Pontiac zastąpił model Grand Am w 2004 roku modelem G6 Sedan z 2005 roku, który był dostępny w dwóch wersjach: standardowej i GT.
Oczyszczona linia i ostre wzornictwo średniej wielkości sedana produkowanego przez Pontiac znacznie różniły się od jego poprzednika. GM miał nadzieję, że nowy język projektowania przyciągnie więcej klientów do jego salonów. W końcu sprzedaż tej niegdyś znanej marki nie była czymś, z czego można by było być dumnym. G6 dzielił platformę z Chevroletem Malibu i Saabem 9-3, ale sprawiał wrażenie, że doskonale trzyma się drogi i cieszy swoich kierowców. Niestety, nie zdarzało się to zbyt często.
Tylko ci, którzy doceniali markę i jej historię, decydowali się na zakup tego sportowo wyglądającego pojazdu. Przedni pas ozdabiały kanciaste reflektory, które flankowały charakterystyczną dla Pontiac podwójną kratkę. Niżej na zderzaku producent umieścił spoiler z szerokim wlotem powietrza, który pomagał w schłodzeniu silnika. Wznosząca się linia boczna sprawiała, że tył pojazdu wydawał się bardzo wysoki w porównaniu do przodu. Mimo to nie było gładkich klamek drzwi. Tył pojazdu, z zamontowanymi w rogach światłami tylnymi, nie prezentował się najlepiej, zwłaszcza jak na markę, która kiedyś miała szerokie światła tylne rozciągające się od jednego boku do drugiego.
Wewnątrz Pontiac zamontował sportowe wnętrze, ozdobione metalowymi wykończeniami wokół wskaźników i wentylacji. Standardowo była dostępna kolumna kierownicza z regulacją wysokości i zasięgu, a klienci mogli również wybrać regulowane pedały. Fotele z wysokimi bocznymi podparciami z przodu zapewniały odpowiednie wsparcie podczas pokonywania zakrętów, podczas gdy z tyłu 60/40 dzielona kanapa powiększała już dużą przestrzeń bagażową wynoszącą 14 cu-ft (396 litrów).