Pod koniec 2005 roku Holden nagle zakończył produkcję czwartej generacji europejskiego modelu Barina i zastąpił go piątą generacją tego pojazdu, opartego na koreańskim Daewoo Kalos w różnych wersjach nadwozia.
Kiedy General Motors w 2002 roku przejął resztki Daewoo Motors Corporation, zyskał nie tylko zakłady, ale także projekty oraz już opracowane platformy. Wśród nich znalazł się mały Daewoo Kalos, który był zaprojektowany jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz sedan. To właśnie sedan został wybrany przez GM do przekształcenia w piątą generację Holdena Barina. Wcześniej Barina była budowana na tej samej platformie co europejski Opel/Vauxhall Corsa. Jednak ze względu na to, że pojazd produkowany w Korei mógł być wytwarzany taniej, szybko zdobył rynek australazjatycki, stając się konkurentem w segmencie małych sedanów. Jednocześnie samochód był sprzedawany w Stanach Zjednoczonych jako Chevrolet Aveo, a w Kanadzie jako Pontiac Wave.
Mały sedan starał się zaimponować klientom przednim pasem z dużymi poziomymi reflektorami o ostrych wewnętrznych dolnych krawędziach i zaokrąglonych górnych liniach. Flankowały je kraty z czarną poziomą listwą, na której znajdował się znak marki. Aby nadać mu bardziej luksusowy wygląd, producent wzbogacił wygląd Holdena Barina z 2005 roku o chromowane wykończenie nad kratą. Jednocześnie dolny zderzak miał centralny wlot powietrza ozdobiony smukłą poziomą listwą oraz dwoma udawanymi bocznymi wlotami.
W dziale projektowania Daewoo współpracowano z włoskim instytutem designu Italdesign Giugiaro przy tworzeniu Holdena Barina z 2005 roku. Samochód miał wznoszącą się linię boczną, która tworzyła wizualne połączenie między reflektorami a światłami tylnymi, a także dostępne były lusterka i klamki w kolorze nadwozia. Podstawowa wersja była wyposażona w 15-calowe stalowe koła z kapslami, podczas gdy za dodatkową opłatą dostępny był zestaw kół aluminiowych o średnicy 15 lub 16 cali. Z tyłu producent umieścił trójkątne światła tylne umieszczone w rogach, które flankowały szerokie otwarcie bagażnika. Holden oferował samochód w pięciu kolorach nadwozia.
Stworzenie przestronnej kabiny, w której zmieściłoby się czterech dorosłych w tak małej konstrukcji, było wyzwaniem. Niemniej jednak koreańskie centrum badawczo-rozwojowe GMDAT zdołało to zrealizować. Kabina Holdena Barina z 2005 roku oferowała klientom wszystkie niezbędne funkcje pojazdu. Zaokrąglona deska rozdzielcza z nachyloną centralną sekcją, w której znajdowały się okrągłe wentylatory, panel sterowania klimatyzacją oraz radio, sprawiała, że wnętrze pojazdu wydawało się większe. Jednocześnie czteroramienna kierownica otaczała czterodialowy zestaw wskaźników, w którym umieszczono duże wskazówki prędkościomierza i obrotomierza, flankiowane przez wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Przednie fotele były pokryte materiałem, a z tyłu wąska kanapa była marginalnie wystarczająca, aby pomieścić tam trzech dorosłych, choć tylko na krótkie odcinki.