Honda odświeżyła całą gamę siódmej generacji modelu Accord pod koniec 2005 roku, i choć wersja kombi była na rynku zaledwie od dwóch lat, również ona doczekała się tej aktualizacji.
Accord przestał być skromnym pojazdem, który oferował komfort i spokój swoim klientom. Stał się pełnoprawnym przedstawicielem klasy średniej, który mógł konkurować z najlepszymi w branży, a nawet ich przewyższać. Miał jednak jeden poważny problem: zbyt mały wybór silników. Mimo że były to jedne z najlepszych silników czterocylindrowych dostępnych na rynku, klienci zawsze pragnęli większej różnorodności. Dodatkowo, pojazdy z silnikami o pojemności powyżej dwóch litrów były mocno opodatkowane w wybranych krajach (takich jak Portugalia, Włochy czy Grecja, żeby wymienić tylko kilka). Choć modernizacja nie rozwiązała tego problemu, to poprawiła inne kwestie oraz wprowadziła odświeżony design.
Z przodu, ostre reflektory o kanciastym i agresywnym wyglądzie otrzymały przezroczyste soczewki z wbudowanymi kierunkowskazami w zewnętrznych kątach. Stary pięciokątny grill został zastąpiony nowym, szerszym modelem, który posiadał parę żeberek wspierających emblemat marki, który zajął centralne miejsce. Poniżej, w zderzaku, producent umieścił szeroki wlot powietrza, po obu stronach flankowany przez rzeczywiste otwory, które chłodziły przednie tarcze hamulcowe.
W profilu, Honda Accord Tourer z 2005 roku ujawniała, że projektanci postanowili postawić na praktyczność zamiast na wygląd. Zamiast tworzyć opadający tylny słupek, jak w poprzedniej generacji Accorda Kombi, zdecydowano się na pionowy kształt. W rezultacie, wersja z długim dachem siódmej generacji Accorda nie wyglądała zbyt sportowo. Jednak producent nie oszczędzał na materiałach i za słupkiem B nie było wspólnych paneli karoseryjnych ani okien z wersją sedan. Co więcej, Honda zainstalowała trzeci rząd dużych okien między tylnymi drzwiami a słupkami D. Oferowane były także belki dachowe oraz elektrycznie otwierany bagażnik. Pod tylnym zderzakiem znajdował się jeden lub dwa wydechy, w zależności od wersji silnika.
Honda stworzyła swojego przedstawiciela segmentu kombi na rynek europejski w trzech wersjach, a Executive była tą, która spełniała wszystkie wymagania. W podstawowej wersji, Honda Accord Tourer z 2005 roku była wyposażona w tapicerkę materiałową oraz podstawowy system audio, podczas gdy wyższe wersje otrzymały skórzane siedzenia i jednostkę infotainment z kolorowym wyświetlaczem umieszczonym na centralnym panelu. Z tyłu, na dzielonym na 60/40 kanapie, było wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych. O 50 mm (2 cale) dłuższy rozstaw osi zwiększył przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Dzięki pojemności bagażnika wynoszącej 575 litrów (20,3 cu-ft), klienci mogli przewozić wszystko, co rodzina potrzebowała na co dzień. Mogli także złożyć tylne siedzenia, uzyskując do 1,707 litrów (60,3 cu-ft) przestrzeni ładunkowej, gdy potrzebowali więcej miejsca.