2005 Mitsubishi L200/Triton Double Cab

2005 Mitsubishi L200/Triton Double Cab

Przejdź do galerii zdjęć2005 Mitsubishi L200/Triton Double Cab

Mitsubishi wprowadziło w 2005 roku nową generację swojego niezawodnego pickup’a L200, który na niektórych rynkach sprzedawany był pod nazwą Triton.

Japoński producent samochodów zrozumiał, że klienci zaczęli używać pickupów nie tylko do pracy, ale także w celach rekreacyjnych. To przekonało go do staranniejszego zaprojektowania pojazdu, aby przyciągnąć większą liczbę nabywców. Wkrótce, dzięki funkcjom i udogodnieniom wprowadzonym w L200/Triton z 2005 roku, pojazd stał się wzorcem w segmencie pickupów stworzonych z myślą o stylu życia na rynkach europejskich i azjatyckich. Co więcej, wersja z czterema drzwiami, nazwana Double Cab, była praktyczna dla całej rodziny.

Dla drugiej generacji pojazdu Mitsubishi wprowadziło nowy język designu z zaokrąglonymi kształtami i ostrymi kątami. Jego nachylony grill i pięciokątne reflektory były nietypowe dla pickupów. Dodatkowo, plastikowy zderzak otaczający grill miał zamontowany na kolorowej nadwoziu pionowy element pośrodku grilla. Aby utrzymać odpowiednią długość pojazdu, wersja Double Cab została wyposażona w krótszą skrzynię ładunkową w porównaniu do Crew Cab.

Kabina mogła pomieścić do pięciu pasażerów na wysoko umieszczonych siedzeniach z przodu oraz na ławce z tyłu. Jednak twarda plastikowa deska rozdzielcza przypominała klientów, że pod tymi zaokrąglonymi liniami kryje się solidny pojazd roboczy oraz bardzo zdolna maszyna terenowa. W zależności od poziomu wyposażenia samochód mógł być wyposażony w skórzaną tapicerkę, wydajny zestaw audio CD oraz elektryczne szyby we wszystkich czterech drzwiach.

Pod maską, w zależności od rynku, Mitsubishi zainstalowało różne silniki. L200 był dostępny z wyboru czterech jednostek napędowych. Dwie wersje turbo-diesel o pojemności 2.5 lub 3.2 litra, lub dwa silniki benzynowe o pojemności 2.4 lub 3.5 litra.

L200 należy do linii aut terenowych 4×4, które ugruntowały nazwę Mitsubishi Motors w Europie. Nic dziwnego, że wiele inspiracji w jego designie czerpie z jednego z najwspanialszych modeli, czyli koncepcyjnego Pajero Evo 2+2 z 2002 roku / wyścigowego Pajero Evolution.

Zgodnie z typową strategią projektową Mitsubishi Motors, ten pomysł dał początek Nowemu Colt (z koncepcji CZ2 z 2001 roku), Grandis (z koncepcji CZ3 Tarmac i Space Liner z 2001 roku) czy „i” (z koncepcji „i” z 2003 roku), a także nowemu sedanowi segmentu C z 2007 roku (na podstawie koncepcji Concept-Sportback z 2005 roku).

Pajero Evo, wysoko oceniane zarówno na targach motoryzacyjnych, jak i na pustyni, jest wyrazistym, spójnym i szczerym wyrazem designu. Dzięki temu nowy L200 zyskuje długotrwałą i autentyczną tożsamość, wierną swoim korzeniom, pozbawioną jakichkolwiek sztuczek w designie.

Wyraziste, niemal identyczne linie L200, kratka w kształcie „Mount Fuji” oraz mocna postawa pozostają dobrze widoczne, ale zostały dostosowane do produkcji, przepisów i warunków rzeczywistych. Dlatego pokrywa silnika zyskała bardziej zaokrąglony kształt, aby zapewnić kierowcy L200 niezakłócony widok na drogę. Przyczynia się to również do najniższego współczynnika oporu powietrza (Cd) w tym segmencie (0,46 do 0,51 w zależności od wersji, w porównaniu do 0,58 dla aktualnego L200), co przekłada się na niższe zużycie paliwa i poziom hałasu wiatru.

Ponieważ 30% obecnych właścicieli L200 wskazuje design jako główny powód zakupu, projektanci MMC podeszli do koncepcji pickup z nowym spojrzeniem. Jeszcze bardziej niż w poprzednim modelu, przekształcili skrzynię ładunkową w odważny element stylizacyjny, w pełni zintegrowany z ogólną tematyką designu – zamiast zwykłego pudełka – poprzez dramatyczną linię podziału karoserii i skrzyni, pasującą do zakrzywionej linii okna.

Maszyna do jazdy

Wymiary L200 (500 cm x 180 cm dla wersji Double Cab) są bardzo dobrze dopasowane do europejskiego środowiska (węższe drogi, zatłoczone miasta, ciasne miejsca parkingowe), a nowy samochód Mitsubishi Motors zapewni komfortową przestrzeń dla pasażerów, mając na przykład najdłuższą kabinę w swoim segmencie (215,3 cm dla Double Cab). W zgodzie z tym podejściem kierowcy L200 docenią m.in.:

  • najlepszy w klasie promień skrętu wynoszący 5,9 m,
  • szybkie panoramiczne przednie szyby usytuowane z daleka od deski rozdzielczej, co pozwala na bardziej odprężoną pozycję siedzącą,
  • dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, zapewnianą przez tę szybę oraz niską linię okien,
  • prosty dźwigni do przekładni transferowej (z możliwością zmiany napędu w ruchu), w przeciwieństwie do obecnie modnych przełączników obrotowych.

Pasażerowie również skorzystają z architektury L200, oferującej komfortowe warunki na tylnych siedzeniach (kąt nachylenia oparcia 25° w Double Cab, itd.) oraz unikalne funkcje (wysuwane tylne okno elektryczne, itd.). Docenią także spokój, jaki zapewnia jego czterogwiazdkowa ocena w testach Euro-NCAP.

W ruchu nowy L200 wniesie również wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa do równania pickupów o masie jednej tony, z:

  • systemami aktywnej stabilności i kontroli trakcji z ABS,
  • całorocznym napędem na cztery koła „Super Select” w stylu Pajero, unikalną cechą w tym segmencie, która pozwala kierowcy na jazdę w trybie 4×4 w każdych warunkach bez nadmiernego zużycia,
  • nowym niezależnym zawieszeniem przednim z podwójnym ramieniem i sprężynami śrubowymi, co zapewnia lepszą stabilność na drodze i poza nią.

Równocześnie nowy L200 zaoferuje bardziej wydajny silnik Diesla 2.5 – teraz z technologiami bezpośredniego wtrysku i Common Rail:

O mocy 100 kW / 136 KM przy 4000 obr./min, 314 Nm przy 2000 obr./min i konkurencyjnym stosunku masy do mocy 13,8 kg/KM, zapewni poziom osiągów na wysokości segmentu.
Będzie także jedynym silnikiem Diesla spełniającym normy Euro-4 w swojej klasie, dostępnego z 5-biegową skrzynią manualną lub elektronicznie sterowaną 4-biegową skrzynią automatyczną.
Jego docelowe zużycie paliwa ma być najniższe w segmencie,
Na koniec, interwał serwisowy wynosi teraz 20 000 km.

Roboczy koń

Z definicji pojazd o podwójnym przeznaczeniu, nowy L200 Mitsubishi Motors kontynuuje tradycję, która rozpoczęła się wraz z pierwszym L200 w 1978 roku, czyli dobrze zaprojektowanego I wytrzymałego pojazdu do pracy i rekreacji, na drodze i w terenie:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.