Podczas gdy rodziny poszukiwały kombi lub pięciodrzwiowych hatchbacków, młodsza publiczność pragnęła sportowych samochodów, takich jak 2005 Holden Astra Coupe.
Holden wprowadził nazwę Astra do swojej oferty w 1984 roku. Ten samochód był przemianowanym Nissanym Cherry/Pulsar i miał formę pięciodrzwiowego hatchbacka. Druga generacja, zaprezentowana w 1987 roku, dodała wersję sedan z czterema drzwiami. Od trzeciej odsłony sagi Astra, GM przeszedł na platformy Opel/Vauxhall produkowane w Belgii. W kolejnej wersji, wprowadzonej w 1998 roku, Holden dodał do oferty trzydrzwiowy hatchback, co ucieszyło młodszych klientów. Jednak dopiero piąta generacja zaprezentowała odpowiedni trzydrzwiowy, niski korpus, który sprawił, że byli zadowoleni. Ponadto, ponieważ dzielił podzespoły z resztą gamy Astra, koszty produkcji i eksploatacji były niskie.
Trzydrzwiowy Astra, zaprojektowany i stworzony w Niemczech dla europejskich klientów, stał się natychmiastowym hitem dzięki swojemu sportowemu wyglądowi, dynamicznym silnikom i niskim cenom. Zespół projektowy GM stworzył świeży, młodzieżowy wygląd przedniej części 2005 Holden Astra 3 Doors (Coupe). Miał on romboidalny, opływowy kształt, a prostokątna krata była ozdobiona chromowaną poziomą listwą. Na dolnym zderzaku umieszczono szerszy centralny wlot powietrza, który poprawił chłodzenie silnika, a po bokach znalazły się wloty na lampy przeciwmgielne.
Z profilu, niski korpus charakteryzował się jeszcze bardziej pochyloną szybą przednią. Zielona przestrzeń o kształcie coupe miała lekko opadającą linię dachu ku tyłowi, gdzie nachylona do przodu klapa bagażnika została zakończona spojlerem dachowym. Aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu, projektanci nadali linii okien półokrągły kształt, mimo że ograniczało to widoczność tylną dla kierowcy. Wyraźnie zaznaczone nadkola nadawały samochodowi muskularny wygląd, co dotyczyło całej gamy, nawet wersji o niższej mocy. Dodatkowo, 2005 Holden Astra trzydrzwiowy miał plastikowe progi, które ozdabiały panele boczne. W przeciwieństwie do innych wersji, coupe standardowo wyposażono w aluminiowe felgi we wszystkich wariantach.
Wewnątrz, zaokrąglona, dwukolorowa deska rozdzielcza została przeniesiona z pozostałej części gamy Astra. Zespół wskaźników miał duże tarcze dla prędkościomierza i obrotomierza oraz wskaźnik poziomu paliwa. Dodatkowo, producent zainstalował mały wyświetlacz dla pokładowego komputera pojazdu. Na centralnej konsoli, 2005 Holden Astra trzydrzwiowy miał radio oraz panel sterowania klimatyzacją. Klienci mogli zamówić system nawigacji z kolorowym wyświetlaczem jako opcję. Z przodu umieszczono ergonomiczne fotele kubełkowe, a pasażerowie z tyłu mogli korzystać z dzielonej kanapy. Jednak ze względu na opadający dach, przestrzeń na wysokości głowy była problemem dla dorosłych.