Chrysler wiosną 2004 roku zaprezentował odświeżoną wersję modelu Liberty na rynek północnoamerykański, która była przeznaczona na rok modelowy 2005 i wprowadzała istotne ulepszenia.
Sprzedaż modelu Liberty z 2001 roku, która nie przekroczyła 200 000 sztuk, nie była sukcesem, jakiego oczekiwał DaimlerChrysler. W związku z tym auto doczekało się modernizacji, obejmującej wszystkie obszary. Może najmniej istotne zmiany dotyczyły wyglądu zewnętrznego, gdzie producent jedynie lekko odświeżył pojazd i poprawił kilka błędów z oryginalnej wersji. To jednak nie wszystko. Skupiono się na zwiększeniu komfortu i wyposażenia, a także na dostarczeniu autu silnika turbodiesel o niskim zużyciu paliwa. Niestety, jednostka napędowa nie była dostępna w kilku stanach z powodu surowszych regulacji emisji spalin. Mimo to, cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów, którzy kupili ten wariant z silnikiem na olej napędowy w ponad 10 000 egzemplarzy w pierwszym roku produkcji. Niestety, ta wersja nie przetrwała długo, ponieważ od 2007 roku przepisy dotyczące emisji ponownie się zmieniły, co zmusiło Jeepa do wycofania jej z rynku.
Jeżeli byłoby coś, co Jeep musiał poprawić i co klienci mogli dostrzec od razu, to była to przednia część nadwozia. Producent usunął lampy przeciwmgielne z zderzaka, co od początku nie było najlepszym pomysłem, biorąc pod uwagę, że Liberty reklamowano jako pojazd terenowy. Dodatkowo, kierunkowskazy przeniesiono wyżej, ponad zderzak. W rezultacie SUV stał się bezpieczniejszy podczas pokonywania rzek czy trudnych przeszkód terenowych. Główna atrapa chłodnicy z siedmioma pionowymi żebrami była dostępna w kolorze nadwozia lub z chromowanym wykończeniem, w zależności od wersji.
Profil nie uległ dużym zmianom, choć kilka detali zostało zmodyfikowanych. Na przykład, samochód otrzymał nowe felgi. Wszystkie wersje miały nadkola w kolorze nadwozia. Ponadto, ozdobne paski gumowe na panelach drzwi były dostępne w kolorze czarnym lub w odcieniu pasującym do reszty pojazdu, w zależności od wersji. Jeep wprowadził model Liberty 2005 w trzech wersjach: Sport, Renegade i Limited. Bez względu na poziom wyposażenia, wszystkie miały zapasowe koło zamontowane z tyłu, na klapie bagażnika, z lub bez twardej osłony.
Wnętrze modelu Jeep Liberty z 2005 roku również doczekało się znaczących ulepszeń. Kierowca miał do dyspozycji kierownicę z kilkoma przyciskami do obsługi radia i tempomatu. Producent zainstalował duże wskaźniki w zestawie instrumentów dla prędkościomierza i obrotomierza, obok których znajdowały się wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego. Wszystkie miały chromowane obramowania dla bardziej eleganckiego wyglądu. Można było również zamówić fotel kierowcy z sześciostopniową regulacją oraz skórzaną tapicerkę. Dodatkowo, w centralnym panelu zamontowano system nawigacji GPS z kolorowym ekranem, a w konsoli środkowej znajdował się dźwignia zmiany biegów oraz hamulec ręczny.