał V-kształtny profil w centralnej części zderzaka, co stworzyło wizualne połączenie między górną kratką a dolną, która miała trzy poziome listwy.
Kiedy Opel projektował Astrę, dostosował ją do wymagań europejskich klientów. W rezultacie hatchback miał krótki przód i wysoką część nadwozia. Poszerzone nadkola po obu stronach nadawały kompaktowemu pojazdowi sportowy wygląd. Drzwi miały elementy plastikowe w kolorze nadwozia, które chroniły je przed wózkami na zakupy i drobnymi uderzeniami. Niestety, słupki C były szerokie w dolnej części, co ograniczało widoczność kierowcy w tylnych trzech ćwiartkach. Na końcu, tył Holdena Astry 5 Drzwi z 2005 roku miał lekko pochyloną ku przodowi klapę bagażnika, ozdobioną spojlerem dachowym. W zależności od wersji, hatchback był dostępny z wyborem kół stalowych lub lekkich stopów w rozmiarach 15, 16, 17 lub 18 cali.
Wnętrze pojazdu koncentrowało się na tym, aby oferować więcej niż większość konkurencji. Przed kierowcą znajdował się nowoczesny zestaw wskaźników z wyświetlaczem umieszczonym między dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza. Na górze centralnej konsoli producent oferował opcjonalny kolorowy wyświetlacz do systemu nawigacji, co było rzadkością w samochodzie kompaktowym. Przyciski na trójramiennej kierownicy ułatwiały obsługę, ponieważ kierowca nie musiał odrywać rąk od kierownicy, aby zmienić stację radiową lub dostosować głośność systemu audio. Z przodu, kubełkowe fotele miały wzmocnione miejsca, które utrzymywały pasażerów na swoim miejscu podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Z tyłu, Holden Astra z 2005 roku miał dzieloną (60/40) kanapę, co zwiększało przestrzeń bagażową.